PDA

View Full Version : JTM 30 kapot? HELP!



Rormo
22 november 2007, 00:28
hey,

Laatste paar keren met oefenen met mijn band had ik problemen met mijn Marshall JTM 30. Als ik hem flink hard zet op het drive kanaal en ik maak dan een bassig geluid (de E snaar aanslaan of even met mijn plectrum over glijden), dan begint mijn versterker verschrikkelijk te ruisen. Volgens mij doet hij dit aan het begin van de avond steeds niet, maar als we een tijdje aan het spelen zijn krijgt hij opeens dat probleem.

Wie weet wat dit is en wat ik hier aan kan doen? Morgen kan ik wel even proberen of het ook gebeurt gelijk als ik hem aanzet, maar nu slapen er hier mensen. Als het euvel zich dan ook voordoet, kan ik ook nog proberen het geluid op te nemen. Maar het is echt een hard geruis. Zodra ik het volume omlaag draai of naar het clean kanaal switch, dan is het weg, switch ik dan terug dan blijft het weg tot ik een lage snaar raak...

Ik zou echt niet weten wat het is...

dank!

Rormo
22 november 2007, 18:07
Kom op mensen, zo veel wijze mensen hier, er is toch wel iemand hier die mij kan helpen?

Jimwoud
22 november 2007, 18:21
Ik zou beginnen met nieuwe voorbuisjes

ACSlater
22 november 2007, 19:07
De JTM30/60 serie staat bekend om hun gevoeligheid voor oververhitting. Een kleine fan inbouwen scheelt misschien al een stuk omdat je zegt dat het alleen begint te ruizen als de versterker al even aan staat.

Rormo
23 november 2007, 14:34
Ik zou beginnen met nieuwe voorbuisjes

Dat vind ik altijd zo makkelijk. M'n versterker doet raar; nou, vervang de buizen maar. Heb je ook echt een reden om te denken dat het hier aan ligt? Dan wil ik het uiteraard wel doen.



Hitte is ook iets waar ik aan gedacht heb. Het klinkt wel logisch gezien het feit dat het pas na een tijd gebeurd. Dan is de amp heet en de oefenruimte zelf wordt er ook niet koeler op in de loop van de avond. Maar hoe bouw ik een fan in?