PDA

View Full Version : capo vraag???



bónneke
31 januari 2003, 21:35
Bestaan er ook capo's die de achterkant van de gitaarhals kan beschadigen .
Ik heb n.l een nieuwe gitaar gekocht en achter op de hals zitten allemaal kleine deukjes tussen de 1ste en 6de fret.Niet echt storend maar toch.
Nu vraag ik me af, hoe ''NIEUW'' is deze gitaar? Verder heb ik geen verklaring voor die deukjes.

gertdm
31 januari 2003, 21:42
wat voor gitaar heb je precies?

de deukjes zullen van een capo komen..
ja helaas.Ik heb t ook gehad vroeger, de lak eraf of onzuivere toon. Daar heb ik nu geen last meer van: Beste capo's : Schupp.
Die kun je met een schroefje precies op maat afstellen op je hals en daarna is het een klik en vast.
Geen beschadigingen, zuivere toon.
Ik geef toe, ze zijn niet goedkoop, maar wel profi en de beste. Als je vaak je capo gebruikt en veel moet schuiven dan is het echt de beste die er is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-01-31 21:43 ]</font>

Arbz
31 januari 2003, 22:54
Hmm ik heb volgens mij een el cheapo plastic capo, maar ik heb hem nog nooit gebruikt :smile:

Heeft er wel eens op gezeten, maar kheb geen deuken ofzo...

bónneke
31 januari 2003, 23:22
Gert! wat voor gitaar het is?
zie mijn profiel. Het is de laatste uit de serie van 3 en tevens de duurste. Zal toch nog even hartelijk woordje met de verkoper gaan praten.

dirkw83
1 februari 2003, 01:21
gertdm, ik walg van je. Hou svp je bek een keer ok.

Buzz
1 februari 2003, 08:42
Nou nou...

gertdm
1 februari 2003, 09:48
ik dacht dat het forum bedoeld was om elkaar tips te geven en dergelijke. Maar als we op zo'n manier persoonlijk gaan worden, sorry.

Bovendien overtreft het aantal berichten van
jou Dirkw de mijne vele malen, dus wie is het meeste aan het woord?
maar oke.ik zal een beetje dimmen met reakties.Ik dacht dat ik een bijdrage kon leveren maar als t irritant word (wat niet mijn bedoeling is) dan maar niet

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-02-01 09:55 ]</font>

Arbz
1 februari 2003, 10:09
Op 2003-02-01 01:21, schreef dirkw83:
gertdm, ik walg van je. Hou svp je bek een keer ok.


Euh ga lekker sneeuw schrapen als het je niet bevalt dan, koter :sad:

Dylan61
1 februari 2003, 10:30
Kan die "dirkw83" van het forum verwijderd worden, zo gaan we niet met elkaar om.

blues_traveller
1 februari 2003, 10:44
Dirkw83,
Ik lees juist vaak van die misselijke opmerkingen van jou. Heb ik van Gert nog nooit gezien.
Ik snap niet dat jij uit het niets zo'n opmerking durft te maken.
Omdat je veel respons geeft, ben je nog geen forumbeheerder.

flatpicker
1 februari 2003, 10:44
Hmmmmzzz , ik zeg niet al te veel op dit forum , maar lees zeker elke dag allerlei tips en uitleg van mensen , die er naar mijn gevoel meer kijk op hebben dan ik.
En om dan zo een opmerking te plaatsen ???
Ger ga gewoon lekker door met je posts!!!

Buzz
1 februari 2003, 11:50
Op 2003-02-01 09:48, schreef gertdm:
maar oke.ik zal een beetje dimmen met reakties.Ik dacht dat ik een bijdrage kon leveren maar als t irritant word (wat niet mijn bedoeling is) dan maar niet

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-02-01 09:55 ]</font>


De overgrote meerderheid waardeert je bijdrage wel, hoor. Wat mij beteft dim je dus maar lekker niet! :wink:

gertdm
1 februari 2003, 11:54
Bedankt voor de steunbetuigingen:) :smile: :smile:
per slot gaat het hier allemaal over snarenplukken en moeten we het leuk houden.

bónneke
1 februari 2003, 12:34
Op 2003-02-01 01:21, schreef dirkw83:
gertdm, ik walg van je. Hou svp je bek een keer ok.

Dirkw83,als jij het niet eens bent met Gert of wie dan ook is het jou goed recht om te reageren en jou standpund of mening bekend te maken maar dan wel op een fatsoenlijke manier.Wat je nu doet is beneden alle pijl.
Ja Driekwart83 van zulks soort reakties word ik even niet goed. Met dit soort domme reacties berijk je alleen maar dat er straks niemand meer reageert op een vraag op mededeling. De groeten!: Bonneke:

JimGitaar
1 februari 2003, 17:30
dirkw8 als jij echt niets beter te doen hebt dan een ander te beledigen ga je maar lekker iets anders doen of na een ander forum.
Ik walg en irriteer meer vreselijk aan jou.

Maar even verder op de vraag van bonneke.

De deukjes op de hals van je gitaar kunnen inderdaad komen van een capo. Door een plastic capo of een met een metalen achterkant.
Het kan ook nog zo zijn dat de gitaar in een standaard heeft gestaan waarin hij/zij niet goed beschermd was, met name de hals.
Om te controleren of het van een standaard komt moet je even kijken naar de onderkant van de gitaar en de achterkant, met name het middenstuk.
Tref je dezelfde soort deukjes aan dan heb je misschien het antwoord gevonden, een verkeerde standaard die niet goed bekleed was met rubber of iets dergelijks voo de bescherming.

Jim,

gertdm
1 februari 2003, 18:34
he da's een goeie JimG.Daar had ik nog niet aan gedacht. Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.

Zelf heb ik wel eens zulke beschadigingen gehad door een capo, Dit was een ouderwetse klemveer, die je moest indrukken aan de bovenkant en dan de snaarhouder naar links wegklappen. Aan de achterzijde zit een stukje vilt. De schroefjes waren er doorheen gekomen en dus kreeg ik putjes en werd de lak beschadigd.

Dus Bonneke je hebt nu twee mogelijkheden te onderzoeken:)

JimGitaar
1 februari 2003, 20:22
De schade die een standaard veroorzaakt kan soms vrij ernstig zijn. Gelukkig was dit mij mijn klassieke gitaar niet zo.
De plek van de standaard beschadigd meestal alleen de hals wat eigenlijk al erg genoeg is. Het laklaag begint af te brokkelen en tast vervolgens het hout aan.

Let daarom goed op als je een standaard koopt op zelf maakt dat alle delen beschermd zijn. Controleer ook de bescherming eens in de zoveel tijd je standaard of er geen losse delen zijn die de lak van je gitaar beschadigd.

bónneke
1 februari 2003, 21:38
Nee de beschadigingen zijn niet veroorzaakt door een standaard.Het is echt alleen achter op de hals, meer een soort gleufjes van ± 2 tot 3 mm lengte in de breedte van de hals. De lak is ook niet beschadigt. Je ziet ze het best tegen 't licht maar je voelt ze wel (is niet lekker glad) Nu zie ik al mensen denken, moet ie daar nou over zeuren,maar voor die prijs, en nieuw is nieuw,niet dan: enne... nog bedankt voor de reacties

dirkw83
2 februari 2003, 21:49
Op 2003-02-01 09:48, schreef gertdm:
ik dacht dat het forum bedoeld was om elkaar tips te geven en dergelijke. Maar als we op zo'n manier persoonlijk gaan worden, sorry.

Bovendien overtreft het aantal berichten van
jou Dirkw de mijne vele malen, dus wie is het meeste aan het woord?
maar oke.ik zal een beetje dimmen met reakties.Ik dacht dat ik een bijdrage kon leveren maar als t irritant word (wat niet mijn bedoeling is) dan maar niet

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-02-01 09:55 ]</font>


Gut, gaat ie zielig doen.

gertdm
2 februari 2003, 23:43
:smile:

voorts privebericht verstuurd aan jou.

dirkw83
2 februari 2003, 23:46
Ach, leuke parallel toch met Eminem...
't Is dat ik mijn moeder niet doodwens :smile:

gertdm
3 februari 2003, 00:07
Het feit dat je via dit forum reageert en de 'guts' niet hebt om mij persoomlijk te mailen zegt iets:)
Val anderen niet lastig met je frustraties maar zeg het tegen mij.
Dus laten we stoppen met deze gein.Ik ga een potje gitaarspelen. Daarom ben ik namelijk op dit forum, vanwege de gitaar.
Jij hebt blijkbaar een andere behoefte.
Respekt voor elkaar is wel een basisprincipe.
:smile:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-02-03 12:28 ]</font>

dirkw83
3 februari 2003, 00:44
Dus als ik "Ach, leuke parallel toch met Eminem...
't Is dat ik mijn moeder niet doodwens"

Via privéberichten naar je gestuurd had, dan was ik wel 'goed bezig' geweest?

Pardon me... Ik ben te lui om op zulke details te letten (het kenmerk van de student har har :smile: ).

gertdm
3 februari 2003, 07:08
die parallel die jij ervan maakt heb ik toch niet zo genoemd? En nu stop ik met dit gedoe.
succes :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-02-03 12:32 ]</font>

Dizzy Dré
5 februari 2003, 17:01
Een gitaar moet je eigenlijk niet in een standaard zetten maar netjes opbergen in de koffer om beschadigingen te voorkomen.
Als je hem toch bij de hand wil hebben moet je hem in een hanghaak plaatsen. Da's het veiligste voor de gitaar.

Groet,

D.Dré

skatergirl
8 februari 2003, 20:24
Ik heb een capo die heel makkelijk is en er komen geen deukjes in, omdat er rubber op zit maar vroeger had ik er een die wel deukjes maakte. Die ik nu heb kost 20 euro en die ik had 5 euro. Die van vijf euro zit van dat touw omheen en die van 20 is helemaal van ijzer.

skatergirl
8 februari 2003, 20:25
Nog even het is niet normaal als we elkaar gaan uitschelden.

Unreal
9 februari 2003, 05:19
jaja houd jij maar mooi je bek, vuile oprechte n00b bitch.

Fijntje
3 maart 2003, 17:58
gertdm heeft gelijk, geen problemen met een schupp capo.Deze is echter niet zo geschikt voor een klassieke gitaar.

Buzz
4 maart 2003, 09:00
Ze hebben ook van dát merk een capo voor een klassieke gitaar. Werkt prima, hoor!!

axmaster
31 maart 2003, 23:25
Mijn reaktie is wat laat, maar ik kan het toch niet laten om te reageren. Dirk, doe ons een lol en verwijder jezelf van dit forum. Je hebt met je opmerkingen geen recht van spreken meer. En ik zou jou wel eens in een gitaar-duel met Gert willen zien, hij maakt gehakt van je! Gert, blijf vooral posten!!

En nog even over capo's: ik heb een Dunlop Trigger en een Kyser, voldoen allebij - zonder putjes. Heb laatst ook een Kyser kloon gekocht (een Kayser - ik lette niet op, maar ook die doet het zonder putjes).

guitarmusicman
31 maart 2003, 23:45
Op 2003-02-05 17:01, schreef Dizzy Dré:
Een gitaar moet je eigenlijk niet in een standaard zetten maar netjes opbergen in de koffer om beschadigingen te voorkomen.
Als je hem toch bij de hand wil hebben moet je hem in een hanghaak plaatsen. Da's het veiligste voor de gitaar.

Groet,

D.Dré



uhh...wat is het verschil, en wat is er dus beter aan een muurhaak dan een standaard?..die kan ik even niet volgend
thanx