PDA

View Full Version : Hoe krijg ik effecten opgenomen?



skabouter
19 november 2007, 18:30
Ola, ik zit met een probleempje. ik weet niet hoe ik de effecten die in de auxes van mn mixer hangen opgenomen krijg. ik schets even de situatie

Mixer ---> kanaal 1, microfoon, in de aux hangt een delay. via de DIRECT OUT van de mixer gaat hij naar de ingang van mn geluidskaart. die stuurt het door naar nuendo, alwaar ik alles netjes in beeld krijg.

de signalen doen het allemaal, ik hoor bijv wel de delay`s door mn boxen bij het inspreken (main-out van mixer gaat naar studio monitoren). Maar op de opgenomen track zie ik deze delays NIET terug. hoe krijg ik ze wel opgenomen? Behalve dan opnemen via de main-out van de mixer, want ik heb een 10in-10out geluidskaart en ik wil dat graag zo kunnen blijven gebruiken. dus via de Direct-outs van de mixer werken.

B_2_the_a
19 november 2007, 19:43
aux 1 send => delay => kanaal 2

Frits van Mourik
20 november 2007, 01:01
Je auxen zitten in het signaalpad NA de direct out.
Probeer de inserts van je tafel eens; die zitten (meestal) vóór de direct out.
Met het gebruik van de insert zal het effect alleen op het desbetreffende kanaal
werken, hetgeen duidelijk moge zijn...

Roman
20 november 2007, 07:57
Wat voor tafel gebruik je?

skanky
20 november 2007, 10:56
Laat de delay return op 1 of 2 kanalen van je mixer terugkomen en daarvan de direct out naar je soundcard....

skabouter
21 november 2007, 19:30
yeah mannen! dat zijn goeie ideeen. heel stom, maar ik heb t nooit zo aangesloten en had deze opties ff over het hoofd gezien! op deze manier werkt het idd prima! thnx alot dus! :)

BTW, ik heb een Behringer MX2804A Mixer, maargoed, het probleem is opgelost:)

http://kingdubby.cocolog-nifty.com/blog/images/2007/09/08/dscf1795.jpg