PDA

View Full Version : Effectenpedaal + tuner



Highway49
20 november 2007, 10:02
Hallo iedereen,

ik ben opzoek naar een effectenpedaal, incl tuner zodat ik live niet hoef te unpluggen om mn gitaar te stemmen. Ik weet dat er hier meer dan genoeg voor zijn, maar toch graag even advies. Ik hoef geen rare effecten etc. Belangrijkste is dat ik er juist een beetje een 'oudbollig' Rock 'N Roll geluidje uit kan krijgen (Led Zepp/Herman Brood/ACDC etc etc.) rare spacey sounds heb ik dus niet nodig. Mijn huidige pedaal heeft de nadelen dat er geen tuner in zit en dat ie tussen het switchen van effecten een fractie stilvalt. Je kunt dus niet snel overknallen van clean naar distortion.

Alvast bedankt!

Fuhgawz
20 november 2007, 14:08
Misschien dat je beter kunt kijken naar losse effectpedalen als je toch al weet wat voor sound je zoekt. Zo kun je beter alles naar eigen smaak inrichten.
Je zou kunnen kijken naar de bekende Boss TU-2 en Korg DT-10. Dan nog een leuk overdrive pedaaltje erbij (Boss OD-3 ofzo?), eventueel een boost en misschien nog een wah en je kunt knallen! :)
Wat voor gitaar en versterker heb je overigens en hoeveel wil je uitgeven?

Highway49
20 november 2007, 14:26
Ik heb een Richwood (LP imitatie) (ben ik eerlijk gezegd best tevreden mee)....ik heb een 75W Fender versterker.

Als er een andere gitaar komt is het een echte LP...kun je er rekening mee houden...

Thnx in ieder geval

Highway49
27 november 2007, 11:46
Ik ben aan het zoeken geweest, die BOSS en KORG zien er goed uit. Deze zijn allebei rond de 80 euro. Ik had er ook een van behringer gezien, maar deze is maar 20 euro. Ik dacht zelf, hoeveel kan er nou mis zijn met een stemapparaat. Een collega zei tegen me dat het doorlus-signaal zo'n verschil maakt in de prijs. Is dit verschil echt zo groot? Want 60 euro goedkoper vind ik ook nogal wat.

Het klinkt wel logisch wat ie zegt, als zo'n goedkope echt het signaal hoorbaar verslechtert, ga ik toch voor de BOSS/KORG.

techfrenk
27 november 2007, 12:05
die van behringer is leuk voor thuis, maar live...
ik heb de tuner van boss, en die werkt zeer goed.
de andere gitarist van de vand heeft de korg en is daar ook zeer tevreden over.
ik zou gewoon van deze twee de goedkoopste kopen, en de behringer laten liggen

trouwens qua affectpedalen heb ik:

wah wah, tuner tu3, compressie cs3, overdrive sd1, distortion ds1, chorus ch1, reverb rv5. inderdaad allemaal boss, behalve wah wah natuurlijk.

zo kun je in een poprock band vrijwel alles spelen

Nielsje
27 november 2007, 12:22
goeie tuners voor het geld:

boss tu-2
korg dt-10
planetwaves ding

hiervan is de Korg het nauwkeurigst.
een strobostomp is heel erg nauwkeurig, maar je moet je afvragen of je zoveel geld overhebt voor een van je eerste pedalen.

Mitch
27 november 2007, 12:23
Als je écht per se een multibak voor weinig wil is de ME50 van Boss een redelijk makkelijk in te stellen apparaat, maar als ik zie wat je wil zou ik ook eerder voor een paar losee pedalen gaan. De Korg DT10 is mijn beste vriend ;)
Snel, degelijk en heeft een prima buffer.

Kim Wilson
27 november 2007, 12:26
Ik heb de Boss TU-2, omdat ie zo mooi past bij de andere twee pedalen (ook Boss) die ik heb. En omdat ie verder ook prima werkt, natuurlijk. :)

dennis_rhcp
28 november 2007, 17:34
ik ben begonen met de pedaaltjes met de X-V amp
prima maar je moest de hele tijd over banken heen gaan en dat kan live niet
ik heb des tijds toen wel een losse behringer tuner gekocht voor idd 20 euro
prima ding (en dat van behringer :cooler: ) dat is nu ook het enige wat ik van behringer nu nog gebruik. ik heb tweede hands een boss ME50 gekocht voor maar 150 euro
haast niet gebruikt met adaptor in doos met bon. ik gebruik hem elke dag met plezier en zitten goede sounds op die je ook zo aan en uit kan zetten,en de ME50 zitten od/di mod, delay, volume wah-wah tuner en nog meer van die dingetjes. zelf vind ik de wah-wah goed maar er zijn mensen hier die daar anders over denken :)
ik zou als ik jou was even maar op marktplaats gaan en dan maar zoeken

succes