PDA

View Full Version : AG bijeenkomst Vlaanderen - interesse?



Laser
19 november 2007, 21:18
Jop,
de vraag maar eens in het midden gooien voor de Vlamingen onder ons:
is er enige interesse vanwege de Vlamingen onder ons gebruikers van dit forum om eens samen te komen, uit te wisselen, wat elkaar te leren kennen en contacten te leggen?
Niet een AG festival, eerst stillekes aan mekaar leren kennen.
Wat spelen kan en mag, maar ik heb geen megalomane bedoelingen :-)

Zo ja: ik heb een mooie locatie in gedachten om dat te doen, ergens voorjaar 2008 of zo, als er genoeg belangstelling is. Grens Limburg/Vlaams-Brabant.

Motief: ik stel vast dat jullie in Nederland heel wat initiatieven nemen, en ik vind dat deze stijl van gitaarspel meer in de kijker mag geplaatst worden in Vlaanderen. Lijkt moeilijk om hier wat belangstelling los te weken voor goede optredens (cf inspanningen 'tEy in Sint Niklaas, Muziekmozaiïek Gooik om acoustische sets aan de man te brengen)!!!
Toch was Tommy Emmanuel Leopoldsburg (2005) goed vol, was een spinoff van zijn Nederlands tournee.

Wat denken jullie?

Aanpassing:
Bijkomende info:
De bijeenkomst gaat door op zaterdag 16 februari 2008, van 14 tot 20 uur, in provinciedomein Het Vinne in Zoutleeuw (GPS-sers: Ossenwegstraat 70, 3440 Zoutleeuw). Gratis toegang, gratis deelname, voor de fun elkaar te ontmoeten, niks moet, (ont-moeting zei ik toch?) en contacten uit te bouwen.

christo
19 november 2007, 21:28
Hey,
Laat maar horen waar en wanneer, count me in :)
Chris

dede
19 november 2007, 21:33
Ik zal ook aanwezig zijn :) :B

Laser
19 november 2007, 21:39
Aha,
de teller loopt :)
we zijn alert.

Let wel: bijeenkomst is gratis, ik stel geen inkomgeld voor, maar ook geen uitrustingen ter plaatse (amps, ...) dus puur acoestisch. Bij goed weer is buiten zitten mogelijk, bij slecht weer is er een zaal (capaciteit: 80 man) voorhanden. Tweede zaal eventueel te gebruiken... We zien wel.

Er is wel een drankgelegenheid aanwezig, dus dorstigen...welkom.

Ik heb nog geen maximum limiet vooropgesteld.
Laat maar komen...

hendrix2
19 november 2007, 21:47
Count me in.

bicky
19 november 2007, 22:48
yep, why not.

Riste
20 november 2007, 00:02
Ik kijk er met veel belangstelling naar uit. Reken maar op mij!

peter_heijnen
20 november 2007, 07:48
Hey mannen, het is niet te hopen dat dit het begin van de vlaamse afscheiding van gitaarnet-akoestisch inluidt.... :)

chris c
20 november 2007, 10:16
Goed idee ! Als ik kan, kom ik zeker :)

Laser
20 november 2007, 10:32
Hey mannen, het is niet te hopen dat dit het begin van de vlaamse afscheiding van gitaarnet-akoestisch inluidt.... :)

Hoi Peter,

geen angst, Vlaanderen is te klein om op ons eigen eiland te zitten fingerpicken.
Maar contacten leggen is m.i. hoog nodig om het klimaat wat gunstiger te maken voor optredens. Waar geen vraag naar is, daar wordt ook geen aanbod op gericht. Als de vraag sterk genoeg wordt kunnen er hier ook optredens doorgaan en kunnen we elkaar verder ondersteunen.

Spelen maar!!!!!!!!!

Buzz
20 november 2007, 11:48
Is een Hollander met Vlaams bloed in de aderen ook welkom?

Laser
20 november 2007, 12:00
Hé Buzz,

het is een open bijeenkomst, dus iedereen met interesse voor acoestisch is zeker welkom!

Blend
20 november 2007, 12:22
Mooi, ik zal er zijn! (ben danwel geen belg, maar woon wel in brabant :) )

peter_heijnen
20 november 2007, 14:42
Maar contacten leggen is m.i. hoog nodig om het klimaat wat gunstiger te maken voor optredens.
Dan ben je alvast goed bezig!

Mr.Fingers
20 november 2007, 14:55
Als het tijdstip wat meezit kom ik ook wel (heb wel maar een el cheapo 12-string van keiper, en ben geen akoestische god als het op spelen aankomt) :nervous:

Laser
20 november 2007, 15:19
Als het tijdstip wat meezit kom ik ook wel (heb wel maar een el cheapo 12-string van keiper, en ben geen akoestische god als het op spelen aankomt) :nervous:

:)
des te beter als je enthousiasme je toch overhaalt om andere gitaar- liefhebbers te ontmoeten!!
Want daar gaat het ons om: passie voor acoustische gitaar delen zonder onderscheid van 'kunnen' of standing.

We zijn al aardig op weg!

En - Peter - dat is mogelijk dank zij het forum.

Mr.Fingers
20 november 2007, 15:27
:)
des te beter als je enthousiasme je toch overhaalt om andere gitaar- liefhebbers te ontmoeten!!



Enthousiasme genoeg bij mij :) (techniek kan nog wel verbeterd worden :satisfie: ), ma swat, iig. Als het zowat voorjaar 2008 is, ben ik wel van de partij! (en de grens limburg-Vl. Brabant is een mooie streek ;))

-Yves-
20 november 2007, 18:48
Owkay, count me in. (Afhankelijk van het moment)

Hoe dan ook, ik vind de pogingen van t'Ey en Gooik zeer matig. Daar hebben we het dan nog wel over ;-)

Picker
21 november 2007, 00:00
Als ik tijd heb, kom ik ook.

Laser
28 november 2007, 10:51
Ok,
we gaan ermee door,

ik zal een paar data voorstellen voor een bijeenkomst,

Ik stel voor dat we in februari bijeenkomen tenzij de meerderheid voor maart kiest..

laten we beginnen met:
- voorkeur voor zondag,
- of voorkeur voor een zaterdag?

Dan kan ik in de beschikbaarheid van de zaal zien welke data vrij zijn.

Laat maar los!

en ...... speeelen maar! :B

hendrix2
28 november 2007, 10:58
Geen specifieke voorkeur voor zat. of zon.
Februari is ideaal voor mij, dan heb ik net gedaan met examens.

Ik vermoed ook dat het niet alleen om fingerpickin' gaat? Want ik speel wel akoestische gitaar, (heb zelfs een akoestisch bandje) maar fingerpicken doe ik niet echt :)

chris c
28 november 2007, 11:06
februari is OK, zaterdag en zondag allebei ook goed.
:)

Niels-v
28 november 2007, 11:28
Ik ben nieuw hier, maar wil ook wel komen.

bicky
28 november 2007, 11:31
Op dit moment zeg ik hetzelde: februari is ok, zaterdag en zondag zijn ook prima.

Wel een voorkeur voor overdag en niet 's avonds.

Don Capo
28 november 2007, 11:52
Ik maak hier even een sticky van

Mr.Fingers
28 november 2007, 12:02
Ok,
we gaan ermee door,

ik zal een paar data voorstellen voor een bijeenkomst,

Ik stel voor dat we in februari bijeenkomen tenzij de meerderheid voor maart kiest..

laten we beginnen met:
- voorkeur voor zondag,
- of voorkeur voor een zaterdag?

Dan kan ik in de beschikbaarheid van de zaal zien welke data vrij zijn.

Laat maar los!

en ...... speeelen maar! :B


Maakt niet echt uit voor mij. Ik geef m'n stem aan de meerderheid

bert k
28 november 2007, 12:16
Klinkt erg leuk, is er al bekend waar precies in Vlaanderen?

Valoosj
28 november 2007, 12:45
Ik speel dan wel voornamelijk electrisch, maar de stoflaag waaronder mijn akoestische verscholen zit verdwijnt dan bij deze misschien wel :)

Count me in (en de andere gitarist uit mn band mogenlijk ook)

en inderdaad in februari, geen examens meer. maar ook niet het begin, want dan is het vakantie, en nodigt het buitenland iedereen weer uit

Mr.Fingers
28 november 2007, 12:50
Ik speel dan wel voornamelijk electrisch, maar de stoflaag waaronder mijn akoestische verscholen zit verdwijnt dan bij deze misschien wel :)

Count me in (en de andere gitarist uit mn band mogenlijk ook)

en inderdaad in februari, geen examens meer. maar ook niet het begin, want dan is het vakantie, en nodigt het buitenland iedereen weer uit

Inderdaad, begin februari ergens, heb ik "lesvrije" week na de examens...

Valoosj
28 november 2007, 13:07
ik zei niet in het begin ;)
week erna ofzo , dan is het ook nog rustig

Laser
28 november 2007, 16:47
Dag allemaal,

Dat groeit al goed aan :)

Don Capo, dank je voor de stickkie!!!

Locatie van de bijeenkomst:
Zoutleeuw (grens Vlaams-Brabant - Limburg), in provinciedomein het Vinne.
Géén grooote zaal, goed voor een begin denk ik.
Bistro (ook cafetaria genoemd) bij de hand, aan een natuurgebied.

Meer info over de locatie op
www.vlaamsbrabant.be/hetvinne
of voor GPS-instellingen:
Ossenwegstraat 70, 3440 Zoutleeuw (België)
N 50°50.526'
E005°07.370'

Het is louter acoestisch, niveau of "ranking" :) spelen geen rol.
Bedoeling is ideeën en tips uit te wisselen en zo misschien net datgene op te pikken dat je helpt om verder te kunnen.

Ik stel immers vast dat veel spelers (inclusief mezelf) soms tegen een 'plafond' aanzitten en dan is een kleine tip soms genoeg om verder te geraken. Bij sommigen ( inclusief mezelf) is even de juiste lesgever een oplossing, soms is een korte uitwisseling met een andere speler een oplossing. Gisteren nog even uitgewisseld: de man wilde een bepaald geluid verkrijgen bij het strummen, maar door gebruik van standaard picks was dat steeds te luid, te hevig. Heb hen vlug een plectrum gemaakt van een oude lidkaart van een winkelcentrum, en voilà: hij had het juiste lichte strummen mee naar huis. Geluk zit soms in een klein hoekje...

Bedoeling is ook: liefhebbers van acoestische gitaarmuziek bijeenbrengen voor uitwisseling van onze passie.

Je kan en mag een instrument meebrengen, wie weet komt er een leuke jam van en maken we ambiance.

Bij voorkeur overdag (namiddag, bvb van 14 tot 20 uur), zodat wie van ver komt op een redelijk uur thuis geraakt.
Toegang is gratis, ik neem de huur van de zaal op mij.
Het is géén verkoopgelegenheid, geen commerciële bedoeling!! Maar dat hadden jullie alvast door.

Ik wacht nog even verdere reacties af met betrekking tot voorkeuren ( zaterdag of zondag), het wordt duidelijk dat het 2,3,9,10,16 of 17 februari kan worden. De zaal is nog vrijop alle zondagen (3, 10 en 17 februari), ik ga de zaterdagen ook na.

Spelen maar!

chris c
28 november 2007, 16:51
Bedankt Laser, dat je je hiervoor inzet :)
Het is inderdaad altijd interessant om andere gitaristen te ontmoeten en te horen, van welk niveau ook.

Don Capo
28 november 2007, 16:54
Ik wacht even de uiteindelijke datum af. Als het een beetje meezit wil ik ook wel afreizen naar het verre zuiden, lijkt me leuk! Moet dus wel een beetje in mijn agenda passen, zo niet zie ik graag de foto's tegemoet!

Mr.Fingers
28 november 2007, 16:58
Zoutleeuw... Eens kijken of ik er geraak met het openbaar vervoer (liefst NMBS), anders zal het auto worden.

chris c
28 november 2007, 16:59
Als het een beetje meezit wil ik ook wel afreizen naar het verre zuiden, lijkt me leuk
het verre zuiden, tja... neem toch maar een regenjas mee ipv een zwembroek hoor :)

Don Capo
28 november 2007, 17:06
:seriousf: ok ok, voor mij klinkt het gewoon exotisch, België. Kan ik eindelijk eens aan de lijven ondervinden of ze er nou echt lekkerder bier hebben. Neem aan dat er wel wat kenners tussen zullen zitten?

Riste
28 november 2007, 18:39
Zoutleeuw is een zeer mooie locatie.
Voor mij mag het op zaterdag of op zondag, maakt niet uit.

Valoosj
28 november 2007, 18:58
Zoutleeuw... Eens kijken of ik er geraak met het openbaar vervoer (liefst NMBS), anders zal het auto worden.

Dan kan ik mss met je liften, of jij met mij, afhankelijk hoe vlot het leren rijden vordert...

Mr.Fingers
28 november 2007, 19:30
Dan kan ik mss met je liften, of jij met mij, afhankelijk hoe vlot het leren rijden vordert...

Jij zit duidelijk in hetzelfde schuitje als mij!

dede
28 november 2007, 20:25
Hoi,

Voor mij is het ook gelijk wanneer, zaterdag of zondag maakt niet uit, en februari is prima. Ik zou eventueel wel nog een tweetal personen vanuit Aarschot (station) kunnen meenemen. Het vinne ken ik ook vrij goed, Laser als je eens praat met de mensen van de provincie kan je misschien wel gratis over een zaaltje of lokaal beschikken, de schuur zou schitterend zijn maar ik weet niet zeker of die verwarmd is.

greets,

Danny

:B

Laser
28 november 2007, 21:53
Hoi,

Voor mij is het ook gelijk wanneer, zaterdag of zondag maakt niet uit, en februari is prima. Ik zou eventueel wel nog een tweetal personen vanuit Aarschot (station) kunnen meenemen. Het vinne ken ik ook vrij goed, Laser als je eens praat met de mensen van de provincie kan je misschien wel gratis over een zaaltje of lokaal beschikken, de schuur zou schitterend zijn maar ik weet niet zeker of die verwarmd is.

greets,

Danny

:B

Dank je,

het aanbod om mensen aan een station op te halen vind ik een prima idee. St Truiden ligt het dichtst bij (10 min), Landen wat verder (20 minuten). Tienen ligt al te ver, traject langs de steenweg St Truiden-Tienen is langzaam.
Dat zijn tips voor treinreizigers, als jullie op een bepaald tijdstip met bvb Danny afspreken in één van deze stations is dat heel tof!

Wat zaal betreft: de grote schuur is tot bezoekerscentrum omgevormd en heeft zeker nog sfeer en mogelijkheden, maar dan kan alleen op zaterdag. Zondag is dat centrum immers voor publiek toegankelijk voor alle publiek tussen 14 en 17 uur. De andere zaal die ik in eerste instantie op het oog had ligt aan de overzijde van de binnenkoer. Maar.... gezien de belangstelling wordt die misschien al te klein.
Dus: de grote schuur is een goede optie, als het echt uit zijn voegen barst LOL nemen we er de kleinere zaal bij, het wordt een zaterdag (geen plannen maken om met vrouw en kinderen te gaan winkelen hé), en ik bekijk welke zaterdag het wordt: 2, 9 of 16 februari.
Met een lichte voorkeur voor 16 februari voor hen die examens achter de rug hebben.

Ik breng zo snel mogelijk uitsluitsel hierover.

Vergeet niet te spelen hé!!

Valoosj
29 november 2007, 00:24
Jij zit duidelijk in hetzelfde schuitje als mij!


Als jij nu ook aan het leren rijden bent duidelijk wel. Als het vordert zoals het nu gaat, heb ik begin februari mn rijbewijs, net op tijd voor de meeting dus. Maar dat is nog niet zeker. Anders treinen we maar samen :)

Laser
29 november 2007, 09:45
De datum voor de AG bijeenkomst in Zoutleeuw is 16 februari 2008,
van 14 tot 20u is iedereen met een warm hart en passie voor acoestische gitaar welkom in Het Vinne.

Spelen maar!!!

chris c
29 november 2007, 09:56
Genoteerd !

Fingerpick
29 november 2007, 17:38
Genoteerd !
Ben misschien newbe, maar ik vind het een uitstekend initiatief!
Tot 16 feb!

bicky
29 november 2007, 17:49
Ok, is genoteerd.

En aangezien ik van Brussel naar Zoutleeuw rijd, kan ik nog 1 of 2 mensen meenemen in mijn auto.

Valoosj
29 november 2007, 21:27
Ik kom normaal gezien ook wel.

Mr.Fingers
29 november 2007, 21:30
16 febbe... is normaal gezien haalbaar voor mij.

hendrix2
29 november 2007, 21:33
kan normaal voor mij ook geen probleem zijn.

dede
27 december 2007, 13:59
He Lazer loop alles nog volgens schema ?
Wie maakt nog wat promo ? eventueel op andere forums ?

Prettige feestdagen, greets,

Danny

Laser
27 december 2007, 15:22
Alles loopt goed, voor zover er al wat moet gedaan worden,
de zaal (zalen) zijn gereserveerd, de uitbater is op de hoogte en verwacht tientallen muzikanten ;) , het goed weer is besteld!

Ik heb hiervoor nog geen verdere reclame gemaakt; ik verkies klein te starten zodat we elkaar wat leren kennen, bij drukte is er niet voldoende tijd om wat door te praten.
Maar als iemand van jullie dit graag vermeldt op een ander forum is dat goed meegenomen! Misschien is het makkelijkst indien je dan een link naar dit onderwerp ingeeft zodat belangstellenden de hele opzet en alle info hier kunnen komen rapen. Scheelt een hoop typwerk voor jullie!

Voor wie graag (een) instrument(en) meebrengt: dat kan zeker. Als het kriebelt moet je spelen.
Voor wie een instrument meebrengt waarvan je liever niet hebt dat het in een onbewaakt ogenblik door iemand anders ter hand wordt genomen: ik kan over een lokaal beschikken waar gitaren achter slot kunnen (als de koffer dat niet zou kunnen bvb). Maar je blijft wel verantwoordelijk vor je eigen instrument.

Een paar vrienden - muzikanten toonden al interesse: djembé en trommen voor ritme o.a. Maar dat houd ik nog in beraad want die overstemmen algauw elke acoustische poging. :D

Houd 16 februari dus maar vrij in de spiksplinternieuwe agenda 2008 die je misschien nog moet krijgen!!!

Veel amusement hé, geniet van wat je doet!

Valoosj
10 januari 2008, 11:02
Is er eigenlijk al een lijstje met wie komt? Dan blijft het wat overzichtelijk.

Laser;
Hendrix2;
Bicky;
Mr. Fingers;
Valoosj; neemt mee: andere gitarist van de band + akoestische gitaar
Fingerpick;


Vul gerust zelf verder aan ;)

Outrage
10 januari 2008, 12:21
Laser;
Hendrix2;
Bicky;
Mr. Fingers;
Valoosj; neemt mee: andere gitarist van de band + akoestische gitaar
Fingerpick;
Outrage (doet zijn allergrootste best - Hendrix2, hoe ga jij??? Maybe kunnen we samen reizen ofzo?)

Laser
10 januari 2008, 15:44
Laser;
Hendrix2;
Bicky;
Mr. Fingers;
Valoosj; neemt mee: andere gitarist van de band + akoestische gitaar
Fingerpick;
Outrage (doet zijn allergrootste best - Hendrix2, hoe ga jij??? Maybe kunnen we samen reizen ofzo?)

Chris C
dede
Picker? ( als er tijd was in de agenda)

en vul maar verder aan!!!!

hendrix2
10 januari 2008, 15:51
Outrage (doet zijn allergrootste best - Hendrix2, hoe ga jij??? Maybe kunnen we samen reizen ofzo?)
Ik probeer vervoer te regelen, misschien dat sophie mee wil gaan, dan kan het met de auto, in ieder geval kunnen we het bekijken om samen te gaan.
Ik laat je nog wel wat weten.

Fingerpick
11 januari 2008, 12:46
Sorry, er is een kink in de snaar gekomen : ik moet dan naar NL ... volgende keer beter m'n agenda plannen.
Fingerpick


Is er eigenlijk al een lijstje met wie komt? Dan blijft het wat overzichtelijk.

Laser;
Hendrix2;
Bicky;
Mr. Fingers;
Valoosj; neemt mee: andere gitarist van de band + akoestische gitaar
Fingerpick;


Vul gerust zelf verder aan ;)

Valoosj
11 januari 2008, 13:33
Laser;
Hendrix2;
Bicky;
Mr. Fingers;
Valoosj; neemt mee: andere gitarist van de band + akoestische gitaar
Outrage (doet zijn allergrootste best - Hendrix2, hoe ga jij??? Maybe kunnen we samen reizen ofzo?)
Chris C
dede
Picker? ( als er tijd was in de agenda)


En vanaf nu gewoon copy paste he mensen ;)

ernieman
11 januari 2008, 14:03
Ik kom waarschijnlijk ook wel, even zien hoe het met mn gipsen voet verloopt.
Moet het persee gitaar zijn? anders breng ik mn banjo wel mee, eens wat anders. Ik breng nog wel wat volk mee ook minstens 2.

Riste
11 januari 2008, 15:46
Ik zal er allicht ook zijn. De late uurtjes zal ik niet halen omdat ik 's avonds nog naar het concert van Willy DeVille in Brussel trek.

Laser
11 januari 2008, 21:07
Ik kom waarschijnlijk ook wel, even zien hoe het met mn gipsen voet verloopt.
Moet het persee gitaar zijn? anders breng ik mn banjo wel mee, eens wat anders. Ik breng nog wel wat volk mee ook minstens 2.

Breng die voet ook maar mee, ik voorzie wat stiften voor de hand- en adnere tekeningen. Een banjo is goed meegenomen!

En alle volk is welkom, als het gaat vervelen is er nog natuur zat om even de benen te strekken.

hendrix2
12 januari 2008, 21:59
Ik kom waarschijnlijk ook wel, even zien hoe het met mn gipsen voet verloopt.
Moet het persee gitaar zijn? anders breng ik mn banjo wel mee, eens wat anders. Ik breng nog wel wat volk mee ook minstens 2.
Banjo meebrengen! Dan breng ik wel nog een mandoline mee!

Valoosj
13 januari 2008, 00:43
Banjo meebrengen! Dan breng ik wel nog een mandoline mee!

Speel je dan die scene na uit die film? Je weet wel, met die inteelt-Amerikaanse jongen die samen jamt met een kerel met een banjo.

ernieman
17 januari 2008, 19:44
SHIT!

Ik kan niet... zie nu juist dat ik op 16feb een personeelsfeest heb waar ik echt niet onderuit kan.

Sorry, maar er zal wel een 2e keer komen zeker?

Laser
21 januari 2008, 16:20
SHIT!

Ik kan niet... zie nu juist dat ik op 16feb een personeelsfeest heb waar ik echt niet onderuit kan.

Sorry, maar er zal wel een 2e keer komen zeker?

Tomme toch...
Hé, dan maak ik toch een volgende gelegenheid om nog eens samen te komen?!?
Ook niet even langskomen vooraleer je aan het personeelsfeest begint?
Of er op tijd weglopen om hier wat mensen te ontmoeten? :)

pietjeekes
21 januari 2008, 17:04
mannen i kvind het een mooi initiatief laser all props to you

ma ik zou wel willen maar ik heb dan al iets gepland met mijn vriendin (ze weet et zelf nog niet maar) surpises zijn de grootste verwachting :)

als er een 2de keer komt en ik kan dan ben ik zeker van de partij

manne amuseerd elle ginder en speelt da panne maar vna de schuur

Laser
21 januari 2008, 19:46
No problemo,
Rome is niet in één keer gebouwd,
een tweede keer heet herhaling
en vanaf de derde keer spreken we van een gewoonte.
Dus het blijft zeker niet bij één keer.

De frequentie ligt echter nog niet vast, dat ziet de toekomst nog aankomen...

Valoosj
24 januari 2008, 21:21
Laser, kan je in je openingspost de dag, datum, en exacte locatie vermelden? Het Vinne zegt mss iets voor mensen uit de buurt, maar een exact adres zullen vele echt nodig hebben :)

Zjef
24 januari 2008, 21:39
Kan iemand een zinnige reden bedenken waarom ik net dan een examen heb... :(

Valoosj
24 januari 2008, 22:21
Op zaterdag?

Zjef
24 januari 2008, 22:52
Inderdaad! Op zaterdag! Bij ons zijn ze zo gek om zelfs op zaterdag examens te plaatsen... Helaas!

pietjeekes
25 januari 2008, 09:21
dam zjef

ik weet niet wrom scholen dat doen
(veel kans om studenten hun leven nog harder te verkloten) ff geen sociaal leven niemeer hebben en zo vervreemden van de buiten wereld hopend dat ze dan alleen nog maar dinges doen voro het school. dat kan een reden zijn maar verder kan ik er geen bedenken.

nog veel geluk met de examens

hendrix2
25 januari 2008, 10:36
Op zaterdag?
Komt wel meer voor. Mijn voormalige vriendin heeft bijna altijd examen op zaterdag...

bicky
25 januari 2008, 15:30
Laser;
Hendrix2;
Mr. Fingers;
Valoosj; neemt mee: andere gitarist van de band + akoestische gitaar
Outrage (doet zijn allergrootste best - Hendrix2, hoe ga jij??? Maybe kunnen we samen reizen ofzo?)
Chris C
dede
Picker? ( als er tijd was in de agenda)

Bicky; komt ook.

* Indien er mensen vervoer vanuit Brussel naar Zoutleeuw nodig hebben ?
PM me.

* Ik neem mijn Yamaha FG-420 mee (van 16/3/1988 - net geen 20 jaar).


http://i173.photobucket.com/albums/w54/bicky_2007/Yamaha%20FG-420/DSC03180.jpg

http://i173.photobucket.com/albums/w54/bicky_2007/Yamaha%20FG-420/DSC03179.jpg

Laser
30 januari 2008, 10:32
Dan bouwen we een jammie ter ere van jouw Yamie.

Valoosj
2 februari 2008, 00:12
Bij deze moet ik afzeggen. Het wordt effe heel druk in onze band, nieuwe drummer, en eindelijk iemand aan de micro, dus dat weekend ga ik veel werk hebben met een bandvergadering en jamsessie. Spijtig, weer een gitaarnet meeting die ik mis.

Laser
2 februari 2008, 22:01
Nog 14 dagen...
Even dit voor wie deze bijeenkomst mist: er komen er nog.

Laser
10 februari 2008, 14:25
De zonnige dagen zijn er, hopelijk is dit weer oo van de partij volgende zaterdag.
Dan wordt het heel gezellig: buiten spelen op de binnenkoer van de hoeve of met zicht op het meer... heerlijk om inspiratie op te doen!

hendrix2
10 februari 2008, 14:36
Is het dicht tegen een station gelegen? Ik kan er alleen maar met de trein raken.

Laser
10 februari 2008, 16:56
Dichtstbijgelegen station is Sint-Truiden, 5 km.
Dan Landen, 10km
dan Tienen, 20 km.
Bekijk even voorstel van Bicky om iemand op te pikken?

chris c
12 februari 2008, 10:15
Ik kan mensen met de auto oppikken aan het station van Leuven of Tienen. Wie geïnteresserd is, kan mij PM sturen.

Mr.Fingers
12 februari 2008, 11:27
Ik zal ook verstek moeten laten gaan, mijn fijne school heeft deze week beslist dat we zaterdag een bedrijfsbezoek (waarom juist nu zaterdag) te plannen...


Qudt toch! :mad:

chris c
12 februari 2008, 13:51
Ik zal ook verstek moeten laten gaan, mijn fijne school heeft deze week beslist dat we zaterdag een bedrijfsbezoek (waarom juist nu zaterdag) te plannen...


Qudt toch! :mad:

Brossen !! Moet je zus niet trouwen of zo ? :sssh:

Laser
12 februari 2008, 15:32
Ik kan mensen met de auto oppikken aan het station van Leuven of Tienen. Wie geïnteresserd is, kan mij PM sturen.

Dank je Chris!!

hendrix2
12 februari 2008, 17:42
Wie komt er wel nog eigenlijk? Want er lijken al wat mensen af te vallen.

Chris, ik ga je morgen een pm sturen, zou wel handig zijn moest ik van aan een station kunnen meerijden. Kan ik dan op de terugweg ook weer gedropped worden aan het station?
Ik ga eerst even uitzoeken welke treinverbinding ik best neem en om hoe laat enzo.

bicky
12 februari 2008, 17:56
Wie komt er wel nog eigenlijk? Want er lijken al wat mensen af te vallen.
...

Valoosje en Mr Fingers vallen bij mijn weten af.

Wie komt wel ?

Hendrix2
Laser
Chris C
Outrage (maar die wil met Hendrix2 meereizen)
Dede
Bicky

Indien ik iemand vergeten ben: copy-paste dit bericht en voeg je naam toe.

Mr.Fingers
12 februari 2008, 17:58
Brossen !! Moet je zus niet trouwen of zo ? :sssh:

Ik heb geen zus ;) een broer ook niet, alleen een hond

Laser
12 februari 2008, 19:42
Valoosje en Mr Fingers vallen bij mijn weten af.

Wie komt wel ?

Hendrix2
Laser
Chris C
Outrage (maar die wil met Hendrix2 meereizen)
Dede
Bicky

Indien ik iemand vergeten ben: copy-paste dit bericht en voeg je naam toe.

Ronald en Jorn (Berlijn) komen ook.
En misschien nog iemand uit Duitsland...

Valoosj
12 februari 2008, 19:47
Ik heb geen zus ;) een broer ook niet, alleen een hond

Simpel, dan gaat die trouwen. Zeg maar dat je bij zo een of andere natuurliefhebbende sekte zit :D

Laser
12 februari 2008, 20:14
Ronald en Jorn (Berlijn) komen ook.
En misschien nog iemand uit Duitsland...

En Philippe...

Riste
13 februari 2008, 08:07
Als alles meezit ben ik er ook.

chris c
13 februari 2008, 09:30
Chris, ik ga je morgen een pm sturen, zou wel handig zijn moest ik van aan een station kunnen meerijden. Kan ik dan op de terugweg ook weer gedropped worden aan het station?


Ja, geen probleem.

Outrage
13 februari 2008, 12:06
Ich kan nicht mehr kommen. Mijn excuses. Andere keer beter.

humbucker
13 februari 2008, 15:38
klote da'k moet voetballen.. mss kan k derna nog wel eens ff afkomen alhoewel t toch wel ffkes rijde is.. kzal zien

greets

humbucker

bert
13 februari 2008, 19:35
klote da'k moet voetballen.. mss kan k derna nog wel eens ff afkomen alhoewel t toch wel ffkes rijde is.. kzal zien

greets

humbucker

"off topic"

Een "senior member" ! !
Wat voor een taal is dit ! !

Bert.

dede
13 februari 2008, 21:40
Ik kom nog, :satisfie: en heb nog plaats om iemand mee te nemen of op te pikken van een station in de buurt.

greets

hendrix2
14 februari 2008, 14:30
Momenteel lijkt ziekte mij te vellen, maar ik hoop er toch wat door te komen tegen zaterdag. Chris C, ik stuur je zeker in tijds nog een pm!

humbucker
15 februari 2008, 08:53
"off topic"

Een "senior member" ! !
Wat voor een taal is dit ! !

Bert.


dacht dat belgen onder elkaar dit wel zouden begrijpen

excuses :D

Laser
15 februari 2008, 08:56
LOL @ humbucker

bicky
15 februari 2008, 09:31
@laser en andere organisatoren:

Moet ik nog iets mee nemen buiten zo'n 6-snarig geval ?

Iets van bier of is daar een cafetaria in Het Vinne ?

Laser
15 februari 2008, 16:35
Dranken kan je bekomen in de bistro naast de zaal, niet sleuren; alles wat we nodig hebben is voorhanden, breng een instrument of instrumenten mee waarmee je plezier kan maken. Alles wat je eigen instrumenten aangaat breng je zelf mee: eventueel standaard, reservesnaren, capo, plectrum, ... whatever.

Met wat geluk zijn er een paar heel goede flamenco gitaren voorhanden (ik bedoel héél goede), niet om op te jammen ( zijn fonkelnieuw) maar om te snoepen van de klank... Ik hoor wel van die man of hij morgen van Brussel kan komen.

hendrix2
17 februari 2008, 13:17
Mijn excuses voor mijn afwezigheid. Ziekte houdt me wat aan de kant de laatste dagen en ik moet morgen beginnen met een belangrijk project, dus ik heb m'n rust echt wat nodig.

Ik hoop dat het een fijne dag was?

Ik ontkleef dit topic bij deze.

dede
17 februari 2008, 13:43
Wel Hendrix2, ik kan enkel voor mezelf praten natuurlijk, maar ik vond het heel tof en een mooie kennismaking. Absoluut voor herhaling vatbaar, en niet te lang wachten hé Lazer. Der zijn een aantal ideëen gelanceerd en daar zouden we er wel enkele moeten kunnen van uitwerken, net daarom mag je niet te lang wachten anders raakt dit in de vergeethoek.

Dank aan alle aanwezigen, ik hoop jullie vrij snel terug te kunnen ontmoeten.

Speciale dank aan Lazer die hier toch zijn schouders heeft ondergezet ! mercikes hé

Danny

:jam:

Laser
17 februari 2008, 18:25
Ik wil iedereen danken die gisteren in Zoutleeuw kwam opdagen.
Ik vond het echt heel tof om jullie te leren kennen - van hier op forum of van elders, maakt niet uit - en er komt zeker een volgende bijeenkomst, dat staat al vast. Het gaat door in september, op een zaterdag, 14, 21 of 28 september 2008, van 14 tot 20u.

Al kort: de stijlen lopen erg uiteen, de mate van kunde op gitaar ook, en toch zijn we erin geslaagd om eenvoudige nummers alemaal samen te spelen, met ruimte voor improvisatie voor wie dat wou.
Een eerste keer is aarzelend kennis maken, wat over gitaren praten, en waar men vandaan komt. Later op de avond kwam ook aan bod waar we naartoe willen. Ook dat is nog wat aftasten en mogelijkheden zoeken, maar er zit toekomst in deze muziek. En variatie. Ik ga er alvast mee door! met steun van enthousiaste gitaargenieters natuurlijk :-)

Wat gitaarspel betreft: Er kwam van alles aan bod; eenvoudige covers, fingerpicking, tot zelfs Stotzem nummers, Montgomery nummers... Ik heb er intens van genoten.

Ook van mensen die er nu niet konden zijn heb ik nog berichten ontvangen: men wil mee de schouders eronder zetten, de bijeenkomst op sites promoten.
Zelfs gewwon goede gitaren aanbrengen voor wie ze wil bespelen of proeven - zonder commerciële bedoelingen.

Ik laat het nu wat bezinken, en ik zorg ervoor dat er wat foto's bijkomen.. ik was bijna vergeten er te nemen! Er zijn heel wat formules van bijenkomst de revue gepasseerd. Ik weeg het één en ander af en leg contacten om de volgende editie inhoud te geven. De aanwezigen kreeg alvast een huiswerk mee tegen dan!

Tot gauw!

chris c
17 februari 2008, 20:22
Het was echt de moeite waard, goede sfeer, heel tof ook om kennis te maken met de anderen. De eerste keer is nog een beetje aftasten, maar het is duidelijk dat dit kan groeien tot een heel interessant gebeuren.

Bedankt Laser voor de organisatie !
:)

Laser
4 januari 2009, 16:05
Beste vrienden,

nu het nieuwe jaar een feit is, is het ook tijd om een nieuw treffen te plannen.

Voor een nieuw treffen voor akoestische gitaristen wil ik eerst dit vragen:
welke datum draagt jullie voorkeur weg:
7 maart 2009
of 14 maart 2009?

Locatie: zoals vorige keer: provinciedomein Het Vinne te Zoutleeuw, België,
van 10 uur tot 17 uur.

Geniet nog na van de feesten, en haal die gitaar uit het stof!

chris c
5 januari 2009, 09:36
Prachtig ! De vorige bijeenkomst was super, dus ik wil er deze keer zeker weer bij zijn !

14 maart gaat voor mij niet, want dan is het de verjaardag van mijn dochter, en dat is heiliger dan Kerstmis of Pasen.

7 maart is geen probleem.

Laser
5 januari 2009, 12:26
:)
Je bent er als eerste bij, Chris,
en alle begrip voor je motivatie: 7 maart gaat voor mij ook beter.

Nog liefhebbers?

:noob:

peter_heijnen
6 januari 2009, 10:13
Deze gaat dicht mensen, info over de nieuwe vlaamse meeting is te vinden in de sticky "AG treffen Vlaanderen maart - 2009"