PDA

View Full Version : amp op eerste kyuss opname



jubei
19 november 2007, 17:30
was een beetje aan het zoeken met wat voor versterker de eerdere opnames van kyuss zijn gemaakt(bijvoorbeeld sons of kyuss en wretch).dit zijn volgens mij namelijk niet de latere ampegs(heel ander geluid)ik dacht zelf aan een jaren 80 peavey ofzo
(hier op dit vroege filmpje is ook een peavey te zien en horen gebruikten ze dus sowieso live in die tijd? http://www.youtube.com/watch?v=AaqUjVNG5xc)wat voor model is dit?
heb zelf namelijk een peavey vtm 120 uit de jaren 80 en deze lijkt er erg op kwa geluid en uiterlijk

Adqeruin
19 november 2007, 17:53
Geen flauw fucking idee. :chicken:

morroow
19 november 2007, 18:08
goede kans dat het die versterker is die je net noemt...
in de studio (en andere optredens) heb ik hem wel eens met een top gezien met de naam "tubeworks" ofzo.. dat hij op bas-speakerkasten speelt maakt ook nog veel uit voor het geluid geloof ik.. (2x15)

vet filmpje trouwens.. thnx voor het posten

newbreed
19 november 2007, 18:24
was een beetje aan het zoeken met wat voor versterker de eerdere opnames van kyuss zijn gemaakt(bijvoorbeeld sons of kyuss en wretch).dit zijn volgens mij namelijk niet de latere ampegs(heel ander geluid)ik dacht zelf aan een jaren 80 peavey ofzo
(hier op dit vroege filmpje is ook een peavey te zien en horen gebruikten ze dus sowieso live in die tijd? http://www.youtube.com/watch?v=AaqUjVNG5xc)wat voor model is dit?
heb zelf namelijk een peavey vtm 120 uit de jaren 80 en deze lijkt er erg op kwa geluid en uiterlijk

Kyuss lijkt me meer een band voor sunn of orange
Ik heb zelf een oude Laney gehad die ook erg die kant op ging

jubei
19 november 2007, 18:31
jah maar het geluid van die eerste albums lijkt aardig op dat van mijn peavey en je ziet ze in het geposte filmpje ook op een peavey spelen(en hij begon ook pas later over baskasten te spelen als ik het i-net verder mag geloven wel een paar mensen die het over peavey hebben maar nergens of er ook mee opgenomen is en welk model etc)

jubei
19 november 2007, 19:26
maar dat filmpje is te onduidelijk om nou te zien of het een vtm ik zie het in ieder geval niet,maar paar dingen lijken anders dan mijne,ten eerste lijkt de head op het filmpje kleiner(als wat daaronder staat een gewone 412 is want een vtm is even breed als de kast eronder)en ik zie geen led branden aan de linkerkant van de versterker wat de vtm wel heeft maar weet zo ook niet welke peavey dit dan wel moet zijn

Jimwoud
19 november 2007, 22:03
Kan ook een Peavey Rockmaster top zijn, maar inderdaad die VTM lijkt er ook erg op. Qua sound is het moeilijk, misschien haalt ie het wel uit pedalen ofzo. Lijkt ook erg op de voicing van m'n Sovtek, ook een zelfde soort amp.

Keesz
19 november 2007, 22:17
tot voor kort werd er altijd van uit gegaan dat josh alleen maar op ampegs en Ovation GP's speelde...laatste tijd duiken er op youtube steeds meer filmpjes op waar josh op alles behalve speelt...

Hier speelt josh op een mocking bird en idd die peavey! achteraf ook wel logisch, omdat Wretch meer metal klinkt dan stoner (paar pinch harmonics was josh niet schuw van toen)
dus my 2 cents gaan uit naar die peavey idd...op dat filmpje van fatso forgotso speelt ie op een 3-off gibson doublecut en een marschal stack...ook leuk..

jubei
19 november 2007, 22:31
denk dat het geen vtm is want die is toch wel breder dan de versterker in het filmpje lijkt me toch.maar wel een andere peavey uit die periode maar welke kan ik nergens vinden en ben ook wel benieuwt of de eerste dingen ook met een peavey zijn opgenomen,maar ik kan op het net echt niks vinden waarin ook maar iets over een peavey staat

Keesz
19 november 2007, 22:49
rekords rekords forum > Qotsa Guitars! heel tof topic, hoop info ook

jubei
20 november 2007, 14:42
jah heb daar ook niks gevonden alleen dat iemand zegt dat hij in die tijd wel eens over peavey speelde,maar dat wisten we al