PDA

View Full Version : Squiertje pimpen....



stratlover
20 november 2007, 21:18
Hee folk,

t ben van plan om m'n Olp MM1 te verkopen en daarvan een goedkoop stratje te kopen, en dan 'm te gaan pimen. Dacht zelf aan een squier. Wat zijn jullie meningen??

GreetZ

Rude Perception
20 november 2007, 21:24
Gaat denk ik duurder worden dan je voorziet. Ik vraag me af of je niet beter meteen een redelijke gitaar kan kopen. Maar het is natuurlijk wel leuk om te doen:satisfie:

no 1 hops
20 november 2007, 22:14
wat is er mis met de olp?
kun je ook met wat huisvlijt een singel in bouwen.
hummie bij de neck, single bij de brug
http://img.photobucket.com/albums/v661/hopdybob/BLREADY2.jpg
gewoon een modern tele

Rexke21
20 november 2007, 23:20
Vind het model van die mm1 echt zaleg !!
Weet er iemand nog merken die zo een body's verkopen, of wa het kost om zo
een body te kopen, me neck en elementen en alles er bij, ma dak da zelf in elkaar moet steken? Max 700€! Zelf body maken begin ik liever nog niet aan!

Grtz

Luke-wannabe
20 november 2007, 23:49
Hee folk,

t ben van plan om m'n Olp MM1 te verkopen en daarvan een goedkoop stratje te kopen, en dan 'm te gaan pimen. Dacht zelf aan een squier. Wat zijn jullie meningen??

GreetZ
Zou je dat nu wel doen? Je hebt pas die Allparts verkocht.

iwamoto
20 november 2007, 23:59
pimping

1. The practise of procuring prostitutes.

waarom zou je dat met een gitaar willen doen?

no 1 hops
21 november 2007, 08:45
Vind het model van die mm1 echt zaleg !!
Weet er iemand nog merken die zo een body's verkopen, of wa het kost om zo
een body te kopen, me neck en elementen en alles er bij, ma dak da zelf in elkaar moet steken? Max 700€! Zelf body maken begin ik liever nog niet aan!

Grtzgewoon zo'n tweedekans kopen.
denk dat een evt verkoper hem wel voor je uitelkaar schroeven wil. ;-)

Rormo
21 november 2007, 11:07
Vind het model van die mm1 echt zaleg !!
Weet er iemand nog merken die zo een body's verkopen, of wa het kost om zo
een body te kopen, me neck en elementen en alles er bij, ma dak da zelf in elkaar moet steken? Max 700€! Zelf body maken begin ik liever nog niet aan!

Grtz

Misschien kan dat bij Warmoth???

Ik zou voor een London city spitfire gaan en van daar af tweaken naar wat je wilt.

stratlover
21 november 2007, 18:56
Olp is een tof ding voor voor z'n geld zeker. Maar de hals bevalt me niet echt en ik speel er nooit op, en ik speel tegenwoordig op m'n ouwe squier strat, en leek me leip idee om er één te kopen en 'm te pimpen 8-)

stratlover
22 november 2007, 12:59
Maar wat zijn jullie meningen, een squier ofzo?? Zat zelf aan aan budget te denken max €200 (alleen gitaar, hé). Londen City zat ik zelf ook aan te denken, maar zijn wel boven m'n budget. :strat:

Luke-wannabe
22 november 2007, 15:47
Squier is goed, maar doe het nou niet, je krijgt er spijt van en dan krijg je er weer niks voor terug. Spaar liever even door.

stratlover
22 november 2007, 16:31
dat zie ik dán wel weer of ik spijt krijg, t gaat om nu, laat mij lekker doen wat ik wil ;) :confused:

stratlover
22 november 2007, 16:33
en ik hoef helemaal niet te sparen, want ik weet al wat ik wil :p

Luke-wannabe
22 november 2007, 17:12
Okej :D:D:D:D

The Crash Cowboy
22 november 2007, 18:02
Maar wat zijn jullie meningen, een squier ofzo?? Zat zelf aan aan budget te denken max €200 (alleen gitaar, hé)
Squier Affinity. Laatst voor mijn neeffie gekocht; goed gitaartje voor dat geld.

stratlover
25 november 2007, 14:06
Zat ook al an zoiets te denken, misch word dat m wel..

marter544
25 november 2007, 15:32
dat zie ik dán wel weer of ik spijt krijg, t gaat om nu, laat mij lekker doen wat ik wil ;) :confused:

Waarom open je dan dit topic nog? :dontgeti:

stratlover
27 november 2007, 22:37
Voor jullie meningen wat 't beste is om te pimpen.. :chicken: :)

G.G.
27 november 2007, 22:43
Voor jullie meningen wat 't beste is om te pimpen.. :chicken: :)

Je zusje, misschien.

Danielovich
28 november 2007, 14:54
Je zusje, misschien.

:P oe, die zit :soul:

Luke-wannabe
28 november 2007, 15:08
Valt tegen, hij heeft geen zusje..

G.G.
28 november 2007, 15:12
Valt tegen, hij heeft geen zusje..

Mijn post was misschien een beetje grof maar er zit een idee achter. TS wil een squier en vraagt ons wat hij moet pimpen aan dat ding. Ik denk dat ie eerst eens zelf moet uitzoeken wat er dan mis is met dat ding. Ik kan wel zeggen dat ie er een Diego Deluxe tremelo op moet gooien, maar waarom?

Wat is er mis? Wat zou er veranderd moeten worden en waarom? Waarom koop je hem eigenlijk (of wil je hem kopen)? "Pimpen" is leuk, maar het moet wel een doel hebben. Je moet wel weten wat je wilt.

Orgasmocaster
28 november 2007, 16:12
Squier Affinity. Laatst voor mijn neeffie gekocht; goed gitaartje voor dat geld.


Neejj, tenzij je een kind bent of kinderhanden hebt, niet doen!
ik heb zelf laatst een affity gekocht voor de nek.. ik dacht, ff refinishen, fret randjes polijsten, nieuwe noot er op... en we hebben weer een mooie replacement nek voor een projectje.
en wat denk je? de nek is 38.5(-ish) mm wijd bij de kam! en ik dacht altijd dat 41.27mm de smalste nek was :(

stratlover
29 november 2007, 16:35
neeeeee... ik vraag welk merk t beste is om te pimpen, ik ga jullie niet vragen wát ik aan die gitaar moet pimpen.. en doe me een lol en andwoord niet zo belachelijk idioot, andwoord gewoon op m'n vraag óf gewoon niet.. :confused:

G.G.
29 november 2007, 16:41
neeeeee... ik vraag welk merk t beste is om te pimpen, ik ga jullie niet vragen wát ik aan die gitaar moet pimpen.. en doe me een lol en andwoord niet zo belachelijk idioot, andwoord gewoon op m'n vraag óf gewoon niet.. :confused:

Er zijn zoveel budgetstrats die allemaal op andere punten hun aandacht nodig hebben.

Als je dan toch echt een merk wil weten. Richwood (die met het gouden logo) of London City schijnen erg goed te zijn. Heb er niet veel van in mijn handen gehad, maar die paar, die waren echt wel het bedrag waard.

stratlover
29 november 2007, 17:22
Okee dan, ga ik daar ff naar kijken keertje. Bedankt voor de tip :p

Orgasmocaster
29 november 2007, 18:07
neeeeee... ik vraag welk merk t beste is om te pimpen, ik ga jullie niet vragen wát ik aan die gitaar moet pimpen.. en doe me een lol en andwoord niet zo belachelijk idioot, andwoord gewoon op m'n vraag óf gewoon niet.. :confused:

Pleur eens even lekker up sukkel! je bent zelf een idioot! ik geef je juist heel belangrijke informatie.

Nu voor het 'andwoord': koop maar lekker het goedkoopste spaanplaat gitaartje die je cunt vinden bij de zeeman, wibra of blokker. knutsel er aan voor een paar maanden en geef een paar honderd euro uit aan nieuwe hardware en pickups, zodat je er daarna achterkomt dat het eindresultaat nog steeds kut is. vervolgens koop je gewoon een goedkopie allparts, mighty might of eden nek en body en begin je weer helemaal overnieuw

Orgasmocaster
29 november 2007, 18:17
neeeeee... ik vraag welk merk t beste is om te pimpen

bij nader inzien.. de tietel van je toopik is 'Squiertje Pimpen'
Ik zou in dat geval een Squiertje van het merk Epiphone aanraden.

G.G.
29 november 2007, 18:31
Pleur eens even lekker up sukkel! je bent zelf een idioot! ik geef je juist heel belangrijke informatie.

Nu voor het 'andwoord': koop maar lekker het goedkoopste spaanplaat gitaartje die je cunt vinden bij de zeeman, wibra of blokker. knutsel er aan voor een paar maanden en geef een paar honderd euro uit aan nieuwe hardware en pickups, zodat je er daarna achterkomt dat het eindresultaat nog steeds kut is. vervolgens koop je gewoon een goedkopie allparts, mighty might of eden nek en body en begin je weer helemaal overnieuw

Geniale spelfout voor iemand uit de U.S.A

Orgasmocaster
29 november 2007, 18:36
Geniale spelfout voor iemand uit de U.S.A

hehehe, eerlijk gezegt was het een 'subtiele' referentie naar de ts..;)

G.G.
29 november 2007, 18:37
hehehe, eerlijk gezegt was het een 'subtiele' referentie naar de ts..;)

Oke, mooi gevonden, maar niet lief, Boefje!!!

Blaahaab
29 november 2007, 18:45
Mushroom strats zijn ook erg lekker, is een nieuw japans gitaarmerkje

stratlover
29 november 2007, 21:06
heye Orgasmocaster, ik bedoelde niet jou. Ik bedoelde de andere die domme andwoorden gaven, aan jouw andwoord had ik zeker veel aan :p dus ff ter info, jou bedoelde ik niet ;)

stratlover
29 november 2007, 21:10
maar goed.. Epiphone?? Ik ken die gare Epiphone strats wel, maar die vind ik nou ook niet echt boeiend ofzo eigelijk, en die schijnen ook nog 's nerges naar te klinken. Wat G.G zei vond ik een strak plan :p

Orgasmocaster
29 november 2007, 21:27
ah ok, in dat geval was de Epiphone comment een grapje ;)

Serieus, ik zou zoeken voor een allparts of een mighty mite body en nek. Allparts wordt in Japan gemaakt, en Mighty Mite in Korea (ofwel cort, hier worden ook de Fender lite Ash strats van gemaakt).

ik geloof dat allparts al voor rond de 75-80 per body or nek wordt verkocht in Nederland, dus heb je een goede start voor 160 euro.. en dan hoef je nog niet eens alle crappy hardware er af te strippen. voor nog eens 100-120 heb je een redelijk goede brug, tuners, pickups etc..van GFS.

Eden (is geloof ik van Swing) verkopen ook goedkope bodies/neks, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

stratlover
1 december 2007, 12:08
ja Allparts ken ik wel heb ik nog een strat van gehad, maar ik vind die halzen klote. Mighty Mite heb ik geen ervaring mee.. ik ken die Little Ash strats wél, zal ik s keer zo eentje uitproberen om te kijken wat voor sound ik zo'n beetje kan verwachten ;)

Luke-wannabe
1 december 2007, 12:10
Lite Ash is het ;)
Ik zou gewoon voor een Squiertje gaan en daar een dikke hummert in plempen.

stratlover
2 december 2007, 16:51
dat bedoel ik, wijsneus ;) .
Denk ook dat ik een squier neem, toch ff die andere teste..

stratlover
16 december 2007, 20:46
hee jongens.

Ik weet wat ik ga nemen. Jullie vinden er vast niks aan, maar ik vind 't een tof ding. De gitaar is trouwens van m'n neef. Hij is al gepimpt (bespaart mij een hoop werk + geld ;).

http://link.marktplaats.nl/134879383

Leip ding, toch?? :D

savale
16 december 2007, 21:52
hee jongens.

Ik weet wat ik ga nemen. Jullie vinden er vast niks aan, maar ik vind 't een tof ding. De gitaar is trouwens van m'n neef. Hij is al gepimpt (bespaart mij een hoop werk + geld ;).

http://link.marktplaats.nl/134879383

Leip ding, toch?? :D

Niet mijn ding, maar zeker apart! Alleen die telecaster kop vind ik jammer.

stratlover
22 december 2007, 17:53
Vind 't wel wat hebben, die Telecaster kop. Ik vind 't echt een fucking leip ding:D. Heb 't gevoel dat t m'n "signature" strat is. Vanwege die inlay, die uitstraling, alles! :p