PDA

View Full Version : De EB-3 is binnen



Sara
20 november 2007, 18:20
Hallo,

Bij dezen even een berichtje van mij. Bij de meeste zal ik niet bekend zijn, maar een aantal van jullie heeft mij super geholpen met advies en info over mijn nieuwe bass. Ik heb 'm inmiddels gekocht...de EB-3 (sg model longscale).
Ze is super (ja het is een meisje!) en dreunt heerlijk. Enige nadeel...daar was ik natuurlijk al voor gewaarschuwd...hij is topzwaar...dus daar moet ik flink aan wennen, helemaal als kleintje met mijn 1,64m. Heeft iemand daar nog tips voor?
Nou, nog eenmaal...heel erg bedankt allemaal!

grtz, sara
:cheerup:

Mr.Fingers
20 november 2007, 18:24
EB3 aan mij geven, dan krijg je m'n Jazz Bass!

en nu eventjes serieus (ruilvoorstel was semi-serieus)...

Koop een degelijke ruwe lederen riem, eentje met veel weerstand tussen riem & schouder, dan blijft je bas automatisch goed hangen door de wrijving die de riem heeft, met van die stoffen/tweed/fakelederen plastic riemen ben je niets met die bas...

EDIT: enja, als je 164cm groot bent, veel spek & spinazie eten, wordt je zo groot als ik, nu is het gewoon een kwestie van gewenning, maar na een paar dagen ben je ermee weg hoor

en ik wil foto's, heel veel foto's...


trouwens, ik ben blij dat je tevreden bent met de bastip die ik je toen gegeven heb!

Sara
20 november 2007, 18:30
Ghehe, ja een jazz basje is ook leuk..maar ben toch wel helemaal in mijn sas met het eb-3tje.
Een ruwe leren riem...gut...heb je een voorbeeld? Ik heb nu een leren riem met een ruwachtige binnenkant..maar die glijd..dus misschien bedoel je iets anders?
Morgen zal ik even een fotopost doen..heb er ook nog een goedkoop koffertje bij kunnen versieren (40 euro!!) en natuurlijk de straplocks!
grtz, sara

Mr.Fingers
20 november 2007, 18:33
Ghehe, ja een jazz basje is ook leuk..maar ben toch wel helemaal in mijn sas met het eb-3tje.
Een ruwe leren riem...gut...heb je een voorbeeld? Ik heb nu een leren riem met een ruwachtige binnenkant..maar die glijd..dus misschien bedoel je iets anders?
Morgen zal ik even een fotopost doen..heb er ook nog een goedkoop koffertje bij kunnen versieren (40 euro!!) en natuurlijk de straplocks!
grtz, sara

http://www.ballurio.com/images/BGImages/BallurioLeatherGuitarStrap.jpg

Een goede dikke stevige lederen strap, zonder vulling, maar gewoon een ruwe lederen lap. Zo dik dat ik er met moeite de straplocks opgeschroefd kreeg (maar ze zitten erop hoor). Heb deze band aan m'n telecaster hangen, en die gaat werkelijk geen kant meer op hoor!

Sara
20 november 2007, 18:34
is een telecaster dan ook topzwaar????

OJJVZ
20 november 2007, 18:39
gitaren sowieso minder door de schaal... volgensmij een telecaster niet of nauwelijks. maar volgensmij bedoelde die dat de strap no way los zal gaan met zo'n band + de locks.

Mr.Fingers
20 november 2007, 18:39
is een telecaster dan ook topzwaar????

Nee, verre van, maar dat ding weegt gewoon zoveel (zware ashhouten body met bigsby) dat met een dunne riem je schouder gewoon pijn doet (weegt ietsjes meer als een Les Paul). Maar je kan'm echt niet bewegen over je schouder, hij blijft mooi hangen, en bij de Viola-Bass van m'n buurman (ook kopzwaar), die blijft met m'n riem ook mooi hangen... Kostte me iets van een 30€ ofzo

@OJVVZ: neenee, ik bedoel met "geen kant meer op" niet meer naar beneden duikelen...


http://youtube.com/watch?v=4gjxMwlgaoM

(Pete Quaife (de man achteraan) speelt een gibson EB3, en bij de intro zie je de bas naar beneden duikelen als hij aan het klappen is)

Mr.Fingers
20 november 2007, 19:24
Trouwens Sara, heb je op MP geen zwarte MusicMan-achtige bas te koop staan? Met een zelfzwartgemaakte slagplaat & applelogootje?


(ze waren er mij mee aan het uitlachen op het basgitaarforum)

dejohan
21 november 2007, 12:50
Topzwaar kan je ook oplossen door een strap button te verplaatsen.

Mr.Fingers
21 november 2007, 16:51
Topzwaar kan je ook oplossen door een strap button te verplaatsen.

Denk dat er bij een SG-body weinig te verplaatsen is qua strapbutton... In een punt kan je'm schroeven ja, maar dan ook via de achterzijde (zoals ze er nu opzit), en niet zoals normaal, op de zijkant...

OJJVZ
21 november 2007, 18:06
ik weet niet waar de voorste button nu zit, maar je kunt 1 van de schroeven van de neckplate (of heeft.. de EB-3 een gelijmde hals?) verwijderen, en vervangen voor de schroef + button, helpt alvast wat. + evt een stuk lood tussen je electronica verstoppen :P

Mr.Fingers
21 november 2007, 18:28
ik weet niet waar de voorste button nu zit, maar je kunt 1 van de schroeven van de neckplate (of heeft.. de EB-3 een gelijmde hals?) verwijderen, en vervangen voor de schroef + button, helpt alvast wat. + evt een stuk lood tussen je electronica verstoppen :P


EB3 heeft een verlijmde hals, en daar hangt de strapbutton al, in de hiel van de hals (net als bij een SG en een es335).

Sara
21 november 2007, 19:26
Trouwens Sara, heb je op MP geen zwarte MusicMan-achtige bas te koop staan? Met een zelfzwartgemaakte slagplaat & applelogootje?


(ze waren er mij mee aan het uitlachen op het basgitaarforum)

pfoei, veel reacties. Ja dat olp monster is van mij. Why uitlachen :chicken: ???
Thanks in elk geval voor de strap-tips...ik ga met het idee van mr fingers.
grtz, sara

Mr.Fingers
21 november 2007, 19:42
pfoei, veel reacties. Ja dat olp monster is van mij. Why uitlachen :chicken: ???
Thanks in elk geval voor de strap-tips...ik ga met het idee van mr fingers.
grtz, sara

Ik heb op m'n SG ook zo'n stickertje hangen, en ze waren al verbanden aan het leggen die er helemaal niet waren (dat we broer-zus waren bvb)... En ze waren ermee aan het lachen dat ik MM-bassen echt lelijk vind, en rickenbackers dan weer mooi...


foto's van uw recentelijk monster?

Sara
21 november 2007, 19:52
Ik ga zo foto's maken van mijn kindje. En ja dat is het nadeel van een ipod..je krijgt er stickers bij en dan denk je gut mijn olp mm is toch al lelijk...dat kan lelijker! Gnagna.

M Kactus
28 november 2007, 15:58
Ik ga zo foto's maken van mijn kindje. En ja dat is het nadeel van een ipod..je krijgt er stickers bij en dan denk je gut mijn olp mm is toch al lelijk...dat kan lelijker! Gnagna.

Nou, waar blijven die foto's ? :)

Mr.Fingers
28 november 2007, 16:16
Nou, waar blijven die foto's ? :)

Dacht ik ook al!

vulvasonic
28 november 2007, 20:18
Ik ben dan wel geen bassist, maar ik SNAK naar deze foto's!!!!!

Ik vind het een van de meest ondergewaardeerde bassen ooit, terwijl ze een geheel uniek en bruut geluid produceert, gekoppeld aan een zeer flitsend uiterlijk.

:rockon: