PDA

View Full Version : Afspelen én opnemen tegelijk



teejay
31 januari 2003, 23:09
Probleempje! Ik heb op mijn pc een spoor opgenomen en zou nu graag datzelfde spoor afspelen en tegelijkertijd een solo opnemen!
Maar dat lukt niet. Is er daarvoor een oplossing?

Mithrandir
31 januari 2003, 23:14
Welk programma gebruik je?

teejay
31 januari 2003, 23:17
Quartz audio pro 32, ligt het misschien aan de geluidskaart? Ik geloof dat ik een avance ac 97 heb of zoiets. of moet ik een ander programma proberen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: teejay op 2003-01-31 22:20 ]</font>

jdd
6 februari 2003, 21:04
ik kon vroeger op windowsgeluidsrecorder onder start/bureauaccesoires/entertainment de geluidsrecorder twee keer opstarten, en dan voor het 2e spoor de ene op afspelen en de andere op opnemen zetten.
dat was met win 95, maar die is toen voor een reparatie geweest en toen werkte dat niet meer.
ik weet nu wel dat je daarvoor een "full-duplex" geluidskaart voor schijnt te moeten hebben, dat stond in de helpfile van cakewalkpro9 die ik laatst van kazaa had.
je kunt ook een metronoomprog downloaden, daarmee opnemen, en dan later sporen samenvoegen, dan heb je ze beide iig in het zelfde ritme

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jdd op 2003-02-06 20:06 ]</font>

alexgit
9 februari 2003, 00:16
Ik heb hierover zelf een tijdje geleden een topicje over geopend, ik weet niet meer hoe het heet maar als je ff zoekt misschien vindt je daar nog wat nuttigs...

idono
6 maart 2003, 11:33
een yamaha ac97 is niet fullduplex.... dus je kan niet tegelijk opnemen en afspelen.... ik zou maar eens naar een andere geluidskaart kijken, want volgens mij is de kwalitiet van een ac97 ook niet de beste.

Greetz Henk