PDA

View Full Version : Clean pedaal



maestro_nl
31 januari 2003, 22:05
Welk pedaal geeft me een cleane Fender sound?
(geen distortion en eventueel een lichte overdrive, maar geen IBZ TS, Boss etc...)

pimmetje
31 januari 2003, 22:23
De cleane sound krijg je uit een versterker, niet uit een pedaaltje. De cleane Fender sound krijg je uit een Fender versterker.

Mithrandir
31 januari 2003, 23:00
De enige pedalen die eventueel het geluid van een fender versterker zouden kunnen benaderen (ik zeg het heel voorzichtig) zijn misschien amp modelers zoals die in multi-fx apparaten zitten.

Maar ja, of je dat nou echt wil, dus ik sluit me bij Pimmetje aan, wil je een Fender geluid, koop een Fender Versterker :smile:

maestro_nl
31 januari 2003, 23:50
hee, goed bezig jongens...

Ik zit zelf aan een H&K TubeFactor of Koch PedalTone te denken.

Shay
1 februari 2003, 00:06
V-twin geeft je een mesa boogie sound :smile:

Over koch pedaltone hoor ik veel positieve verhalen.

Wat jij nodig hebt is (net als ik heb gedaan) een preamp (pedaal versie ofzo)!!!

Mithrandir
1 februari 2003, 00:37
Op 2003-01-31 22:50, schreef maestro_nl:
hee, goed bezig jongens...

Ik zit zelf aan een H&K TubeFactor of Koch PedalTone te denken.


Bespeur ik hier enig cynisme??

Maar goed, je had het over een pedaal, dan denk ik automatisch aan stompboxes in de categorie boss. Dat jij een pre-amp a la Koch Pedaltone bedoelt kan ik ook niet weten. Aangezien er van Kochs altijd gezegt word dat het cleane geluid klinkt als een Fender, zal de Pedaltone dat ook wel hebben, maar ik denk dat je dan het beste resultaat zal hebben als je hem alleen aansluit op een power-amp of de pre-amp van je versterker weet te omzeilen. (of lul ik uit mijn nek, zeg het maar....)

qwerty
1 februari 2003, 00:39
als je een fender-sound wil, waarom dan niet gewoon een fender amp???

:B :B :B

maestro_nl
1 februari 2003, 11:42
De Brunetti Overtone en Koch PedalTone hebben meerdere gecompenseerde aansluit mogelijkheden.
Maar rechtstreeks in de eindtrap zal denk ik het beste klinken.
Ik werk daarom ook met midiswitchers en loopers.

Nog meer zinvolle input?
Nog wat exotische pedalen uit de U.S.A.?

marc_o
1 februari 2003, 21:13
Ik gebruik de pedaltone en die is erg goed, maar je hebt wel een goede eindtrap op poweramp nodig hoor, want het klinkt maar zo goed als je zwakste schakel natuurlijk...
ook heb ik de H&K 3-kanaals trapbak, die is wel wat minder, maar kost ook veel minder..

jpb
1 februari 2003, 22:28
Ik heb nog nooit van een pedaal gehoord wat je versterker een fender geluid gaf. Volgens mij kan het niet eens, net zo goed als je ook niet van een vervormd geluid een mooi clean geluid kunt maken......
Bovenstaande suggestie lijkt me zinvoller: koop een fender

vulvasonic
2 februari 2003, 01:19
jpb heeft gelijk (mijn held!)
;]

jpb
2 februari 2003, 01:37
Zeker omdat ik niet wist hoe jij je Digitech space-cake weer aan de praat moest krijgen..:smile:

maestro_nl
2 februari 2003, 09:56
Heren, ooit een H&K TubeFactor of Koch PedalTone getest?

moretel
4 februari 2003, 16:08
Ik gebruik een tube factor.

In de band met een multiefx om geluid wat warmer te maken op mijn Valvestate.

In andere situaties alleen de tube factor met wat andere pedaaltjes
Van vol warm tot mega overdrive.
Met mijn fender hou ik hem wel in bedwang en wordt het fender geluid alleen maar mooier.
Met mijn Peavy heb ik moeite om de feedback onder controle te houden, verder alles er tussen in.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-02-04 15:08 ]</font>