PDA

View Full Version : nieuwe humbuckers



Winka
19 november 2007, 11:53
ik heb onlangs 'n set emg 81 en 85 in mijn esp horizon gezet, ben er
eigenlijk best ontevreden over!

het heeft de karakter van mn gitaar totaal ontnomen, het scheur werk is goed maar heb nu precies dezelfde sound als de rest van alle emg gitaristen!

hiervoor had ik standaard esp elementen geloof ik? was er redelijk tevreden mee, maar wilde ff experimenteren!

ik ben opzoek naar een strat achtige clean en scheurgeluid! tot nu toe lijkt mij de X2N van dimarzio het best!

goede keus? of raden jullie mij andere humbuckers aan?

no 1 hops
19 november 2007, 12:03
ik weet niet of het kan, maar misschien zou je die hummy's kunen schakelen van serieel naar parallel.
je krijgt er een soort semi single coil geluid maar dan zonder ruis.
misschien zijn depotmeter waarden ook wel niet geschikt.
en andere pups, betekend eigenlijk ook altijd je versterker en randapparatuur opnieuw instellen.
its no plug and play

Robin.ke
19 november 2007, 17:49
Dat EMG actieve elementen enigzins het karakter uit je gitaar halen had je ook wel uit de verschillende topics hier kunnen vissen. Misschien is Dimarzio Super Distortion wat voor je als je ook clean over je brugelement wilt spelen. De X2N heeft daarvoor waarschijnlijk te veel output.

Winka
19 november 2007, 18:08
Dat EMG actieve elementen enigzins het karakter uit je gitaar halen had je ook wel uit de verschillende topics hier kunnen vissen. Misschien is Dimarzio Super Distortion wat voor je als je ook clean over je brugelement wilt spelen. De X2N heeft daarvoor waarschijnlijk te veel output.


super distortion, dat klinkt ook weer zo eenzijdig :] of heb ik het mis?

Kakihara
19 november 2007, 18:15
Als je het ware karakter van je gitaar wil behouden en je wil (tegelijkertijd?) scheuren als een gek of Chet Atkinsdeuntje spelen, kan je misschien eens kijken naar de Bill Lawrence L-500 reeks ...

no 1 hops
19 november 2007, 19:37
@Kakihara.

aan de ene kant wel en aan de andere kant niet.
heb zelf verschillende van BL, en dan wel de echte.
de ene vind ze karakterloos de andere is er gek van.
voor een snel geluidresultaat zijn de pups met ingebouwt 'karakter' zoiets als de mac, het vult maar het is geen gezonde voeding.
BL pups zijn gebouwt om dat wat ze registreren ook weer te geven, dat houd o.a in dat speltechniek, of juist gebrek eraan snel aan het licht komt.
maar als je daaraan werkt, tijd neemt om je amp en alles wat daaraan hangt af te stellen op de kwaliteit die de pups bieden dan heb je iets veelzijdigs onder handbereik.

maar de meesten geloven dat met een nieuw setje pups je direct inpluggen kan in de oude amp met de oude instellingen en je je droomsound hebt.
jammer dan.

Robin.ke
19 november 2007, 22:17
Als je het ware karakter van je gitaar wil behouden en je wil (tegelijkertijd?) scheuren als een gek of Chet Atkinsdeuntje spelen, kan je misschien eens kijken naar de Bill Lawrence L-500 reeks ...

Heb zelf een BL L-500XL en die zou ik hem voor clean niet aan willen raden. Voor de zware metale is hij echter uitermate geschikt.

no 1 hops
19 november 2007, 22:29
Heb zelf een BL L-500XL en die zou ik hem voor clean niet aan willen raden. Voor de zware metale is hij echter uitermate geschikt.als je hem ook een parallel schakeling meegeeft kom je in de telecaster hoek denk ik.
maar ook daar, je moet je amp goed afgesteld hebben en het kost tijd de pickup hoogte goed te hebben afgesteld, want die is toch wel kritisch.
met de q filter erbij krijg je heel wat klank variaties alleen al met de xl

Van Dattum
21 november 2007, 16:59
Ik neem aan dat je de 81 bij de brug hebt zitten en de 85 bij de hals. Ik heb van een paar forummers gehoord dat ze dat omgedraaid hebben en ineens een stuk enthousiaster waren over de EMG's...
Probeer het eens, is geen moeite met die stekkertjes. Wie weet?

CrudeSapphire
1 december 2007, 00:29
x2n is passief, dus hoef je geen nieuw gat voor je gitaar voor de batterij,

Emg daarintegen is hét van het als je rock/metal/(blues?) speelt.

Moet je wel een extra gat voor hebben.