PDA

View Full Version : Line 6 toneport KB 37



gitaarhaantje
21 november 2007, 14:41
Hey,,

Op dit moment ben ik in het bezit van een pod xt.. Nu heb ik laatst een basgitaar gekocht en als ik deze aansluit op de pod xt kan ik niet bassmodels gebruiken ( ook logisch trouwens ;))

Zou het nu handig zijn om een line 6 toneport KB 37 aan te schaffen?? Ik denk hieraan omdat ik dan meer mogelijkheden heb: basgitaar aansluiten, zelfde geluiden voor gitaar en in de toekomst een microfoon er bij voor zang opnames, en natuurlijk keyboard...

Heeft er iemand ervaring met dit apparaat..??

Ik wil er het liefst zo weinig mogelijk geld bijdoen vandaar dan ook de verkoop van de pod xt...

Graag reacties..

Groeten Laurens

Bouke
21 november 2007, 15:09
ik weet niet of de KB37 wel zo handig is. Volgens mij heb je al gauw het idee dat je te weinig toetsen hebt....

Dan kun je beter de (goedkopere) UX2 kopen en een fatsoenlijk keyboard aanschaffen. Heb ik ook gedaan (m-audio 88 toetsen - gaaf ding). Ik wilde ook mijn bas en mics makkelijker aansluiten. Werkt ook prima op de UX2. Ik heb dus ook mijn XT verkocht.

Helaas werd een maand erna de PodX3 aangekondigd... :D

Oftewel: ga voor de PodX3. Iets duurder, maar dan maak je wel een leuke stap vooruit. Dan heb je ook veel aansluitingen, basmodels, etc. Geen toetsen, maar daar zou ik me niet op focussen. Zoek dan een leuk 'echt' keyboard erbij.

Bouke

gitaarhaantje
22 november 2007, 13:10
Is er helemaal niemand in het bezit van dit type toneport???

gitaarhaantje
22 november 2007, 13:11
ik weet niet of de KB37 wel zo handig is. Volgens mij heb je al gauw het idee dat je te weinig toetsen hebt....

Dan kun je beter de (goedkopere) UX2 kopen en een fatsoenlijk keyboard aanschaffen. Heb ik ook gedaan (m-audio 88 toetsen - gaaf ding). Ik wilde ook mijn bas en mics makkelijker aansluiten. Werkt ook prima op de UX2. Ik heb dus ook mijn XT verkocht.

Helaas werd een maand erna de PodX3 aangekondigd... :D

Oftewel: ga voor de PodX3. Iets duurder, maar dan maak je wel een leuke stap vooruit. Dan heb je ook veel aansluitingen, basmodels, etc. Geen toetsen, maar daar zou ik me niet op focussen. Zoek dan een leuk 'echt' keyboard erbij.

Bouke


Je hebt eigenlijk wel gelijk maar ik zat even te kijken naar de prijs van die pod xt3 en das toch wel weer zon 100euri's duurder dan die toneport...
En dat scheelt nog al..:-(

ShadowShape
20 februari 2008, 01:43
Hey, ik heb nu zo'n Toneport KB37, maar ik krijg de toetsen niet aan de praat.. k'heb Sonar en Cubase geinstalleerd .. en ze zien wel op welke toets in druk en ik heb geluiden d'r aan gekoppeld, maar ik hoor ze niet terug. Heel frustrerend.

Verder werkt ie wel tof, gitaar, bas en zang klinken d'r erg leuk door =)

chubbyfan
20 februari 2008, 06:38
Hey, ik heb nu zo'n Toneport KB37, maar ik krijg de toetsen niet aan de praat.. k'heb Sonar en Cubase geinstalleerd .. en ze zien wel op welke toets in druk en ik heb geluiden d'r aan gekoppeld, maar ik hoor ze niet terug. Heel frustrerend.

Verder werkt ie wel tof, gitaar, bas en zang klinken d'r erg leuk door =)
je moet er een instrument aankoppelen,is midi

ShadowShape
20 februari 2008, 12:35
Hey, hoe bedoel je? Als je me kan helpen hoor ik 't graag, want k'kom niet veel verder

M Kactus
20 februari 2008, 12:43
Hey, hoe bedoel je? Als je me kan helpen hoor ik 't graag, want k'kom niet veel verder

Je moet een VSTi-plugin aan je midi-spoor koppelen. Je midispoor (dat je maakt met je toetsen) is in feite de gaatjeskaart in een orgel. Er komt geluid uit als je het met een VST-instrument afspeelt. Als je EZdrummer gebruikt, drum je met je toetsen, als je een VST-piano gebruikt, speel je piano met je toetsen... Snappie ?

ShadowShape
20 februari 2008, 17:32
jah, k'heb 't nu soort van aan de praat.. ben d'r niet echt tevreden mee, zit wel aardig wat delay tussen aanslaan van de toets en horen