PDA

View Full Version : EMG ZW-setje werkt niet



CK89
20 november 2007, 21:35
Ik heb een ZW-setje EMG 81 + 85 in mn esp LTD geinstalleerd,
volgens de diagram3 (uit de standaard EMG-guide) met een standaard 3-knops-gibson switch.

er blijft echter niet meer dan ruis uit te komen.

Ik heb ze exact als in het diagram gesoldeerd, zowel met als zonder aansluiten van de tremelo-ground wire.

heeft iemand hier enige ervaring mee?

Arvoitus
20 november 2007, 21:42
Heb je de stekker in je versterker gestopt?

Weet je zeker dat alles goed vast zit?

tabmaniac
20 november 2007, 21:45
Heb je de stekker in je versterker gestopt?

dat is toch geen sierieuze vraag he??:seriousf:

Ik zou het schema nog eens nakijken en alles nog een keer opnieuw doen.

CK89
20 november 2007, 21:47
Heb je de stekker in je versterker gestopt?

meestal wel
:satisfie:
Weet je zeker dat alles goed vast zit?

ik heb t 2x opnieuw gesoldeerd met nieuwe potmeters drin volgens het schema, dus ik neem aan dat t goed vastzit.

dr.distortion
20 november 2007, 21:58
Heb je ook een stereo output in je gitaar gezet? Anders werkt het niet bij deze elementen.

CK89
20 november 2007, 22:10
zou inderdaad het euvel kunnen zijn,

de output die erbij geleverd wordt, heeft een witte en 2 zwarte draden waarvan er een naar de batterij loopt.

verder heeft ie 2 contactpunten, als je de jack erin plugt, maken die beide contact met de kop, geen idee of dat stereo is

Orpheo
20 november 2007, 23:46
je moet de bijgeleverde jack gebruiken. het klopt dat een van de lugs van de jack contact maakt met de batterij en een ander met de pickups, en de laatste met de aarde. dus: stereo gebruiken!

Dark_Tranquillity
21 november 2007, 12:42
Een bestaand schema zou toch zeker moeten werken, zelf bij mij deden ze het met een zelfbedachte schakeling!

Loop alles nog eens na, kijk of je alles wel echt goed gesoldeerd hebt, en of alles goed zit. Schema's zijn niet altijd goed begrepen ;)