PDA

View Full Version : aankoop: advies gevraagd



herci
19 november 2007, 21:22
ik ben al wat gevorderd en zou graag een akoestische of electro akoestische gitaar aanschaffen. Ik speel nog altijd in de slaapkameromgeving.
Ik had eerst gedacht van een el-akoestische te kopen, maar begin nu te twijfelen of dat wel nodig is. Liefst had ik ook één met een cutaway...maar hier opnieuw twijfels of dit echt nodig is.

Ik twijfel tussen de volgende modellen:
allemaal epiphone

DR-200 CE (el-akoest)
PR5 e (el-ak)
EJ300 s
hummingbird


wie kan me wat raad geven, heb al her en der gezocht op internet en de ene vindt die gitaren schitterend en de ander vindt ze vreselijk...op de duur weet ik niet wat te denken.

Ik heb ook wat kleine winkels in de buurt maar daar verkopen ze deze dingen niet, en de gitaren die ze aanbieden zijn ofwel oerlelijk of stikduur.

hadv
19 november 2007, 23:52
er is maar een raad, bespelen en LuIsTeReN !
dus zoek een winkel die van alles heeft en neem een paar uur de tijd
wat anderen vinden is toch allemaal wel leuk, maar ze spreken elkaar per definitie tegen (het zijn nl gitaristen), dus je hebt er weinig aan

je moet je oren laten beslissen en vervolgens de bespeelbaarheid beoordelen, dat zijn de twee criteria die er echt toe doen

zijn er twee even goed (echt even goed, nogmaals oren & vingers), dan kun je andere factoren (prijs, kleur, merk, vorm, overige voorkeuren) laten meespelen

blue spotted gherkin
22 november 2007, 12:14
Kijk naar filpjes op youtube(hoewel de geluidskwalitiet niet altijd best is) en breng een bezoek aan een grote gitaarwinkel....werkt altijd...
btw ik speel op en morgan, prima apparaat..

guuswillemse
25 november 2007, 12:12
de raad 'veel spelen en uitproberen' lijkt me de beste manier. Ik heb gisteren een nieuwe akoestische gitaar gekocht nadat ik maanden op zoek was. Het werd een Crafter (Z.Koreaans), type 'SM-Rose'. Uitstekende klank, warm, vol en hoorbaar. Electrisch versterkt door een New LR-T Pro (Tuner) PreAmp met een L.R.Baggs Element Pick-up. Het is een zg 'Indian Rosewood'met een mahonie nek en brug en 'Indian Rosewood' toets. Hand-ingelegde figuren maken er een lust voor het oog van! De hals is niet al te breed en speelt heerlijk licht. Geweldig afgeregeld tot aan het einde van de fretten en loepzuiver.
De akoestische klank en zoals gezegd geweldig en de versterking laat weinig te wensen over! De prijs is plm € 450,- Ik kocht er een Crafter gig-back bijgekocht. Dat ding is dermate zwaar uitgevoerd dat het een kruising is tussen een gig-back en een koffer (€47,-, onwaarschijnlijk goedkoop!), kortom, de gitaar waar ik naar zocht en ook meteen verliefd op werd....
Check it out zou ik zeggen! http://www.crafterguitars.com//gallery_acoustic/sm_rose.php

herci
25 november 2007, 15:34
ik zou maar al te graag al die dingen uitproberen, het probleem is dat hier heel weinig muziekwinkels zijn.
In die winkels verkopen ze dan nog geen enkel model van epiphone akoestisch.
Het is vooral stagg of dan de hele dure modellen.
Dus uitproberen zit er al helemaal niet in. Tenzij is zomaar even 3000 euro kan spenderen ofwel 200 euro wil weggooien door een stagg te kopen.
Ik heb nu al één van de grootste winkels bezocht in België waar het bulkte van één of ander chinees merk (cool). Daarna nog een paar kleinere winkels met ofwel erg weinig keus en erg lelijke dingen en hele dure dingen. In één van de winkels hadden ze vb één el ac gitaar in mijn prijsklasse en die was aartslelijk. En het was een merk dat ik niet kende.
Dus moet ik maar zo op zoek gaan naar iets.

Mr.Fingers
25 november 2007, 16:01
ik zou maar al te graag al die dingen uitproberen, het probleem is dat hier heel weinig muziekwinkels zijn.
In die winkels verkopen ze dan nog geen enkel model van epiphone akoestisch.
Het is vooral stagg of dan de hele dure modellen.
Dus uitproberen zit er al helemaal niet in. Tenzij is zomaar even 3000 euro kan spenderen ofwel 200 euro wil weggooien door een stagg te kopen.
Ik heb nu al één van de grootste winkels bezocht in België waar het bulkte van één of ander chinees merk (cool). Daarna nog een paar kleinere winkels met ofwel erg weinig keus en erg lelijke dingen en hele dure dingen. In één van de winkels hadden ze vb één el ac gitaar in mijn prijsklasse en die was aartslelijk. En het was een merk dat ik niet kende.
Dus moet ik maar zo op zoek gaan naar iets.

Muziek & Visie in antwerpen heeft veel akoestische merken, en geen stagg...

kleine greep uit het aanbod: Fender, Motion, Simon & Patrick, Epiphone, Guild, Gretsch, Martin,... alles vanaf 120€ voor een zeer vlot bespeelbare Motion tot een 855€ voor een Guild...



Klinkt misschien als reclame, maar ik help herci maar eventjes op weg

greencharlie
25 november 2007, 16:44
Is dat de prijs van die maple jumbo guild die tegen de muur hangt?
Das een GOEI gitaar.

Mr.Fingers
25 november 2007, 17:04
Is dat de prijs van die maple jumbo guild die tegen de muur hangt?
Das een GOEI gitaar.

Nop, niet de jumbo, die is er 1200 ofzo, maar de dreadnaught GAD50

http://www.stevesmusiccenter.com/GuildGAD-50Big.jpg

peter_heijnen
25 november 2007, 18:45
http://www.crafterguitars.com//gallery_acoustic/sm_rose.php
Hey Guus Willemse, ik heb wel eens over je gehoord van Willem Ennes, welkom op gitaarnet.

Niels-v
28 november 2007, 11:38
Die epiphone's zien er goed uit, maar klinken maar redelijk naar mijn ervaring. Heb zelf ook getwijfeld om een Hummingbird te kopen. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik toch wel wat klank miste.

Ik zou ook eens kijken naar merken zoals Cort, Crafter, Ibanez, Takamine op internet. Die klinken goed, en hebben ook modellen erbij zitten die er wat sjeiker uitzien.

Art & Lutherie ( Godin ) vind ik goed uitzien, en daarbij hebben ze net wat meer geluid en toon in de gitaar zitten. Die gitaren heb je al vanaf ongeveer een 200 euro. Maar uiteindelijk moet je wel op de gitaar spelen voordat je iets koopt, je kunt een gitaar op internet nog zo mooi vinden maar als hij niet klinkt heb je er nog niets aan.