PDA

View Full Version : proco rat? verwarring aaaah



Gitaar4LifeDude
20 november 2007, 17:47
ik kreeg een tip van een vriend dat ik een proco rat moet kopen. nu ik de samples op de site heb gehoord vind ik 't toch véél te soft. ik wil graag een pedaal waar je goeie metal sounds uit kunt halen maar gewone rock moet ook nog lukken. iemand enig idee?
alvast bedankt.

G.G.
20 november 2007, 17:50
ik kreeg een tip van een vriend dat ik een proco rat moet kopen. nu ik de samples op de site heb gehoord vind ik 't toch véél te soft. ik wil graag een pedaal waar je goeie metal sounds uit kunt halen maar gewone rock moet ook nog lukken. iemand enig idee?
alvast bedankt.
Heb misschien wel 10 jaar geleden zon Rat gehad. Had er een Tube Screamer voor staan. Dat was ideaal. Alles van blues tot rock tot metal (wel veel ruis)

Spitfire
20 november 2007, 18:04
ik kreeg een tip van een vriend dat ik een proco rat moet kopen.

Je moet helemaal niks en al helemaal niet als een vriend dat zegt :satisfie:

Maargoed, als ik jou was zou ik eens kijken naar een Boss DS-1 of DS-2 (vooral die laatste).

Gitaar4LifeDude
20 november 2007, 19:29
hheheheheh xD
ik moet idd nix maar 't was een sterke aanrader hahaha

Swan
20 november 2007, 22:47
Boss DS1 is echt kut...
heb gister nog n keiharde band gezien waar de gitarist voornamelijk n RAT gebruikte... t is geen juggajugga metal maar kan zeer heftig...
misschien is n metalzone beter geschikt voor de topicstarter

up-guitarman
20 november 2007, 23:17
Mja, metal is een nogal breed begrip he... Noem eens enkele sounds die je ongeveer wil benaderen...

Gitaar4LifeDude
21 november 2007, 11:28
nou, pantera, metallica, killswitch engage maar ook zachtere dingen zoals deep purple en foo fighters.

almarvk
21 november 2007, 11:31
En op wat voor versterker speel je?

drap
21 november 2007, 11:32
Foo Fighters hebben vaak gebruik gemaakt van een Pro Co Rat. Maar je eis is wat te breed en exact hetzelfde geluid als van je helden ga je toch niet halen, gezien de rest van je spulletje daar ook zo z'n invloed op heeft. Gewoon lekker naar een winkel gaan en pedalen testen, dat is het enige wat je in dit geval het beste kan doen. Het is nog eens leuk ook om te doen! :)

EuroCinema
21 november 2007, 15:36
Maargoed, als ik jou was zou ik eens kijken naar een Boss DS-1 of DS-2 (vooral die laatste).


Boss DS1 is echt kut...

Que? De DS-1 is zeker niet slecht (zie andere thread daarover: Petrucci, Satriani, Fruciante, Stern...) maar bepaald geen stand alone metalpedaal. De DS-2 vind ik ook grappig maar niet iets dat ik voor metal zou aanbevelen, nauwelijks sustain en gain gaat niet erg heftig. Ik ben een RAT-fan, maar ook hiervoor geldt dat-ie in de meeste set-ups geen metalsound geeft. Eigenlijk werken die pedalen voor metal/rock het best als je een buizenamp over z'n nek jaagt en daar het pedaal voorzet om de boel op te strakken (zie ook DOD 250/YJM en MXR dist+).
Als je niet zo'n amp hebt, zou ik zeker ook eens kijken naar de heftigere RAT-varianten: deucteone, you dirty rat etc.

Gitaar4LifeDude
21 november 2007, 17:24
kspeel over een marshall valvestate vs 100 met of een fender tele custom fmt hh of een ibanez ex350.

hendrix_appendix
21 november 2007, 20:19
Jekkyl & Hyde pedaal kan prima metal aan, msschien die even testen?

Marc Oblivian
22 november 2007, 16:55
De Rat zou ik voor de metal bands die jij noemt in ieder geval absoluut niet aanraden.
Je kan daarvoor beter een versterker hebben die van zichzelf al redelijk wat gain heeft....klinkt in 9 van de 10 keren beter voor metal. Evt icm een drive of eq pedaaltje om het nog wat strakker te maken mocht dat nodig zijn.
Voor (classic) rock is het weer een ander verhaal: dat is weer wel goed met pedaaltjes (bv een Rat icm een drivepedaal of eq pedaal) te bereiken (of gewoon je amp op 10...heheh).

Tin
22 november 2007, 21:34
EHX metal muff.
Met de gain iets over het midden 6/10 ong staat die van mij.
En de EQ goed ingestelt op het geluid wat je wilt prima te doen voor metal.

Draai de gain heel stuk terug 2/10 ong en je kan er zo rock op spelen.

Cheetoria
23 november 2007, 02:24
boss metalzone of een booster voor je lead kanaal?
die line-6 dingetjes zijn ook wel gaaf, zou ik ook zeker naar kijken.

DeiDRagonas
23 november 2007, 06:40
Voor die sounds die de topicstarter zoekt zou ik eens gaan kijken naar een Metalcore van Boss (of hoe heet dat nwe grijs/zwarte kastje ook alweer...). Ook een goeie aanrader (ECHT goed!) is de Uber-metal van Line6. Als je de absurde naam ff weg denkt is het een beest. Vooral in standje "pulvarize."

Heb een tijdje geleden ook wat pedalen gechecked en eigenlijk waren alle Boss pedalen (incl de metalzone!!) zwaar ruk. Enige goedkope opties die t overwegen waard zijn in die stijl zijn de Metalcore, Uber metal en Death-metal (van Digitech) denk ik.

grt Roy.

Lennert
23 november 2007, 07:37
Ik zal de namen maar weer eens vergeefs noemen.. Maar in my not so humble opinion zijn de Zoom tri-metal en Zoom Driver 5000 echt het best voor metal. Vooral als je dimebags sound wil, die haal je echt precies uit de tri-metal (naast een heel scala aan andere sounds trouwens) En stampen dat het doet!
De driver heeft een gigantische presence, heerlijke harmonics en meer gain dan je ooit nodig zal hebben. Als je rock wilt spelen is de tri-metal minder geschikt, maar met de driver gaat dat ook prima.

Je moet alleen niet bang zijn er even moeite voor te doen. 2e hands pedalen ftw!!