PDA

View Full Version : Bij een nieuwe versterker hoort een...



morroow
21 november 2007, 20:02
nieuwe gitaar!! :cooler:

Nouja, ik heb hiervoor een DeArmond Starfire Special weg gedaan, want het verschil tussen brug en neck element was nogal groot. Daardoor kon ik het geluid niet in balans krijgen op mijn Ceriatone DC30.

De reden van dit probleem lag heel duidelijk bij de elementen omdat het nogal aparte elementen zijn, met vrij veel hoog en veel output op het brug element, en heel veel laag op het neck element. Het verschil is veel groter dan bij andere gitaren en met andere versterkers kon ik dat verschil wel goed gebruiken of onder controle houden maar nu was het echt te ver.

Ik vond het wel super jammer om de gitaar weg te doen want het is een bloedmooie gitaar. Gelukkig stond er nog een schoonheid op marktplaats, van hetzelfde merk. Deze heeft gewone humbuckers, die ik als ze niet bevallen altijd nog kan verwisselen (bij de andere gitaar zou dat zagen en martelen worden). Maar deze gitaar is het geworden:

http://thumb12.webshots.net/t/24/565/6/19/2/2891619020051618112UZqLOw_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2891619020051618112UZqLOw)

http://thumb12.webshots.net/t/63/463/1/43/12/2913143120051618112zTDvJx_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2913143120051618112zTDvJx)

Een DeArmond Starfire in een mooie natural finish.
Ik ben voorlopig wel weer even zoet :satisfie:

rocker_71
21 november 2007, 20:14
Gefeliciflapstaart!
mooi dat je er meteen foto's bij zet, dat zou iedereen moeten doen.

Rinze
21 november 2007, 20:16
Mooie gitaar, houdt qua uiterlijk een beetje het midden tussen een ES335 en een Gretsch...

Ibanez666
21 november 2007, 20:21
Ik hou niet van dit soort modellen, maar deze is wel heel mooi hoor

Mr.Fingers
21 november 2007, 20:40
ziet er erg mooi uit!!! Mooi staartstuk trouwens :satisfie:


is het een fullhollow, of een semi-hollow?

Blend
21 november 2007, 20:58
Gaaf man! Mooie gitaar! Hoe klinkt ze?

Sjel
21 november 2007, 21:14
mooooi!
Alhoewel ik moet toegeven dat ik de Starfire Special nog mooier vind, zowel qua uiterlijk als qua klank (ik ben nu eenmaal een single-coil-man)
Die Starfire Special heeft inderdaad niet de makkelijkste pickups, maar een goeie afstelbeurt doet al veel hoor.

Maar nogmaals, gefeliciteerd!!! Als dit meer jouw ding is, super!

Luke-wannabe
21 november 2007, 22:53
Ja leuk ding! Gefeli!

Fender75
22 november 2007, 08:54
Mooie gitaar! En klinkt deze beter over de Ceriatone?

Harry
22 november 2007, 09:33
DeArmonds zijn geweldig (jaja Harry nou weten we het wel), gefeliciteerd er mee! ! !

Zelf ben ik meer van de Starfire special, en het verschil stoort me niet.


@Sjel, wat bedoel je met afstellen? Ik heb er niks aan gedaan, en voor mij werkt het zo. Ben dus wel benieuwd naar wat er aan te veranderen is, doe je dat met de polepieces?

morroow
22 november 2007, 11:39
Thnx voor de reacties.

Ik heb de gitaar nog niet over de ceriatone gehoord.
Ik heb een tijdje zonder gitaar gezeten waar humbuckers in zaten, maar ik ben heel blij dat ik er weer 1 heb. Lekker warm en vol geluid. Ik hou nog steeds een grote fan van P-90's maar dit is echt fijn om te hebben.
Vooral dat lekker warme geluid op het neckelement is erg nice en de brughumbucker heeft een fijne output (tussen medium en hi-output in).

Tot mijn grote verbazing voelt deze gitaar een stuk degelijker aan dan die andere Dearmond. De stemmechanieken lijken veel fijner, en omdat er geen bigsby op zit is het denk ik ook net wat stabieler allemaal. Hij is ook wat beter te bespelen onder de 12de fret. De gitaar speelt en klinkt tot zover als klok en dat wordt volgens mij alleen maar beter als ik zometeen over de Ceriatone ga knallen. :D

Sjel
22 november 2007, 17:16
@Sjel, wat bedoel je met afstellen? Ik heb er niks aan gedaan, en voor mij werkt het zo. Ben dus wel benieuwd naar wat er aan te veranderen is, doe je dat met de polepieces?

Inderdaad de polepieces. Ik heb die van het nekelement heel laag en die van de brug vrij hoog staan. Dan krijg ik perfect de sound die ik wil. Ook staan die bij de dikke snaren een pak hoger dan die onder de dunne snaren.

Harry
22 november 2007, 23:35
ik zal er eens aan rommelen, niet te veel, want het klinkt zo erg lekker.

Hendriks
23 november 2007, 07:58
Hoe bevallen jouw deze elementen ? Heb zelf ook een Dearmond met die Goldtone elementen en vind ze niet verkeerd.

Sjel
23 november 2007, 13:58
ik zal er eens aan rommelen, niet te veel, want het klinkt zo erg lekker.
Als je tevreden bent, hoef je niet te rommelen :)

morroow
23 november 2007, 21:19
Hoe bevallen jouw deze elementen ? Heb zelf ook een Dearmond met die Goldtone elementen en vind ze niet verkeerd.


Ja ze bevallen erg goed. Vooral het brug element is lekker warm en geeft een lekker dik geluid. Het neck-element is nog even wennen omdat ik P-90's gewent ben in de neck-positie. Die sprankelen en hebben iets meer bite. Maar het geeft wel een mooie warme en volle klank in de neck.

Erg goede elementen inderdaad