PDA

View Full Version : Geinige '59 Les Paul voor de liefhebber



Rocketman
19 november 2007, 22:50
Nee hij is niet van mij:

http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=1722711

hadv
19 november 2007, 23:50
"one Zebra and one black PAF"
ik zie toch echt twee chromen kapjes
dan zal de prijs (319000) ook wel niet kloppen

Orpheo
19 november 2007, 23:57
ik denk dat iemand 'm open heeft gemaakt, engekeken heeft naar de bobbins onder het kapje.

Ic3gl0vE
20 november 2007, 00:02
En dan blijkt het een gibsUn te zijn :p

Nellyrocks
20 november 2007, 00:14
En dan blijkt het een gibsUn te zijn :p

Een Gibsun uit '59?

Ik vindt het een verschrikkelijk mooie gitaar naar hij is wel fucking duur. Is dat een gangbare prijs?

Orpheo
20 november 2007, 00:23
Een Gibsun uit '59?

Ik vindt het een verschrikkelijk mooie gitaar naar hij is wel fucking duur. Is dat een gangbare prijs?

nee, deze is overpriced. hij heeft een fretjob gehad. dat drukt de prijs met ongeveer 1 a 2 ton. maar voor een '59er met originele frets is dit wel een gangbare prijs.

bass blom
20 november 2007, 00:33
nieuwe frets 1 a 2 ton eraf? :o

volgens mij niet.

in 59 zijn er gewoon maar 1200 ofzo gemaakt, dat jaagt die prijs zo idioot hoog op.

Lexvandoef
20 november 2007, 00:54
dat zou idd wel heel erg duur metaal zijn idd :stop:

Het blijft trouwens wel een enorm coole gitaar, zo'n ouwetje.

Orpheo
20 november 2007, 00:58
nieuwe frets 1 a 2 ton eraf? :o

volgens mij niet.

in 59 zijn er gewoon maar 1200 ofzo gemaakt, dat jaagt die prijs zo idioot hoog op.

ja, maar eentje in nieuwstaat is al 3 ton, zoals deze. eentje die dus niet verkloot is, en 100% origineel (met alle papieren en boekjes en de strap,koffer etc etc is ie ongeveer 400,000 dollar).

met refret is 't echt 1500000 dollar hoor, hooguit. zeker met die faded finish en de niet echt extreme top...

bass blom
20 november 2007, 01:00
zie ik nou twee lagen body?
streepje als bij pancake..

http://www.gbase.com/files/store_images/124/1722711/Photo2_b2775-Original.jpg

wietse
20 november 2007, 06:28
met refret is 't echt 1500000 dollar hoor, hooguit. zeker met die faded finish en de niet echt extreme top...

snel al je gitaren laten herfretten!!
dat kan wel uit!!
of heb je een nulletje teveel ingetoetst? :D

Otje
20 november 2007, 07:54
Schit-te-ren-de gitaar.

Luke-wannabe
20 november 2007, 07:55
Whaha die prijzen zijn echt belachelijk. Het word gewoon bijna grappig. Je zou toch gewoon naar die verkoper toe gaan en 'm keihard in ze gezicht uitlachen :seriousf:

Otje
20 november 2007, 08:10
De verkoper uitlachen heeft weinig zin. De kopers uitlachen, da's een ander verhaal :). Als jij er eentje zou vinden op zolder dan zouden er ook mensen naar je toe komen die "gewoon" een paar ton op tafel zouden leggen. Zou je daar nee tegen zeggen? De prijs wordt bepaald door wat mensen bereid zijn ervoor te betalen.

Agent_Smith
20 november 2007, 08:16
nee, deze is overpriced. hij heeft een fretjob gehad. dat drukt de prijs met ongeveer 1 a 2 ton. maar voor een '59er met originele frets is dit wel een gangbare prijs.

Wat een grote onzin zeg! Frets zijn , zeker bij gitaren van deze leeftijd, als de banden van een (oldtimer) auto. Gewoon slijtage delen en drukt de prijs weinig tot niets. Zelfs een headcrack drukt de prijs van een '58/'59 bijna niet meer. Eigenlijk alleen een refin nog.

drap
20 november 2007, 08:17
Bestaan er Gibsons zonder headcrack dan???

Nellyrocks
20 november 2007, 08:41
Waar wordt zon' prijs in godsnaam op gebseerd. Er moet toch een idioot de eerste zijn die drie ton gaat betalen voor een gitaar. Als we met zijn allen over de hele wereld niet meer dan €1000,- voor die dingen over gaan hebben zakt het vanzelf.

cas121
20 november 2007, 08:47
Waar wordt zon' prijs in godsnaam op gebseerd.

pff, wil de eerste econoom die hier langskomt even hoofdstuk 1 van een willekeurig economie studieboek voorlezen?


Als ze overall in goede staat zijn is het uiteindelijk vooral de hoeveelheid flame die zorgt voor een ton meer of minder.

Luke-wannabe
20 november 2007, 09:59
De verkoper uitlachen heeft weinig zin. De kopers uitlachen, da's een ander verhaal :). Als jij er eentje zou vinden op zolder dan zouden er ook mensen naar je toe komen die "gewoon" een paar ton op tafel zouden leggen. Zou je daar nee tegen zeggen? De prijs wordt bepaald door wat mensen bereid zijn ervoor te betalen.
Nee snap ik ook wel, maar bij wijze van spreken.. Dat ze het er voor dúrven vragen! Je kunt hier een klein huis van kopen!!

G.G.
20 november 2007, 10:05
zie ik nou twee lagen body?
streepje als bij pancake..

http://www.gbase.com/files/store_images/124/1722711/Photo2_b2775-Original.jpg

Ik denk dat de mal bij het fresen een hele klein beetje verschoven is op die plek. Fresen gebeurd natuurlijk in verschillende etappes, en daar is het streepje van denk ik.

bass blom
20 november 2007, 10:18
Wat een grote onzin zeg! Frets zijn , zeker bij gitaren van deze leeftijd, als de banden van een (oldtimer) auto. Gewoon slijtage delen en drukt de prijs weinig tot niets. Zelfs een headcrack drukt de prijs van een '58/'59 bijna niet meer. Eigenlijk alleen een refin nog.

precies, alleen maakt het uit of het echt goed gedaan is of niet.
dat die witte stukjes binding wel of niet meegerestaureerd zijn.
dat zal wat schelen, maar geen anderhalve ton :D

zag laatst iemand op les paul forum die na lang zoeken eindelijk een kofer had gevonden..
voor 900 dollar :D agossie..

cas121
20 november 2007, 10:40
Dan liever zoals een andere gast daar: heeft in 1961 voor $175 een 1959 LP std + versterker gekocht, besloot toch liever akoestisch te spelen en heeft hem opzij gelegd en nu maar weer eens tevoorschijn gehaald... Leuke investering op die manier

bass blom
20 november 2007, 10:57
ze zijn knettergek die amerikanen.

een junior van die leeftijd doet ook al rond de 20 a 30 duizend dollar..
maarja, als ze dat over pak m beet 20 jaar voor mijn custom neerleggen hoor je mij niet klagen :D
als de dollar dan nog iets waard is :cooler:

Otje
20 november 2007, 11:56
ze zijn knettergek die amerikanen.Niet dat je ongelijk hebt, maar Japanners kunnen er ook wat van. Er zitten veel gitaarverzamelaars in Japan die er kruiwagens met geld over hebben.

bass blom
20 november 2007, 11:59
ja die kunnen er ook wat van :D
alhoewel ik geloof dat die meer into oude stratjes zijn.

drap
20 november 2007, 12:05
Dan liever zoals een andere gast daar: heeft in 1961 voor $175 een 1959 LP std + versterker gekocht, besloot toch liever akoestisch te spelen en heeft hem opzij gelegd en nu maar weer eens tevoorschijn gehaald... Leuke investering op die manier

Had ie een Les Paul met toonkamers gehad, dan had ie er gewoon akoestisch op kunnen spelen. Zonde, tegenwoordig weten ze wel beter bij Gibson. Het begon hier op het forum ook al aardig te lopen me dunkt.

Nellyrocks
20 november 2007, 13:10
pff, wil de eerste econoom die hier langskomt even hoofdstuk 1 van een willekeurig economie studieboek voorlezen?

Ik snap ook wel hoe het werkt maar zulke prijzen gaan natuurlijk helemaal nergens over.

Orpheo
20 november 2007, 13:20
ik post ook alleen maar de dingen die ik te horen krijg van een paar gibson-fanaten... en toch denk ik dat het hebben van de originele frets veel uitmaakt voor de prijs, samen met de orignele hardware en alle paperassen die erbij zaten...

Thunders1988
20 november 2007, 13:26
Dude...
Die prijs is dus echt wel over the top, maar zeker niet abnormaal voor zo n les paul. ik kijk nu ook al een tijdje op het LesPaulForum en daar zit iemand die een pas een LP uit '59 heeft gekregen uit een erfenis. hij zegt dat het ding maximum 50 uur bespeeld is geweest in al die jaren. de gitaar ziet er dus ook nog NIEUW uit... de prijs die hij daar voor zou krijgen ligt rond de 400000 dollar.

gelooft ge me niet? check lespaulforum > vintage bursts (ofzoiet) > draadje 'new kid on the block'.

Mr.Fingers
20 november 2007, 13:35
De verkoper uitlachen heeft weinig zin. De kopers uitlachen, da's een ander verhaal :). Als jij er eentje zou vinden op zolder dan zouden er ook mensen naar je toe komen die "gewoon" een paar ton op tafel zouden leggen. Zou je daar nee tegen zeggen? De prijs wordt bepaald door wat mensen bereid zijn ervoor te betalen.

Ik zou 'm gewoon mooitjes bijhouden, die dingen worden duurder naarmate de tijd verstrijkt, heb je een mooi pensioentje

bass blom
20 november 2007, 13:37
Dude...
Die prijs is dus echt wel over the top, maar zeker niet abnormaal voor zo n les paul. ik kijk nu ook al een tijdje op het LesPaulForum en daar zit iemand die een pas een LP uit '59 heeft gekregen uit een erfenis. hij zegt dat het ding maximum 50 uur bespeeld is geweest in al die jaren. de gitaar ziet er dus ook nog NIEUW uit... de prijs die hij daar voor zou krijgen ligt rond de 400000 dollar.

gelooft ge me niet? check lespaulforum > vintage bursts (ofzoiet) > draadje 'new kid on the block'.

precies, orpheo zei dat ik mijn les paul voor een miljoen niet weg zou moeten doen.
nou, het hele dorp zou mij kunnen horen lachen als die deal afgerond zou zijn :seriousf:

Thunders1988
20 november 2007, 13:43
En terecht :D

Hoe oud is die LP van je???

Grts

bass blom
20 november 2007, 13:43
En terecht :D

Hoe oud is die LP van je???

Grts

1975 ongeveer, ik kocht hem nieuw in 1976, april :D

Thunders1988
20 november 2007, 13:47
:|

Mooi zo. Houden, die handel!
:rockon:

Nellyrocks
20 november 2007, 14:30
Bij dollars en ponden wordt de komma gebrukt war wij een punt gebruiken. Kan ik die gitaar mooi voor 312 pondjes kopen

Thunders1988
20 november 2007, 14:58
was het maar zo, Nellyrocks.

:D

ik zou je voor zijn.

cas121
20 november 2007, 15:34
Dude...
daar zit iemand die een pas een LP uit '59 heeft gekregen uit een erfenis. hij zegt dat het ding maximum 50 uur bespeeld is geweest in al die jaren. de gitaar ziet er dus ook nog NIEUW uit... de prijs die hij daar voor zou krijgen ligt rond de 400000 dollar.

gelooft ge me niet? check lespaulforum > vintage bursts (ofzoiet) > draadje 'new kid on the block'.

Nee das dus die kerel die hem heeft gekocht in 1961 voor $175

Danieldg
20 november 2007, 17:57
Wat een afschuwelijke refret :s En die topkam lijkt me ook niet origineel.

G.G.
20 november 2007, 18:01
Wat een afschuwelijke refret :s En die topkam lijkt me ook niet origineel.

Wat is er mis met die refretjob? Ziet er toch netjes uit. Of horen de frets bij een gibson over de binding heen te hangen?

Danieldg
20 november 2007, 18:36
Die horen tegen de binding aan te lopen (dus hier zijn de stukjes binding die tegen de zijkant van de fret zitten afgesneden) en die rond de 17 - 19 de fret zien er nogal slecht afgesneden uit, de frets van mijn bcrich zien er beter uit :/

Bram+
20 november 2007, 18:36
"one Zebra and one black PAF"
ik zie toch echt twee chromen kapjes
dan zal de prijs (319000) ook wel niet kloppen
De dollar staat dan wel weer gunstig voor ons.