PDA

View Full Version : Mxr Micro amp of Mxr MC401



Stefan1984
19 november 2007, 18:40
Hoi, ik ben op zoek naar een booster voor in fx loop van mijn london city 50watt hornett combo.

Ik gebruik de distortion/drive van de versterker zelf, hardrock hoeveelheid gain dus een booster voor de pre amp geeft alleen nog maar meer vervorming maar geen volume boost. Zodra ik mijn delay intrap (die staat in de fx loop, yamaha magicstomp) neemt het volume een klein beetje af terwijl ik juist een toename in volume wil, wel zo handig bij een solo ;)

Ik dacht dit op te lossen met een boostertje in de fx loop. Over de micro amp van Mxr lees ik veel goede dingen. De MC401 lijkt me een soort opvolger ofzo bestaat geloof ik nog niet zo lang, weet iemand wat de verschillen precies zijn met de micro amp? En zouden jullie je booster voor, of na je delay zetten?

Alvast bedankt voor de reacties,

Yannicks
19 november 2007, 19:44
Ik heb de Micro Amp en die is perfect.

idno
20 november 2007, 08:47
Heb sinds vrijdag een MC401, maar alleen nog getest voor de preamp. vind wel dat ie dan wat extra bas toevoegd :confused:

Stefan1984
20 november 2007, 10:34
Heb sinds vrijdag een MC401, maar alleen nog getest voor de preamp. vind wel dat ie dan wat extra bas toevoegd :confused:

Mmm, dat is niet echt de bedoeling lijkt me.. of geeft het wel het effect dat je zoekt? Zou je hem eens in de fx loop willen proberen voor me?

Hoe is het bereik trouwens, heb je veel boost tot je beschikking?

idno
20 november 2007, 13:59
als ik tijd heb zet ik m ff in de loop. in totaal heb je 20dB aan boost tot je beschikking, dit is ruim voldoende.

moet m nog wel ff goed aan de tand voelen om te kijken of ik m hou, want door die extra bas, klinkt het niet zo strak meer allemaal.

EuroCinema
21 november 2007, 15:40
Ik heb een MXR micro-amp, en ben daar heel tevreden mee. Weet niet zo goed wat er verbeterd aan zou moeten worden.

Stefan1984
24 november 2007, 12:49
Hoi Gitaarnetters,

Gisteren een micro amp gekocht en gelijk dezelfde avond mee opgetreden. Werk perfect, kan meer boost geven dan je ooit nodig hebt en maakt je geluid ook een stuk "levendiger" met wat meer ballen zeg maar.

Wel geeft hij een plop als je hem inschakeld, doen ze dit allemaal?

In ieder geval bedankt voor de voorgaande adviezen!