PDA

View Full Version : Pod Xt Live, Amp ??



combo
22 november 2007, 08:44
Hey,

Ik verkoop al mijn materiaal. Een full tube 50W combo, een mega distortion, een tube screamer, een crybaby, een delay en een equalizer.

Dit allemaal omdat ik mijn klank beu vind, iets te schel naar mijn smaak. En ik kom niet aan de heavy klank die ik wil.

Ik zou een POD XT Live kopen + Metal Pack.

Mijn vraag is nu, hoe gebruik je die best... wss op een neutrale amp... ?

Live kan je door de PA spelen en jezelf horen door een monitor. Maar op een repititie..., wat koop ik best, een transistor Amp die zo neutraal mogelijk ka klinken of ...

Is het mogelijk van dit ding op een actieve JBL speaker aan te sluiten ? Dat zou pas heel ideaal zijn denk ik

jw009
22 november 2007, 09:19
Het is juist beter om hem op een actieve monitor/speaker aan te sluiten, want die kleuren het geluid zo min mogelijk. Dus dat zou ik je aanraden.

Sj03rd
22 november 2007, 10:49
inderdaad, beste is gewoon rechtstreeks in de tafel...en dan via een monitor terug....ik zou ook nog ff verder kijken naar andere opties als ik jou was.

Bart_Blueprint
22 november 2007, 10:53
Te schel met een equalizer? Ik weet natuurlijk niet wat voor een EQ je hebt, maar misschien moet je dan eens kijken naar een EQ die iets fijner kan stemmen?

Het lijkt mij persoonlijk zonde om alles wat je nu hebt weg te doen, maar van de andere kant als jij dat over hebt voor jouw juiste toon, moet je dat vooral doen :D

combo
22 november 2007, 12:06
Te schel met een equalizer? Ik weet natuurlijk niet wat voor een EQ je hebt, maar misschien moet je dan eens kijken naar een EQ die iets fijner kan stemmen?

Het lijkt mij persoonlijk zonde om alles wat je nu hebt weg te doen, maar van de andere kant als jij dat over hebt voor jouw juiste toon, moet je dat vooral doen :D

Wil geen kampioen worden bij de zwaargewichten, die buizenbakken wegen veel, en zo een pod xt live blaast me omver
Actieve speaker, wa zou da kosten ?

harrie-beton
22 november 2007, 12:41
Ik gebruik live een Podxt sinds 2003.

Ik heb lang gezocht naar een goede sound uit de podxt op een podium. Ik gebruik geen actieve speakers of monitors. twee redenen: [1] goede speakers die heel hard kunnen zijn heel duur en [2] de actieve speakers die ik getest hebt klinken de scherp en hebben weinig balllen. Wij oefenen te hard.

Mijn keuze is gevallen op basversterkers, de stel ik neutraal af en dat klinkt erg natuurlijk als ik ze vergelijk met mijn studio speakers thuis en ze kunnen heel hard (wij oefenen 104 db in oefenruimte). Ze blijven dan redelijk klinken. Ik speel stereo en heb twee keer een tko 115 van Peavey. ongeveer 75 watt per stuk. In metal moet je misschien een tandje erbij.

Ik heb eigen eigenruimte en je mag op volle sterkte het proberen met je eigen podxt en sounds.

Een andere groep waar ik in speel is heel zacht en daar gebruik ik een keyboard versterker.

Woon in Groningen.

http://www.besidesdata.nl/besidesthat_foto/bedum-2-nov-2007/images/besides-that-bedum-2-nov-2007009.jpgpodxt pro en de speakers links en rechts

Daemon
22 november 2007, 14:04
Let erop dat je live de treble van je pod een heel stuk dicht draait & redelijk wat mid open zet, anders verzuip je compleet in de mix.

jw009
22 november 2007, 14:21
off topic @ harrie:

Vette gitaar man !! ESP zie ik het goed? Welk model is dat? Mooi die natural finish.

harrie-beton
22 november 2007, 19:25
@ off topic,

Nee, de hals is van een ESP, de body is gemaakt door gitaarbouwer Wim Heins uit Sneek. http://www.heinsguitars.nl (GAS waarschuwing)
Essen body, Maple neck en pallisander toets. Met de gitaar lukt makkelijk een achtvoudige moord.

geertjan_83
22 november 2007, 21:32
Hoe laat jij de boel uitversterken live, harrie? Heb je dan een microfoon voor je keyboard versterker of gaat er een draadje van je pod rechtstreeks naar de mengtafel?

harrie-beton
23 november 2007, 08:36
Ik gebruik deze twee speakers voor kleine optredens. Onze drummer slaat vrij hard en ik heb er echt twee nodig anders hoor je alleen 7 bekkens.

Ik heb een podxt PRO en deze 19 inch "pro" heeft naast de uitgang links en rechts ook een ingebouwde DI - de DI gaat naar de PA.

Nu is dat geen garantie voor een goed geluid, in een draadje van Vulvasonic is al te lezen dat de ene PA niet gelijk aan de andere is. Meestal klinkt het goed, de geluidsman moet opppassen met hoge tonen - eigenlijk moet hij van de EQ afblijven op het gitaarspoor.

Gibsonman
23 november 2007, 14:32
[QUOTE=combo]Hey,

Ik verkoop al mijn materiaal. --> niet doen, je krijgt spijt!!!

harrie-beton
23 november 2007, 15:53
of juist niet. Wel "try before you buy"