PDA

View Full Version : Nieuwe snaren op Floyd Rose



Space21
19 november 2007, 20:02
Hallo,

Ik heb dus een snaar gebroken die ik wil vervangen.

Nu heb ik een Yamaha RGX 612A.

Hier zit een "Floyd Rose locking system op''

http://img216.imageshack.us/img216/74/fotos0035ft0.jpg

http://img46.imageshack.us/img46/5447/imgp1193400wd7.jpg

Nu weet ik niet hoe ik mijn snaar moet vervangen, ik eb mijn Tremolo locking system aan de top al tijdelijk verwijderd, maar hoe krijg ik de snaar aan de andere kant (brug) los?? moet ik daar ook een speciaal bitje voor hebben.???

En dan even ene PS vraag.

Kan er ook een D-Tuna op mijn gitaar gezet worden??


Alvast dank :D :metal:

pannekoek
19 november 2007, 20:08
je ziet aan de achterkant van je tremolo een soort buisje waar je imbus sleuteltje voor je locking systeem past, draai die open en je snara vliegt eruit (tip: maak de snaren eerst los aan je tuners of zet je locking systeem erop)

dan zet je de nieuwe snara erin en draai je die buisjes weer vast aan je floyd rose.

heb je dikkere of dunnere snaren genomen, if so: dan moet je aan de achterkant je veren afstellen, op youtube staan wel enkele filmpjes hoe je dit moet doen

tip: zet iets onder je floyd rose tussen de body zodat je floyd niet helemaal naar achter klapt :) (stukje hout, rubber, opgevouwen stukje papier?)

veel succes


p.s, je vraag: jah je kan een d-tuna erop zetten maar ik geloof dat die krengen nogal duur zijn dus je kan hem beter gewoon ff snel stemmen :) kost 2 seconden tijd.

Bram+
19 november 2007, 20:16
p.s, je vraag: jah je kan een d-tuna erop zetten maar ik geloof dat die krengen nogal duur zijn dus je kan hem beter gewoon ff snel stemmen :) kost 2 seconden tijd
Bij gitaren met zwevende FR-trems duurt het meestal iets langer dan 2 tellen, omdat de rest van de snaren kunnen ontstemmen omdat je de snaarspanning van één snaar verandert. Om dat probleem te voorkomen, moet je je je trem zo blokkeren dat je de pitch alleen kan verlagen en niet meer kan verhogen (met bijvoorbeeld een tremsetter of een blokje hout e.d. Bij een d-tuna heb je hetzelfde probleem, die dingen werken ook alleen als je je trem aan een kant blokkeert.

pannekoek
19 november 2007, 20:23
Bij gitaren met zwevende FR-trems duurt het meestal iets langer dan 2 tellen, omdat de rest van de snaren kunnen ontstemmen omdat je de snaarspanning van één snaar verandert. Om dat probleem te voorkomen, moet je je je trem zo blokkeren dat je de pitch alleen kan verlagen en niet meer kan verhogen (met bijvoorbeeld een tremsetter of een blokje hout e.d. Bij een d-tuna heb je hetzelfde probleem, die dingen werken ook alleen als je je trem aan een kant blokkeert.


ja je hebt helemaal gelijk, als ik me gibson in drop c wil zetten kost het me 1 minuutje, maar bij me peavey met een FR-tremolo duurt het me zowat een half uur :)