PDA

View Full Version : Demo



tabmaniac
20 november 2007, 15:35
Hallo,

Project Liberate, een metalcore bandje wil binnenkort een demo opnemen.
we hebben zo'n 300euro te besteden en we zouden graag 3 a 4 nummers op willen nemen.

Iemand suggesties voor een leuke (budget) studio?

niet te ver van Dedemsvaart, Overijssel alstublieft:D

Kim Wilson
20 november 2007, 15:36
PM Bass Blom eens. :)

bass blom
21 november 2007, 00:12
:D andersom kan ook, tabmaniac je hebt PM

savale
21 november 2007, 09:10
300 euro en waarschijnlijk 1 of 2 dagen bezig (?). Is dat ongeveer de prijs dat een studio vraagt?

bass blom
21 november 2007, 09:11
laagste uurtarief wat ik gezien heb is 15 euro per uur..

harrie-beton
21 november 2007, 10:45
Je zegt "3 of 4 nummers"...

Je kunt veel studiotijd en geld besparen door de nummers erg goed te oefenen en in de oefenruimte even een opname maken met 2 goede microfoons. Iedereen deze opname thuis en kritsch luisteren. Kladblokje erbij en de nummers ook oefenen zonder zanger.
Leg vast welke nummers je gaat opnemen en ook in welke volgorde je dat gaat doen. Schrijf ook op hoe je versterkers staan ingesteld en je effecten. Denk ook na welke mix je wilt (wil je de gitaren dubbelen? Oefen dit in oefenruimte!)

Als je dan in de studio gaat opnemen hoef je alleen maar te concentreren op de muziek en niet meer aan het nummer te sleutelen of tijd verdoen met overleg over planning. Doe in de studio niet ineens andere dingen dan in de oefenruimte. Dat kost teveel tijd.

Brood mee en frisdrinken, geen alcohol of drugs - dat doe je maar buiten de studiotijd. Eelco Gelling is het bewijs dat je van heroïne niet beter gaat spelen.

Han S
21 november 2007, 11:49
laagste uurtarief wat ik gezien heb is 15 euro per uur..

Ik heb er een gezien voor 50 euro per dag.

Overigens heeft Harrie groot gelijk, het meeste geld kun je thuis verdienen met een goede voorbereiding.

Ik neem regelmatig op met jazzbands en die kunnen allemaal spelen, hoeven niet na te denken hoe het moet en gaan alleen voor de best mogelijke uitvoering met de beste solo's. En zo nemen ze tussen de 15 en 25 nummer op in een uur of zes a zeven. Dan nog een korte mixdag en ze hebben een goede CD.

Ik zeg het wel eens vaker: als een studio de helft goedkoper is, maar er drie keer zo lang over doet om tot een goed resultaat te komen, ben je anderhalf keer duurder uit. Dus het uurtarief zegt niet alles.

tabmaniac
21 november 2007, 15:23
Ik zeg het wel eens vaker: als een studio de helft goedkoper is, maar er drie keer zo lang over doet om tot een goed resultaat te komen, ben je anderhalf keer duurder uit. Dus het uurtarief zegt niet alles.

je hebt gelijk, maar we hebben wel een budget waar ons aan willen houden.
We hebben al contact gehad met diverse studio's en ik ben wel flink te spreken over die van Bass...:)
ik gooi het straks in de groep en dan bekijken we het even!

bedankt voor de adviezen!