PDA

View Full Version : Clean boost stompbox



sash
31 januari 2003, 23:07
Guys,

Na die discussie over die Fulltone '69 nabouwen wil ik ook een pedaaltje gaan bouwen. Een gewone simpele cleanboost met een volumeknop.
Nu heb ik alleen wat uitleg nodig over de printplaat. In mijn fulltone '69 is de printplaat gewoon een plastic plaatje en is het is de print getekend met de hand. Wat heb ik nodig om dat zelf ook te doen?

sash
31 januari 2003, 23:32
Oh ja, iemand van de fx-guru's hier toevallig nog 2 J201 of 2N5457 IC's liggen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-02-01 00:15 ]</font>

Mithrandir
31 januari 2003, 23:39
sash, er staat een topic van mij over het zelf maken van een printplaat, heb ook een mailtje van EdJ gekregen erover die wil ik je wel ff sturen.

Mithrandir
31 januari 2003, 23:39
dit is de link naar het desbetreffende onderwerp:

http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=11198&amp;forum=5&amp;13

qwerty
31 januari 2003, 23:42
via ax84.com en geofex.com zijn een hoop links te vinden voor het zelf bouwen van versterkers effecten etc. heb volgens mij daar ook eens iets zien staan over zelf prints etsen...

tevens geofex.com erg handig voor allerlei schema´s...

qwerty
31 januari 2003, 23:49
voor maken printplaten zie http://www.circuitsonline.net/artikelen/view.php?id=1

:B :B :B :B

sash
31 januari 2003, 23:50
Op 2003-01-31 23:39, schreef Mithrandir:
sash, er staat een topic van mij over het zelf maken van een printplaat, heb ook een mailtje van EdJ gekregen erover die wil ik je wel ff sturen.


Ja als je dat wilt doen graag.

Aad, jij had nog een zooi chips toch?

sash
31 januari 2003, 23:52
Op 2003-01-31 23:49, schreef qwerty:
voor maken printplaten zie http://www.circuitsonline.net/artikelen/view.php?id=1

:B :B :B :B


Dat gaat wel erg ver :smile:

EdJ
1 februari 2003, 01:33
Ik heb nog wel wat j 201 liggen.

sash
1 februari 2003, 10:24
joh, dat is helemaal mooi! Wat wil je er voor hebben? Stuur me maar een mailtje of prive bericht.

jpb
1 februari 2003, 10:28
Sash, waarom heb je een clean-boost nodig? Zit toch op je Sparkle Drive???

sash
1 februari 2003, 10:46
Daar ben ik niet helemaal tevreden mee, want die is niet echt 100% clean, want je blijft altijd met de toonregeling en gainregeling van het andere gedeelte zitten. Dus vandaar dat ik een clean boost wil om m'n eindbuizen wat meer op te fokken. Dan bewaar ik die Sparkle Drive voor het echte vieze werk.

jpb
1 februari 2003, 10:59
>Op 2003-02-01 10:46, schreef sash:
>...Daar ben ik niet helemaal tevreden mee, >want die is niet echt 100% clean,...

Daar heb je wel gelijk in, maar zou je het verschil echt horen?

>...want je blijft altijd met de >toonregeling en gainregeling van het andere >gedeelte zitten.....

Daar heb je toch geen last van als je gain '0' zet? Tone kun je dan laten staan.

>...Dus vandaar dat ik een clean boost wil >om m'n eindbuizen wat meer op te fokken. >Dan bewaar ik die Sparkle Drive voor het >echte vieze werk...

Of wil je snel kunnen overstappen tussen clean-boost en drive?
Op zich leuk project, daar niet van :smile:

sash
1 februari 2003, 11:09
Op 2003-02-01 10:59, schreef jpb:

Daar heb je toch geen last van als je gain '0' zet? Tone kun je dan laten staan.



Ja dat klopt wel, was ik inmiddels ook achter gekomen, alleen waar haal ik dan m'n drive vandaan, ik kan niet tijdens het spelen die knop opdraaien :smile:
Dus vandaar dat ik deze manier bedacht heb en het leek me ook wel eens leuk om te proberen om zelf wat te maken.

marc_o
1 februari 2003, 20:10
en als je de Carl Martin hot drive 'n boost probeert? Zit een drive in en een boost die zowel je clean en je drive kan boosten

sash
1 februari 2003, 20:30
Al eens gezien wat zo'n ding kost? Al eens gezien wat ik de afgelopen weken/maanden uitgegeven heb?
Ik wil hem júist zelf maken zodat ik voor een paar tientjes klaar ben en dat ik ook nog is wat opsteek van elektronica zodat in de toekomst nog wat andere pedalen in elkaar kan flanzen.

EdJ
1 februari 2003, 20:41
Hehe,da`s dezelde reden als waarom ik eraan begonnen ben.Pas op hoor;het is rete verslavend:)
Veel plezier!

sash
1 februari 2003, 21:15
Op 2003-02-01 20:41, schreef EdJ:
Pas op hoor;het is rete verslavend:)


Ik ben bang dat ik de verschijnselen al op voel komen, want ik ben nu al plannen aan het maken voor volgende pedalen :grin:

basswasp
1 februari 2003, 22:07
Hehehe ik ken dat :grin:

'k heb een hele tijd geleden een klein versterkertje gekocht en die nu met een volumepot en een aan/uit-schakelaar in een bonbonblik ingebouwd :grin:
Het beste werkt ie op m'n walkman (en dan natuurlijk muziek in style: bob marley en manu chao enzo), maar op gitaar doet ie 't ook... maar dan heb je ook meteen in ingebouwde (niet uitschakelbare) fuzz...

Het volgende idee was om een FuzzFace te bouwen (ŕ la home.zonnet.nl/osbruil), maar waarom ook niet eerst een radio-ontvanger om deze in te leveren als projectje voor school? :smile:

qwerty
2 februari 2003, 10:54
Op 2003-02-01 21:15, schreef sash:


Op 2003-02-01 20:41, schreef EdJ:
Pas op hoor;het is rete verslavend:)


Ik ben bang dat ik de verschijnselen al op voel komen, want ik ben nu al plannen aan het maken voor volgende pedalen :grin:


Ik ken het, en geloof dat ik ook besmet ben.
Ben inmiddels voorzichtig wat plannen aan het smeden voor het bouwen van een plexi-top, maar dan met 18 watt (6v6 eindbuizen) en een buizen-gelijkrichter....

:B :B :B :B

EdJ
2 februari 2003, 12:10
Dat klinkt als een zeer toffe versterker!

Pee
2 februari 2003, 17:11
hey sash, ik ben helemaal nieuw in pedalen bouwen enzo. heb je dat schema voor een clean boost?

is het true bypass?
en hoeveel kost het in totaal?

sash
2 februari 2003, 17:28
http://www.generalguitargadgets.com/joam.html

Ik heb het schema daarvandaan. Het is gewoon de bovenste. Het pedaal is true bypass (anders kijk er geeneens naar :smile: ).
Ik denk dat het me in totaal een eurootje of 25 a 30 zal gaan kosten.

Mocht je een exacte kopie van de Fulltone Fatboost willen (wat ik niet wil, omdat die een toonregeling heeft), zal het iets meer gaan kosten. Het schema staat ook op die pagina onder boutique boost. Het blijft natuurlijk wel altijd goedkoper dan de 225 euro die je er hier voor neerlegt.

Pee
2 februari 2003, 17:35
en waar haal je de behuizing?

sash
2 februari 2003, 17:43
De meeste elektronica zaken hebben ook wel behuizingen liggen in verschillende formaten, en materialen.

sash
2 februari 2003, 17:44
Kijk eens op http://www.dos.nl Daar rechts staat een lijst van elektronica zaken.

qwerty
2 februari 2003, 17:56
Op 2003-02-02 12:10, schreef EdJ:
Dat klinkt als een zeer toffe versterker!

Is absoluut nog geen korte-termijn planning, heb er nu het geld en de kennis nog niet voor, maar over 2 a 3 jaar heb ik hem toch wel af denk ik....
Ben me, zoals je al gezien hebt, eerst eens flink aan het inlezen in buizen-techniek...

:B :B :B :B

EdJ
2 februari 2003, 18:45
KIjk ff op het versterker gedeelte bij versterkerboeken;ik denk dat je dat goed kunt gebruiken!

qwerty
2 februari 2003, 22:07
Heb ik reeds gezien, maar bedankt voor de tip. Qua theorie staat er meer info in mijn pas verkregen boekje... op ebied van onderhoud echter is die site erg goed...
Maar het blijft wel een lange termijn plan, zoals gezegd is nu het geld er ook nog niet voor aanwezig, en tijd heb ik op dit moment ook niet echt...
In ieder geval zou ik je wel graag een vrtaagje voor willen leggen Edj: ik moet natuurlijk een paar trafo´s hebben, te weten mains, smoorspoel en uit.l Volgens mij is voor de mains en uit trafo´s het geen slecht idee om die van een fender deluxe reverb te gebruiken.
Mains nl toegespitst op 6x voortrapbuis, 1x recto, en 2 eindbuizen (ivm gloeistroom), en eindtrafo uitgemikt op 2x 6v6. Denk jij dat dit ook verstandig is?
En een smoorspoel? Vox ac15??? > lijkt me zelf een gepaste keus ivm vermogen van amp...

:B :B :B

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: qwerty op 2003-02-02 22:09 ]</font>

sash
2 februari 2003, 22:09
Als je wat wilt lenen, ik vond net 5 euro in m'n binnenzak :grin:

qwerty
2 februari 2003, 22:22
hahahahaha :grin:
Nee, ik heb net eens zitten kijken op de site van fns, en heb gezien dat ik voor de trafo´s reeds ± 120 euro kwijt ben, als het idd die deluxe trafo´s worden.
Ik schat dat de totale kosten zo´n 3-400 euro zullen zijn, en die heb ik gewoon voorlopig niet beschikbaar. Maar hoe dan ook, binnen 3 jaar heb ik mijn eigenbouwplexi toch zeker af (en waarschijnlijk wel eerder, maar je moet jezelf toch een termijn stellen...)

:B :B :B :B

sash
2 februari 2003, 23:03
Ik ga deze zomer ook wat aan m'n Pro veranderen. Iig geval wat speakers die VEEL laag aankunnen en een Bassman outputtrafo. Ben erg benieuwd hoe je plexi gaat worden :smile:

EdJ
2 februari 2003, 23:19
Voor transformatoren kan ik je echt ae europe in schagen aanraden.Tenminste voor de voedingstrafo.Hun uitgangstrafo`s ken ik niet.
Als uitgangstrafo maakt Hammond wel goede.
Op mijn laatste amp zit er een van Stephen Delft.The god of OT!
Oei maakt super trafo`s.Sommige oude Gibson trafo`s schijnen goed te zijn voor Fender versterkers en daar kun je nog wel `ns goedkoop/gratis aankomen.Nou ja,als je de tijd hebt werkt dat prijstechnisch gezien altijd in je voordeel natuurlijk:)

aadplagiaat
3 februari 2003, 00:04
Op 2003-01-31 23:32, schreef sash:
Oh ja, iemand van de fx-guru's hier toevallig nog 2 J201 of 2N5457 IC's liggen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-02-01 00:15 ]</font>


Ik heb wel:
ZVN2220 en ZVP2220. En BS170. Verder heb ik eigenlijk alleen POWER mosfet's.
Heb het schema bekenen van amppage (= eigenlijk een datasheet van National). Volgens opgave kun je een aantal verschillende fet's gebruiken zoals BF245 etc, alles wat N-fet is blijkbaar. Zal wel verschillend resultaat geven i.v.m. steilheid (=versterking) van elke fet. Misschien leuk om mee te experimenteren, als je de tijd hebt :smile:.

Wat betreft uitgangstrafo's. In Schagen bij EA europe kennen ze wel iemand die goede uitgangstrafo's kan maken. Het enige wat je hoeft op te geven is je vermogen en het aantal en soort eindbuizen. Althans als die mensen nog in de markt zijn.

Voor het maken van een print,zie een ander topic: zelf een effecten pedaal maken van Sir_Mix_A_Lot.
Ik zou je kunnen helpen met het tekenen van een printje. Dat kan ik evt als PDF (adobe) naar je mailen.

Zelf ben ik nu bezig met mijn zelfbouw chorus. Dat ding heb ik al gebouwd maar is niet zoals ik hem wil. Veel componenten hangen er een beetje bij en zitten niet strak op de print en de voeding is kut. Heb hem destijds met te weinig tijd op print getekend en heb met veel gevloek alles erin gepropt. Werkt wel maar gaat dan weer hier en dan weer daar kapot.
Bovendien zit het ding op een 19" module en ik wil gewoon een vloerding.
Nou ja als ik je ergens mee kan helpen, laat het me maar weten. :smile:

Nielsje
3 februari 2003, 18:59
Zeg sash, als je die cleanboost in elkaar hebt, laat je dan ff weten hoe je um vindt? lijkt me ook wel wat..
maar eerst maar ff horen dan wat jij ervan vindt, voordat ik met een effect zit waarvan ik de prestaties niet zo denderend vindt...

groeten

sash
3 februari 2003, 19:20
@ Aad: Ik wil tegen de tijd nog een overdrive gaan maken en nu stuitte ik op de Blue Magic (ook van generalguitargadgets.com) en dat leek me wel wat, dus ik heb wel interesse in die BS170 :smile:

@ Nielsje: Ja tuurlijk laat ik dat ff horen, is waarschijnlijk over een week of 2 klaar.

EdJ
3 februari 2003, 19:45
Sash,die bluemagic noemen ze tegenwoordig ook wel de TS killer!De meeste mensen die een TS en de bluemagic hebben gemaakt vinden dat een veel beter pedaal.

sash
3 februari 2003, 20:26
Nou beginnen m'n handen helemaal te jeuken :grin: Nou weet ik eigenlijk ook niet wat ik eerst zal maken, die Blue Magic of die clean boost...
Denk dat ik waarschijnlijk dan eerst voor de Blue Magic ga om te vergelijken met m'n Sparkle Drive en als die Blue Magic me beter bevalt verkoop ik m'n Sparkle Drive gewoon en maak ik dan die clean boost :smile:

Nielsje
3 februari 2003, 21:16
NEEEEEEEEEEE!!!!

Eerst de clean-boost!!!
anders moet ik nog langer wachten!!
alsjeblieeeeeeeeeeeeeeeeft?!?

:grin::D

sash
3 februari 2003, 21:31
hahaha :grin:

Wat voor geluid zoek je en wat voor amp heb je?

Nielsje
3 februari 2003, 21:47
Euh... keb nog gewoon een dsl 100 watter...met een 4 x 12" vintage speakers..maar wees niet bang, gebruik alleen het cleane kanaal :razz: (gooi het volume meestal omhoog, en gebruik m'n dod250 om m'n geluid op te peppen.)
ik ben niet echt op zoek naar 'een bepaald' geluid. keb m'n eigen geluid :razz:
maar ik wil gewoon nog een keer een echte boost, om ff lekker op te laten breken. (overigens komt er hopelijk binnen afzienbare tijd nog een keer een 'vintage'marshall...)

maar ben gewoon nieuwsgierig naar het resultaat, en tis simpel ding om te bakken..

groeten

sash
3 februari 2003, 22:17
Ja hij is idd erg simpel en leuk om eens te doen. Als je hem echt lekker op wilt laten breken is zo'n ding echt een uitkomst. Ik uit m'n Pro Reverb met de clean boost op m'n Sparkle Drive met volume op 3 een lekker randje. Kun je nagaan hoe dat gaat als ie rond de 7 staat :grin:

Nielsje
3 februari 2003, 22:28
Geloof je graag! Een jcm 2000 klinkt helemaal zo slecht niet hoor, als je z'n volume en gain van clean allebei helemaal opendraait, enige probleem is dan dat het ding dan zo'n luchtverplaatsing heeft dat ik dan meteen een nieuw kapsel heb...
maar idd met die boost zou ik um iets bruikbaarder kunnen maken, clean, en clean met randje...of juist beetje clean met randje, en met boost een lekkere overdrive... de mogelijkheden zijn eindeloos...

groeten..

Nielsje
4 februari 2003, 17:21
Hm.. ik denk dat ik um toch zelf maar ga bouwen, zonder dat ik op sash zijn reactie wacht.. ehm tis een vrij simpele schakeling, zou ik um op een gaatjesbord maken of zou het ook gewoon 'los'kunnen? iemand trouwens een idee wat dit allemaal gaat kosten?

groeten

sash
4 februari 2003, 23:03
Ik denk dat je zo'n 30 Euro, maximaal, kwijt zal zijn. Morgen ga ik de onderdelen halen voor de Blue Magic, waarschijnlijk deze week nog af. M'n bevindingen zal ik hier dan nog wel posten.

Nielsje
4 februari 2003, 23:12
hmz.. 30 euro wel? voor maar 14 onderdeeltjes?! mz.. maar goed, moet maar ff zien.. die transistors en die potmeter is zeker zo duur? maar ja, als ik het spul ga kopen, en hij doet ut, dan laat ik het ook weten..

(tja moet op de kleintjes letten...studentje he?:P)

sash
4 februari 2003, 23:16
Nou de de behuizing en de true bypass switch zullen al rond de 18 euro zitten, die zijn het duurst.

Nielsje
4 februari 2003, 23:23
De DPDT heb ik al, en een behuizing die ga ik wel vinden in de nog te bouwen voetschakelaar (A/B/C schakelaar + loop), dan gaat de loop of de C er gewoon uit...

ik had het eerder over de componenten enzow..
maar kun je dan losse behuizingen kopen?!

aadplagiaat
4 februari 2003, 23:52
Op 2003-02-04 23:16, schreef sash:
Nou de de behuizing en de true bypass switch zullen al rond de 18 euro zitten, die zijn het duurst.


Ik ga deze week nog kijken of ik mijn plannetje kwa behuizingen kan testen.

Heb inmiddels de print voor mijn chorus/lesley opnieuw getekend. Veel dingen anders en beter geplaatst.
Instelbaar is de MIX, Feedback, snelheid van de Chorus/lesley en snelheid en diepte van de modulatie hiervan. Deze tweede modulatie is door een schakelaar aan of uit te zetten.
Eventueel kan dat dan weer op een volumepedaalgezet worden.

Zo ziet-ie eruit:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/lesley.pdf
Schema:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/lesley-sch.pdf

Dirk_Hendrik
5 februari 2003, 08:39
Aad,

Zo te zien heb je een setje BBD's van panasonic gebruikt. Heb je in dat geval voor de knutselaars hier ook een tip waar je die nog kunt krijgen? Panasonic is er naar mijn beste weten mee gekapt.

aadplagiaat
5 februari 2003, 16:03
Dirk
Ik heb ooit deze 4 chips gekocht van EBV te Maarssen. Dat was in de tijd dat ik probeerde mijn gitaarspelen vol te houden en het bouwen van effecten, tegen beter weten in eigenlijk. :smile:
Ik heb er nog twee en een RH335-4. Moet ook zo iets zijn. :smile:

Ben wel op zoek, maar zal wel moeilijk worden.

Ik kan wel aan de volgende chips komen:

MN3207
MN3102
MN3011
MN3008 en MN3007

en dan nog in redelijke aantallen >50, Prijzen weet ik nog niet, Maar zoals altijd verwacht ik redelijk pittig.

Eventueel met een kleine aanspassing zou ik die kunnen indesignen.

Hier een foto van mijn prototype.
http://members.chello.nl/aad.sieraad/chorus-proto.jpg

basswasp
5 februari 2003, 19:14
Op 2003-02-04 23:23, schreef Nielsje:
De DPDT heb ik al, en een behuizing die ga ik wel vinden in de nog te bouwen voetschakelaar (A/B/C schakelaar + loop), dan gaat de loop of de C er gewoon uit...

ik had het eerder over de componenten enzow..
maar kun je dan losse behuizingen kopen?!


Ja idd... waar koop je losse behuizingen?

Je kan niet alles in kapotte pedalen of snoepblikjes blijven bouwen... maar om via Small Bear Electronics iets te bestellen zie ik nou ook weer niet zitten...

EdJ
5 februari 2003, 21:19
Sash,heb de de jfets al?

sash
5 februari 2003, 21:28
Ja jfets zijn binnen. Heb jij m'n mailtje gehad over het printje?

aadplagiaat
5 februari 2003, 21:28
Op 2003-02-05 21:19, schreef EdJ:
Sash,heb de de jfets al?


De BS170 is onderweg naar Sash :smile:

sash
5 februari 2003, 21:29
Op 2003-02-05 21:28, schreef aadplagiaat:


Op 2003-02-05 21:19, schreef EdJ:
Sash,heb de de jfets al?


De BS170 is onderweg naar Sash :smile:


Kheb van Edj ook 2 J201's ontvangen, dat bedoelt ie :smile:

aadplagiaat
5 februari 2003, 21:31
Op 2003-02-05 21:29, schreef sash:


Op 2003-02-05 21:28, schreef aadplagiaat:


Op 2003-02-05 21:19, schreef EdJ:
Sash,heb de de jfets al?


De BS170 is onderweg naar Sash :smile:


Kheb van Edj ook 2 J201's ontvangen, dat bedoelt ie :smile:


Dus als je die BS170's hebt ben je klaar?

Ben wel benieuwd :smile:

sash
5 februari 2003, 21:34
Ik ook :smile:

Heb net het printje geprobeerd te etsen, maar dat was zwaar mislukt. Gaatjes geboord, lijntjes getekend met watervaste stift (pentel) en in de ijzerchloride geflikkerd. Toen ik na 10 minuten ging kijken was het koper roze geworden en de zwarte lijntjes waren half weg en wat onder die lijntjes zat was licht roze geworden. Iemand enig idee wat ik fout heb gedaan?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-02-05 21:35 ]</font>

aadplagiaat
5 februari 2003, 22:05
Watervaste inkt lost op in het etsbad :sad:.

Dat je koper roze wordt is wel een beetje een goed teken. Goede temperatuur. Maar..... belangrijk is wel dat je je etsbad in beweging houdt. De ijzer3chloride of natriumpersulfaat moet langs de print spoelen anders gaat het etsproces op het oppervlak stilstaan. Na 10 minuten kijken is dus niet goed, je moet er wel wat voor doen :grin:.
Ook is het belangrijk je printkoper vooraf goed schoon en vetvrij te maken anders hecht de inkt niet goed. Je kan hiervoor een speciaal schuursponsje kopen bij de electronica winkel of met Jif aan de slag (schijnt ook te werken). Zelf werk ik met foto-prints. Heb ook mijn eigen print-laboratoriumpje (ahum eigenlijk is het een zooitje, maar het gaat).

voor een rondleiding (gedeeltelijk) van mijn kamer zie:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/print-lab.jpg
http://members.chello.nl/aad.sieraad/Uv.jpg
http://members.chello.nl/aad.sieraad/ets.jpg
http://members.chello.nl/aad.sieraad/boor.jpg
http://members.chello.nl/aad.sieraad/zooi1.jpg
http://members.chello.nl/aad.sieraad/zooi2.jpg
http://members.chello.nl/aad.sieraad/zooi3.jpg

Bij zooi3 zie je het prototype van mijn gitaarversterker die al een poosje geen ontwikkeling heeft doorgemaakt. Weer iets wat af moet :sad: tijd he

sash
5 februari 2003, 22:10
Ah wat ik dus fout gedaan heb is de plaat pas vetvrij maken toen de lijntjes er eenmaal opstonden. Wat voor stift moet ik dan gebruiken voor een etsbad?

aadplagiaat
5 februari 2003, 22:16
Een etsbestendige, verkrijgbaar bij (alweer) de electronica zaak. Lijkt wel of ik reclame maak, maar ik geloof niet in edding pennen, alhoewel die er wel schijnt te maken.

sash
5 februari 2003, 22:24
Hmm de gozer bij de elektronicazaak zei dat ie ze niet had en dat een gewone waterbestendige stift ook wel zou volstaan. Weer wat geleerd :smile: Morgen maar ff op zoek naar een stift en nog een zak ijzerchloride halen.

Nielsje
5 februari 2003, 23:11
Ik heb ook wat onderdelen gehaald, voor m'n cleanboost, keb nog nie alles, maar dat komt wel. Ik ga ook ff proberen om een 'talkbox' te maken met 2 microfoons (keb nog twee ouden..)
keb nog wel een vraag over de cleanboost.
Ik ga um maken op gaatjes bord, maar hoe maak ik dat ding in een kastje?! moet ik um ergens aan vast schroeven? of kan ik um er gewoon in leggen?!

Dirk_Hendrik
6 februari 2003, 09:31
Sash,

Een watervaste stift werkt maar is niet denderend. Ik heb heel lang geleden wel eens met redelijk succes zo een print gemaakt.
Wat veel belangrijker is is dat je etsmiddel warm is daar het dan veel sneller etst én dat het in beweging blijft. Op die manier is er telkens "vers" etmiddel bij het koper i.p.v. uitgereageerd middel wat als isolatie werkt.

sash
6 februari 2003, 15:51
Het water was goed heet, het lag aan de stift en aan het feit dat ik de plaat pas vetvrij had gemaakt ná het tekenen (domme ik). Vandeweek ff opnieuw proberen.

aadplagiaat
8 februari 2003, 22:23
Hoe gaat 't nou met je printje Sash?

aadplagiaat
9 februari 2003, 23:03
Heb inmiddels m'n Tubescreamer in elkaar gebouwd:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/TS9.jpg

In een kastje gepropt, wat ik nog had liggen. Ik heb er zo nog wel een stuk of 6 of meer. Eens gebruikt en geboord, daarom wat ringen hier en daar. Maar tot ik iets anders heb gaat dit best.

Hij klinkt te gek. Jammer dat ik niet zo makkelijk geluid opneem, anders kon ik wat laten horen. Ik had nog wel een foutje in het schema gezet bij het overnemen dus ik moest even zoeken waarom-ie het niet deed, maar gevonden dus. :smile:
Nu verder met de chorus.

Nielsje
9 februari 2003, 23:12
hm, ik vind het toch wel een bakkie daarvoor, lekker klein.
maar goed, nogmaals wat vraagjes:
1>) waar kan je (hier in nederland, en liefst in noorddelijke gedeelte ervan, behuizingen kopen?
2>) hoe moet ik zo'n printje vast maken in een behuizing?! ik was niet van plan m'n potmeter aan het circuit vast te solderren, gewoon met draadjes, iemand een idee??


alvast bedankt..

aadplagiaat
9 februari 2003, 23:36
Op 2003-02-09 23:12, schreef Nielsje:
hm, ik vind het toch wel een bakkie daarvoor, lekker klein.
maar goed, nogmaals wat vraagjes:
1>) waar kan je (hier in nederland, en liefst in noorddelijke gedeelte ervan, behuizingen kopen?
2>) hoe moet ik zo'n printje vast maken in een behuizing?! ik was niet van plan m'n potmeter aan het circuit vast te solderren, gewoon met draadjes, iemand een idee??


alvast bedankt..



Het is een z.g. Bimbox van aluminium. Vrij duur maar wel lekker stevig. Zo'n TS9 schaklingetje past er nog wel goed in, maar een beetje schakeling vergt toch een wat grotere behuizing en dan heb je meteen een probleem,want als je daarvoor ook een Bimbox wilt hebben wordt-ie ook meteen zo'n 8 cm hoog. Dat vind ik dan weer niet lekker.

Ik heb ooit dit gemaakt als chanelswitch en dat vind ik wel een handig kastje.
http://members.chello.nl/aad.sieraad/footswitch.jpg
Ik laat er nu zo 10 maken van alu, onder andere voor m'n chorus. De maat wordt 17cm lang en 15cm breed, de lage kant wordt 2,5cm hoog en de hoge kant wordt 5,5cm hoog.

Omdat het gemaakt gaat worden van een profiel, heeft het kastje aan de zijkanten een rand waaraan ik de onderkant kan bevestigen. Als dit een succes wordt zouden we er een zooi kunnen laten maken voor iedereen. Hoeft denk ik dan niet zoveel te kosten :smile:.

Nielsje
10 februari 2003, 16:06
hm... puur toevallig zag ik vandaag in groningen bij een elektroboer die bimboxen staan, zijn idd mooie kastjes! maar ze worden ook meteen een stukkie groter. Ik wil zo'n kleine gaan kopen voor de cleanboost. past dat ongeveer? iemand een idee hoe groot het plaatje zal worden met de componenten? ik ets er niet een, ik maak um op gaatjes bord (point-to-point :razz:) en hoe moet ik het plaatje daarin vastmaken dan?

wat een hoop gelul he?>
groeten

basswasp
10 februari 2003, 17:38
Heej mooi :smile:
Waar in Groningen was dat?

Nielsje
10 februari 2003, 17:50
Aan lijn 11 is dat, tussen Tonika (bleeeeh) en dat plein(naam kwijt, waar ook de gezusters zitten..) tis vlakbij de halte voor dat plein, als je van de tonika kant afkomt..(duidelijk? ja? mooi! wat? nee? ow..jammer dan...:razz:) een bakkie die niet te groot is en ongeveer te grootte van een mxr boxje kost je ongeveer € 10,- (iets minder) je hebt ze ook van rond de 16 € en die zijn meteen 2 x zo groot in hoogte enzo, (voor als je van carl martin afmetingen houdt.)
ik ga er ook nog ff heen voor de onderdelen..

tis een zaak met eh met wat rood gedoe in de etalage enzo...

sterke..

sash
10 februari 2003, 17:54
Zaken met rood gedoe in etalages? Daar ken ik d'r zat van :grin:

Nielsje
10 februari 2003, 19:05
huh ja, maar dar hebben ze geen bimboxen, maar wel bimbo's :razz:

sash
10 februari 2003, 19:41
Dan doe je zo'n bimbo in een grote doos, heb je wel een bimbox :razz:

Mitch
10 februari 2003, 21:16
Denkfout: die bimbo's hebben al een grote doos ! :grin:

basswasp
10 februari 2003, 21:27
Op 2003-02-10 17:50, schreef Nielsje:
Aan lijn 11 is dat, tussen Tonika (bleeeeh) en dat plein(naam kwijt, waar ook de gezusters zitten..) tis vlakbij de halte voor dat plein, als je van de tonika kant afkomt..(duidelijk? ja? mooi! wat? nee? ow..jammer dan...:razz:) een bakkie die niet te groot is en ongeveer te grootte van een mxr boxje kost je ongeveer € 10,- (iets minder) je hebt ze ook van rond de 16 € en die zijn meteen 2 x zo groot in hoogte enzo, (voor als je van carl martin afmetingen houdt.)
ik ga er ook nog ff heen voor de onderdelen..

tis een zaak met eh met wat rood gedoe in de etalage enzo...

sterke..


Ik geloof dat ik die zaak eens eerder op internet tegen ben gekomen en toen weer ben vergeten :grin: Maar 'k ga wel een keer wat rondstruinen in de buurt van Tonika... dan vind ik 't wel...

Nielsje
11 februari 2003, 15:05
ow ja, weet het al weer, tis okaphone...
aan de oude ebbinge straat.. sterkte ermee, ik heb m'n onderdelen en een bimbox gekocht van 9,90 euro..