PDA

View Full Version : Toneport ux2 vragen



Nafta
19 november 2007, 11:38
Ik ben zeer benieuwd naar de toneport ux2 van Line 6
En ik vroeg mij een paar dingen af, en ik hoop dat sommige mensen die hier kunnen antwoorden.

Ik zie dat de ux2, 2 gitaar in poorten heeft, kan je dan ook met 2 gitaristen tergelijker tijd opnemen of moet dit apart. Daarnaast heeft mijn drummer een electrisch drumstel, hij kan gewoon in mijn roland dac 80d pluggen, kan ik dan ook drums opnemen via de toneport?

Zit er al opname software bij de toneport? en kan je die ook op 2 pc's installeren.

Ik hoop dat er mensen zijn die mijn vragen kunnen beantwoorden.

Alvast bedankt :)

pol
19 november 2007, 11:51
is allemaal terug te vinden op de site van line6...

Nafta
19 november 2007, 11:58
Ik zag nergens dat drummers ook zouden kunnen opnemen via de toneport en volgens mij heb ik ook nergens gezien of 2 gitaristen tergelijkertijd kunnen spelen.

Elpedro
19 november 2007, 12:19
Ik weet helaas maar antwoord op 1 vraag en dat betreft de vraag of er opname software bij.
Het antwoord is nee, wel zit er een player bij waar je op basis van jamtrax kunt meespelen.
Ik persoonlijk gebruik Adobe audition V2 als opnamemedium samen met mijn toneport UX2 en dat werkt prima.

De vraag of je tegelijk met 2 gitaristen aangesloten op de UX2 kunt spelen vind ik ook wel interessant.
Feitelijk vervangt de UX2 je geluidskaart dus wat dat betreft zou een extra gitaar of electronisch drumstel er op aangesloten moeten kunnen worden, met alleen het gegeven dat je geen gebruik kunt maken van presets.
Ben ook benieuwd of er mensen zijn met zulke ervaringen.

Laat antwoorden richting, dat vind je op de site of in de manuel, aub achterwege, daar is dit forum toch voor bedoeld ?

jw009
19 november 2007, 13:01
Ik weet helaas maar antwoord op 1 vraag en dat betreft de vraag of er opname software bij.
Het antwoord is nee, wel zit er een player bij waar je op basis van jamtrax kunt meespelen.
Ik persoonlijk gebruik Adobe audition V2 als opnamemedium samen met mijn toneport UX2 en dat werkt prima.

De vraag of je tegelijk met 2 gitaristen aangesloten op de UX2 kunt spelen vind ik ook wel interessant.
Feitelijk vervangt de UX2 je geluidskaart dus wat dat betreft zou een extra gitaar of electronisch drumstel er op aangesloten moeten kunnen worden, met alleen het gegeven dat je geen gebruik kunt maken van presets.
Ben ook benieuwd of er mensen zijn met zulke ervaringen.

Laat antwoorden richting, dat vind je op de site of in de manuel, aub achterwege, daar is dit forum toch voor bedoeld ?

Er zit wel een opname programma bij de toneport. Dat heet Live.

pol
19 november 2007, 13:47
Ik zag nergens dat drummers ook zouden kunnen opnemen via de toneport en volgens mij heb ik ook nergens gezien of 2 gitaristen tergelijkertijd kunnen spelen.

vooruit dan, je kan bij de de Toneport slechts 2 sporen tegelijk opnemen.

gitaar + bas gaat, drums erbij niet meer.

1 instrument ingang is voor actieve instrumenten, 1 voor passieve

Elpedro
20 november 2007, 12:13
Er zit wel een opname programma bij de toneport. Dat heet Live.

Mijn excuses, je hebt helemaal gelijk.
Denk ik een antwoord te hebben, zit ik er helemaal naast.
Ik was daar simpelweg aan voorbij gegaan aangezien ik het betreffende pakket (ableton live) niet gebruik, voor mij persoonlijk te gebruikersonvriendelijk.
Staat niet in de weg dat dit pakket wel bij de toneport wordt geleverd.

jw009
20 november 2007, 12:20
Mijn excuses, je hebt helemaal gelijk.
Denk ik een antwoord te hebben, zit ik er helemaal naast.
Ik was daar simpelweg aan voorbij gegaan aangezien ik het betreffende pakket (ableton live) niet gebruik, voor mij persoonlijk te gebruikersonvriendelijk.
Staat niet in de weg dat dit pakket wel bij de toneport wordt geleverd.

Ik vind het ook echt een kut programma...for what's worth it.

harrie-beton
20 november 2007, 14:19
@nafta,

Er zitten wel meerdere gitaar ingangen op maar deze werken NIET tegelijk. Active gitaren moeten in de ene poort en passieve in de andere. De software mag je inderdaad op meerdere pc's installeren, dat maakt niet uit. De software werkt alleen als het usb kastje is aangesloten dus ze maken zich nooit druk over auteursrecht.

Als je jullie een electronisch drumstel op wilt nemen moet je natuurlijk de MIDI signalen van de drummer opnemen. Dan heb je ontzettend veel leuke opties (gespeelde noten correctie - toevoegingen enzovoort). Je moet wel een pc hebben met midi natuurlijk. Of een usb MIDI kabel.

Als je twee gitaristen tegelijk wilt op 1 toneport dan kan dat niet. Ik vraag me ook af of twee toneport kastjes in 1 pc wel werkt. Vaak wil dat technisch niet. Je kunt wel na elkaar spelen en dat mixen.

De Beer
20 november 2007, 15:15
Volgens mij is 2 gitaren wel mogenlijk, 1 via 1 van de instrument inputs, en een ander door een pre-amp in de line-in's of de mic-in's.

Maar dan moet je wel een recording programma hebben waarbij je inputs kunt selecteren.

Dat electriche drumstel kun je ook op de line-in's in pluggen, maar dan heb je niet al die leuke en handige midi opties die Harrie-Beton net noemde, je hebt dan puur het audio signaal (l/r).

Nafta
20 november 2007, 17:07
Hmm i see,
Bedankt voor alle antwoorden iedereen.
En voor de handige tips, bijv. die drums in de midi te gaan doen.

Ik heb besloten cubase sx3 te gaan gebruiken voor het opnemen inplaats van ableton live.

Nogmaals bedankt.

:rockon: