PDA

View Full Version : Wat zou er kapot kunnen zijn...



Veekeren
19 november 2007, 12:23
Mijn Marshall 30th Anniversary buizentop is kaduuk. De zekering knalt er telkens uit. Met een nieuwe kan ik hem aan zetten, geen probleem. Haal ik hem dan van standby, gaat het van "bzzzrrr" en valt ie uit.

Wellicht dat jullie zeggen van "oh dat is dat joh, maak je geen zorgen". Misschien valt er ook niks over te zeggen. Ik hoop maar dat het niet te ernstig is...

birt
19 november 2007, 12:40
Iets trekt teveel stroom. dat is zo goed als zeker een elco die stuk is of een eindbuis. Een eindbuis kan dan ook nog wel een weerstand of ander component meegenomen hebben.

ga ermee naar een tech.

BrianMay
19 november 2007, 12:41
branden al je buizen wel normaal als je de amp op standby hebt staan?
Misschien zou je dat even kunnen controleren.

Veekeren
19 november 2007, 12:44
ga ermee naar een tech.

Dat sowieso! Maar ik hoop niet dat het mijn momenteel toch al niet fantastische financiele situatie enorm verergert, vandaar ook de vraag...

Veekeren
19 november 2007, 12:44
branden al je buizen wel normaal als je de amp op standby hebt staan?
Misschien zou je dat even kunnen controleren.

Zal eens kijken vanavond.

birt
19 november 2007, 13:36
of de gloeistroom in elke buis te zien is heeft normaal niks met je probleem te maken. in de staat dat je amp is kan je die beter gewoon af laten staan.

kosten zijn hoogstwaarschijnlijk het hoogst als er een eindbuis stuk is. die kosten wel wat. een elco is een stuk minder en andere componenten ook. je kan echter nooit op voorhand kosten voorspellen want je kan niet zomaar weten hoe lang de tech in kwestie aan je amp zal moeten werken.

Negative K3 fan
20 november 2007, 00:40
waarschijnlijk eindbuizen kapot, bij mij was dit namelijk in alle gevallen verholpen met nieuwe eindbuizen. Hoelang zitten ze erin?

Veekeren
20 november 2007, 16:50
waarschijnlijk eindbuizen kapot, bij mij was dit namelijk in alle gevallen verholpen met nieuwe eindbuizen. Hoelang zitten ze erin?

Eigenlijk nog maar kort... HEEL kort. Ik denk dat ze nog geen 70 branduren hebben, en ik heb het allemaal bij Dr. Tube uit laten voeren...

Negative K3 fan
21 november 2007, 13:42
terug naar dr tube dan :)