PDA

View Full Version : King Crimson



marc_o
31 januari 2003, 21:40
Wat raar, ik lees nooit wat over King Crimson, als je het dan toch over brute gitaristen hebt, de heren Robert Fripp en Adrian Belew zijn voor mij wat dat betreft echt de toppers, is grappig dat een stel 50-ers nog steeds het voortouw hebben voor progressieve rock, ze zijn in de states ook op tournee geweest met tool, en wisselden dan ook muziekanten uit...amai....

vulvasonic
2 februari 2003, 00:31
AAAAAAAAAAA eindelijk!

King Crimson is nog steeds in van de bands die mij het meest weten te raken. Fripp en Belew zijn geweldig!

En dan te bedenken dat Belew ook nog met Zappa en David Bowie heeft gespeeld......

Dat is gelijk mijn top 3 lijstje; Zappa, Bowie en King Crimson (in willekeurige volgorde).

Duane
6 februari 2003, 17:13
Ik ken weinig van King Crimson. Ik vind het album RED erg goed.

vulvasonic
6 februari 2003, 23:49
LEER ze kennen.

Bijna alles van ze is goed, maar mijn voorkeur gaat uit naar hun 'trilogie'; Discipline, Beat en Three of a perfect pair.

Maar ook de nieuwere bezetting (met 2 percussionisten/drummers en 2 bassisten/stickspelers) is fabuleus.

Razorhead
7 februari 2003, 12:24
En niet te vergeten het album Cirkus en USA live, die is nu bij de plato voor 9 euro!!! Een echte aanrader met fracture, starless etc live!!!!!!!!!!!!!!

marc_o
12 februari 2003, 21:15
Vorige week gekocht: Deja Vroom live DVD die moet je absoluut horen en zien, je kunt zelfs uit 4 verschillende jaren een band samenstellen die dus nooit echt bestaan heeft en toch spelen ze dan een nummer!!!! ai ai ai

vulvasonic
12 februari 2003, 22:25
Ik heb helaas nog geen DVD speler, maar ik heb nu voor het eerst een goede reden om er een aan te schaffen!
;]

Razorhead
20 februari 2003, 13:15
En wat ook heel cool is is het album "cirkus"..........

Jasper

marc_o
20 februari 2003, 18:02
En vandaag komt de nieuwe van King Crimson uit!!!!!!!!!!!!!!!!!

vulvasonic
24 februari 2003, 22:37
Hoe heet ie?
En wie spelen er op mee?

marc_o
25 februari 2003, 10:56
ik moet er nog om, maar ik denk dezelfde mensen als The Construktion of Light....heb wel de singel van Happy with what you have to be happy with, gaat ERG tekeer, je kunt goed horen dat ze een tijd met Tool hebben getourd, godzijdank!!!!

vulvasonic
26 februari 2003, 00:27
Dan zal ik TOCH weer in de buidel moeten tasten, zij het deze keer met veel graagte.
;]

japstok
27 februari 2003, 00:33
Hee King Crimson! Inderdaad super, hoewel ik alleen hun eerste drie albums ken en een verzamel-album. Ik laat wel eens aan mensen die interesse hebben in aparte muziek "21st Century Schizoid Man" horen. :smile: Peach (de oude band van de bassist van Tool) heeft ooit eens Catfood gecoverd en op hun CD gezet. Maar het kan niet tippen aan het origineel...

Thomasvv
28 februari 2003, 14:07
Ik heb ook wel het een en ander van KC.. het is erg aparte muziek, maar echt suuuper meesterlijk.. Niemand heeft het nog gehad over The Court Of The Crimson King, toch wel een van de beste progalbums aller tijden..

marc_o
28 februari 2003, 14:58
Heb ze nu bijna allemaal, maar ze beginnen qua uitbrengen beetje op Zappa te lijken (ook al zo'n GOD), er komt iedere zoveel maanden weer een liveplaat uit, maar daar heb ik er nu al wel een stuk of 8 of 9 van..
Helaas heb ik ze nog niet live gezien, maar hopelijk komen ze weer eens deze kant uit en dan bid ik dat ze Tool ook meenemen, dan tast ik dieper dan ooit in de buidel om daar heen te kunnen

marc_o
12 maart 2003, 19:22
En de nieuwe heet dus "The Power to Believe" en is uiteraard weer doorspekt van gitaarwerk waar de spetters weer van afvliegen

vulvasonic
13 maart 2003, 12:24
Zappa, King Crimson......., als je nu gaat beweren dat je ook een zwak hebt voor Bowie, dan moeten we maar eens een bandje beginnen!!!!

Neals
13 maart 2003, 21:11
op jullie aanraden zal ik me ook eens aan king crimson wagen.

Negative K3 fan
13 maart 2003, 21:22
het nummer red van king crimson lijkt VERDACHT veel op een nummer van radiohead (just ofzo, ik weet de naam neit meer precies), zo veel eigelijk dat het radiohead nuummer wel een rip off mag worden genoemd. En zoiets verwacht je niet van een band als radiohead.

Neals
13 maart 2003, 23:10
radiohead heeft zich best flink laten beinvloeden door king crimson.