PDA

View Full Version : tele brugpickup positie



Orpheo
21 november 2007, 23:10
Ik vroeg me af; maakt het bij een tele brugpup veel uit in welke positie hij staat? even ervan uitgaande dat je 'm dus ook kan draaien met de punt van de baseplate richting brug ipv richting hals. zou dat VEEL uitmaken?

Chris Winsemius
21 november 2007, 23:12
Edit: verkeerd gelezen, nooit geprobeerd...

Eko
22 november 2007, 07:37
Uiteraard maakt dat uit. De pick-up staat nu met de poles bij de G,B en E bijna tegen de brug aan. Daar klinken de snaren het felst. Als je de pick-up andersom zet zal dat accent op de dikkere snaren komen te liggen. Nooit zo fel, maar toch.

Orpheo
22 november 2007, 10:49
oh ja...en de pickup heeft platte polepieces, niet staggered.

Orpheo
22 november 2007, 10:54
Uiteraard maakt dat uit. De pick-up staat nu met de poles bij de G,B en E bijna tegen de brug aan. Daar klinken de snaren het felst. Als je de pick-up andersom zet zal dat accent op de dikkere snaren komen te liggen. Nooit zo fel, maar toch.

niet de positie, maar de hele pup zelf. bij een tele pickup heb je dat puntje zitten, die wijst normaal naar de hals. wat nu als je dat puntje naar de brug laat wijzen. hoe anders word je tone dan.

Kim Wilson
22 november 2007, 11:10
niet de positie, maar de hele pup zelf. bij een tele pickup heb je dat puntje zitten, die wijst normaal naar de hals. wat nu als je dat puntje naar de brug laat wijzen. hoe anders word je tone dan.
Ligt aan hoe de chambers gepositioneerd zijn.

Orpheo
22 november 2007, 11:25
Ligt aan hoe de chambers gepositioneerd zijn.

lolbroek :D

ik doelde eigenlijk op het volgende (gisteravond dacht ik dat er IETS kon zijn, nu kan ik het kwantificeren): draai je de fase compleet om als je je pup omdraait, en zo ja, is het dan een kwestie van de 'oude' hot gebruiken als aarde, en andersom?

Kim Wilson
22 november 2007, 11:26
Nee, volgens mij maak je een denkfout. De richting van de windingen is nog steeds hetzelfde, ook als je hem achterstevoren zet.

Orpheo
22 november 2007, 11:57
Nee, volgens mij maak je een denkfout. De richting van de windingen is nog steeds hetzelfde, ook als je hem achterstevoren zet.

ach ja natuurlijk! ik zat met het hele 'peter green elementen'gedoe in mijn hoofd, maar bij hem was de magneet fysiek omgedraaid, en dan maken die windingen ook geen drol meer uit...



geloof ik...

G.G.
22 november 2007, 16:03
Tele brugpup kan je toch helemaal niet omdraaien aangezien die op een soort van 3 hoekige bodemplaat staat met 3 montage schroeven?

http://www.geocities.jp/dgb_studio/jpg/pu_tlb01.JPG

Orpheo
22 november 2007, 16:11
Tele brugpup kan je toch helemaal niet omdraaien aangezien die op een soort van 3 hoekige bodemplaat staat met 3 montage schroeven?
http://www.geocities.jp/dgb_studio/jpg/pu_tlb01.JPG


dat weet ik, maar daarom zei ik ook: stel DAT het kan...