PDA

View Full Version : Electrische gitaar op je basversterker



blue spotted gherkin
22 november 2007, 12:12
Hallo,

Ik ben van plan bas te gaan spelen en nu vroeg ik mij af of ik ook mijn electrische gitaar op mijn basversterker kan aansluiten... :???:
Een vriend van mij beweerde laatst dat dan je gitaar alleen wat doffer klonk, maar zelf vind ik dat voor mijn cheape les paul niet zo erg....
Je vraagt je misschien af waarom ik niet gewoon op mijn e-gitaarversterker speel, maar dat is dus een pg-10(cheap cheap cheap), omdat ik eerst e-gitaar wilde proberen zonder mijn portomonee dood te maken..
Gitaar leren heb ik geleerd op een aukoestische dus weet niet veel van versterkers....ik hoop dat iemand mij kan helpen.... :punk:

Thoom42
22 november 2007, 13:13
Wat voor een bas amp heb je dan? Daar hangt het natuurlijk ook vanaf. Maar op de basversterker die ik heb kun je prima een gitaartje aansluiten. Klinkt donders dark edge, minder helder en sprankelend, maar wel rock n roll!

Joey Handsome
22 november 2007, 13:23
Ligt er zeker aan. Vriend van me heeft bijvoorbeeld een SWR Redhead. Zit een hoorn in en dat klinkt ongelooflijk hi fi. Lelijk dus.

Koop een fender Bassman!

Kim Wilson
22 november 2007, 13:27
Ligt er zeker aan. Vriend van me heeft bijvoorbeeld een SWR Redhead. Zit een hoorn in en dat klinkt ongelooflijk hi fi. Lelijk dus.

Koop een fender Bassman!
Ja, koop die Bassman, Joey!

:D

Joey Handsome
22 november 2007, 13:37
Ja, koop die Bassman, Joey!

:D

Nog heeeeel eventjes, maar dat ding wordt de mijne! :blast:

blue spotted gherkin
22 november 2007, 17:35
http://www.ssmii.com/ArticleShow.asp?ArticleID=123 <--- ik heb deze versterker besteld, is verder heel standaard en zeer goedkoop, als ik ooit denk dat bass het echt is koop ik wel een betere...

Thoom42
22 november 2007, 18:35
hmmm! Een Bassman! Dat klinkt als uhmm...ja...een orgasme in mijn oren! Heerlijk zo'n ding! :blast: :punk: :noob: :strat: