PDA

View Full Version : Rare piep Electro harmonix Holy Grail.



rhcp_schipper
20 november 2007, 17:32
Hallo beste mensen,

Ik gebruik al een best tijdje de Holy Grail reverb met veel plezier, en hij heeft altijd vlekkeloos gewerkt.

Maar nu ben ik net even mijn gehele pedalboard aan het doorlopen(beetje volgordes verandert enz), en nu krijg ik opeens een rare piep uit de reverb? Deze piep is ook aanwezig zonder dat hij aanstaat. Normaal gebruik ik mijn reverb alleen in de fx loop, maar dat zit niet op mijn thuis versterker, dus ik kan nog even niet testen of het daar aan ligt.

De adapter die ik gebruik is de one spot, en daar heeft hij dus altijd goed mee gewerkt.

Kan iemand mij vertellen waar dit door kan komen?

Groeten Tim

rocker_71
20 november 2007, 19:42
Da's balen.
heb je hem al helemaal los geprobeerd met een batterij?
Als ie het dan goed doet, dan moet je 1 voor 1 alles weer aansluiten.
Doet ie het niet goed, dan is er echt iets stuk, vrees ik.

rhcp_schipper
20 november 2007, 20:45
Da's balen.
heb je hem al helemaal los geprobeerd met een batterij?
Als ie het dan goed doet, dan moet je 1 voor 1 alles weer aansluiten.
Doet ie het niet goed, dan is er echt iets stuk, vrees ik.


Ik heb hem los geprobeerd, maar niet met batterij. Maar hij heeft het zoals ik al zei altijd vlekkeloos gedaan met de one spot, en nu opeens dit, heel erg vreemd.

Ik heb de Holy grail ook mar even los gemaakt, maar kan verder geen losse contacten of wat dan ook vinden.

guitartheo
21 november 2007, 00:13
Waarschijnlijk toch de voeding ,de holy grail is er erg gevoelig voor (gebruik 'm zelf) , in de effect loop krijgt hij een sterker signaal waardoor de brom minder opvalt....
Althans dat is mijn gedachte ..:satisfie:

Samder
21 november 2007, 07:31
Waarschijnlijk staat het pedaal nu ipv van achter, Vóór de distortion. (of andersoms natuurlijk).

Ook zou het echt kunnen helpen om de bijbehorende adapter v/d holygrail te gebruiken.

drap
21 november 2007, 08:48
Voeding, nagenoeg zeker weten. Ik heb hetzelfde probleem gehad met de Holy Grail. Ging eerst goed, maar na verloop van tijd begon ie te storen. Aparte voeding erop en klaar.

rhcp_schipper
21 november 2007, 09:14
Voeding, nagenoeg zeker weten. Ik heb hetzelfde probleem gehad met de Holy Grail. Ging eerst goed, maar na verloop van tijd begon ie te storen. Aparte voeding erop en klaar.


Wel apart of niet dan? Maar dan ga ik dat gewoon proberen!

Bedankt voor jullie hulp!

rocker_71
21 november 2007, 10:40
Laat maar ff weten dan.

BTW: bij mijn Holy Grail zat een adapter van EHX.

rhcp_schipper
21 november 2007, 10:42
Laat maar ff weten dan.

BTW: bij mijn Holy Grail zat een adapter van EHX.


Ik heb de originele adapter er ook wel gewoon bij, maar vond het makkelijker om hem aan een daisy chain te hangen.

Maar ik ga het vanavond proberen in de oefenruimte.

guitargeek3
21 november 2007, 19:27
Op de site van Visual Sound kun je een .pdf downloaden met specificaties voor pedalen goed voor de one spot.
Achter de Holy Grail (gebruik hem zelf ook) staat dat de HG op een aparte voeding moet ivm ruis.
Dat heilig boontje is erg gevoelig.
Aparte voeding en klaar.

rhcp_schipper
21 november 2007, 23:31
Hallo Mensen,

vanavond de Holy Grail met de repetitie gebruikt, holy grail in de fx loop, gewoon met de one spot gevoed, en had helemaal nergens geen last van.

Geen ruis geen piep, helemaal niets. Heel erg apart al zeg ik het zelf.

JvD.
22 november 2007, 13:14
zelfde verhaal als altijd.. niet alle pedalen vinden DC chains leuk. in een dc chain delen ze de aarden en zeggen ze 'piep' of 'ruis' of soms 'brom'.

ook de holy grail is zo'n einzel ganger.

drap
22 november 2007, 15:16
Zou het ook te maken kunnen hebben met het digitale gebeuren? Ik heb het namelijk ook met een Boss DD-6. Die wil nog wel eens nukkig zijn en zo'n irritante hoge zoem veroorzaken. Het is wel beter geworden nu ik alle modulatie op een aparte chain heb gezet (inclusief de Holy Grail trouwens), maar het wil toch nog wel eens voor komen. Meestal is het verleggen van een kabeltje al genoeg. Schiet mij maar lek hoe dat kan, maar het is zo. Het fenomeen pedaal heeft me al vaker verbaasd op dat gebied.

Swan
22 november 2007, 15:18
ff iets anders; hoe erg is nou de volume drop bij de holy grail?

thieske
22 november 2007, 15:21
ff iets anders; hoe erg is nou de volume drop bij de holy grail?

Nou.. als je de galm tot ong de helft openzet is het niet ernstig. daarna wel, omdat ie volgens mij dan t droge signaal steeds meer vervangt door galm... is wel erg cool...maar minder bruikbaar in "normale" liedjes.

Kim Wilson
22 november 2007, 15:22
Je moet IMO de galm ook niet te ver open willen zetten in normale liedjes. Het smeert je geluid erg gauw dicht.

Swan
22 november 2007, 16:52
mja ik speel ook geen normale liedjes...
denk dat ik hem toch voornamelijk aan zou hebben staan en dan varieren in de hoeveelheid...maar t is nog wel bruikbaar op hogere settings dus?