PDA

View Full Version : van Protools naar Cubase, advies!



amon
21 november 2007, 23:04
Hoe langer hoe meer begin ik me aan Protools te ergeren:
- computer loopt vast (door een vaag, nog altijd niet achterhaald, probleem)
- multitrack opname is duur ivm verplichting van aanschaf van dure hardware
- RTAS plug ins zijn duur

Cubase echter:
- kan allerlei hardware gebruiken, waardoor multitrack goedkoper kan
- betere MIDI ondersteuning
- vraagt minder van mn computertje
- goedkopere software
- goedkoper om ook uit te breiden in hardware (outboard fx, meer i/o's etc)

Echter, de PT interface, tools en lay-out ben ik verslaafd aan en vind ik gewoon perfect! Cubase vind ik er altijd maar wat speels uit zien en niet handig werken (zal ook zeker een kwestie van gewenning zijn).


Ik zit er toch sterk over te twijfelen om mn Mbox2 de deur uit te gooien en terug te gaan naar Cubase. Wat zijn de voordelen van SX over LE?

Ik had ooit zo'n Emulator X paket, maar met de komst van een DIGI001 de deur uit gedaan (en die weer de deur uit gedaan met de komst van een mbox2). Ik ben eigenlijk op zoek naar iets met minimaal 8 i/o, zodat er een tafeltje naast kan. Iemand suggesties? Budget: 350 E (excl tafel)



PS. Je mag ook altijd even in dit topic neuzen: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=100553 en helpen...

bass blom
22 november 2007, 00:49
hoe het er uitziet is toch wel 1 van de laatste dingen om je druk om te maken :stop:

LE heeft snel uit het hoofd, minder of geen routing, minder plugins/inserts dan SX.
dat zijn volgens mij de belangrijkste dingen.

is vast ergens meer over te vinden op steinberg site :D

STW
24 november 2007, 16:49
m-audio kaarten zijn compatible met pro tools geloof ik en niet zo duur
is misschien wel n goede optie, dan kan je altijd nog tussen cubase en pro tools switchen. ik weet niet precies hoe het zit, misschien moet je er juist een speciale protools versie voor aanschaffen, dan zou je er niet al te veel mee opschieten.
ik heb zelf de 1010lt, 8 ins en outs en die kost nu 180e zie ik
over de kwaliteit kan ik niet heel veel zeggen want ik weet niet beter, ik werk er wel met veel plezier mee in combinatie met cubase sx.
een voordeel van pro tools is wel dat het de standaard is in studio's, da's de reden dat spinvis is overgestapt van cubase naar pro tools las ik laatst
ook schijnen de standaard plugins van pro tools beter te zijn dan die van cubase.
de cubase-interface zal wel snel wennen denk ik, ik vind t allemaal vrij logisch werken.

bass blom
24 november 2007, 17:13
ik heb zelf de 1010lt, 8 ins en outs en die kost nu 180e zie ik
over de kwaliteit kan ik niet heel veel zeggen want ik weet niet beter, ik werk er wel met veel plezier mee in combinatie met cubase sx.


ik heb er 2 en voor het eind van het jaar een 3e :cheerup: