PDA

View Full Version : Hot Rod Deluxe of Blues Deluxe



Gitaargek
19 november 2007, 08:49
Ik wil heel snel een nieuwe versterker. Het word zowiezo een Fender. Ik speel blues en wat Hendrix SRV spul. Welke van de 2?

Erik70
19 november 2007, 11:32
Het enige verschil (volgens mij) is dat de Hotrod een extra gaintrap op het drivekanaal heeft welke je met een schakelaar aan en uit kan zetten.
Het geluid hiervan is wat mij betreft niet echt a la Hendrix of SRV.
Het cleane geluid en het eerste drivekanaal zijn dan weer wel.
Mocht je om wat voor reden dan ook een extra gainstage willen neem dan de hotrod. Hoewel een tubescreamertje voor de eerste gainstage de boel ook lekker oppept.
Ik denk dus dat je aan een van beide geen miskoop doet.

Aan mijn antwoord heb je dus feitelijk niets om je keuze op te baseren...

Gitaargek
19 november 2007, 14:58
ik gebruik idd pedalen. Dus het clean kanaal is eigenlijk hetzelfde?

Kim Wilson
20 november 2007, 09:55
Kijk eens iets verder, naar de Peavey Delta Blues. Heel volwassen geluid, beter iig dan de Hotrod serie van Fender. Goeie dikke sound, lijkt erg veel op de oude Fenders. De Hotrods zijn wel een beetje schelle bakken.

rocker_71
21 november 2007, 20:23
Kijk eens iets verder, naar de Peavey Delta Blues. Heel volwassen geluid, beter iig dan de Hotrod serie van Fender. Goeie dikke sound, lijkt erg veel op de oude Fenders. De Hotrods zijn wel een beetje schelle bakken.

Goede tip, die ga ik binnekort eens testen bij feedback!

Eko
22 november 2007, 07:55
Het cleane kanaal is inderdaad hetzelfde. Had je kunnen vinden op de site van Fender trouwens. Het clean is echt heel mooi , met de bijbehorende reverb die van Fender gewoon zeer goed is.
SRV kreeg op diverse manieren zijn geluid maar meestal door amps gewoon open te zetten of door amps te combineren. Tubescreamers waren geliefd , maar ook een Leslie , Wah,drank,coke,cigarettes en nog meer drank! Ouderwets gezellig dus.
En een levenlang spelen tot je er bij neer valt. Geen baan zoeken maar spelen, spelen en nog veel meer spelen. Of je betaald wordt of niet en met Jan en alleman en in allerlei stijlen.

E-J
22 november 2007, 10:49
Het enige verschil (volgens mij) is dat de Hotrod een extra gaintrap op het drivekanaal heeft welke je met een schakelaar aan en uit kan zetten.
Het geluid hiervan is wat mij betreft niet echt a la Hendrix of SRV.
Het cleane geluid en het eerste drivekanaal zijn dan weer wel.
Mocht je om wat voor reden dan ook een extra gainstage willen neem dan de hotrod. Hoewel een tubescreamertje voor de eerste gainstage de boel ook lekker oppept.
Ik denk dus dat je aan een van beide geen miskoop doet.

Aan mijn antwoord heb je dus feitelijk niets om je keuze op te baseren...

Een verschil tussen de Hotrod en de Blues is dat de laatste een iets gewijzigd circuit heeft, waardoor de versterker in het geheel wat warmer klinkt. Ik vind de normale Hotrod tamelijk kil klinken...

Ik heb de Blues Deluxe een tijdje gehad, leuk voor thuis (alleen veel te luid) maar ik vond het een stuk minder op hogere volumes. Bij bandjes had ik altijd een veel te schel geluid, en de versterker scheen ook niet veel te houden van pedalen met wat meer gain (een Big Muff of Fuzzface). Instant feedback... dan prikte ik mijn gitaar met die Big Muff in een andere versterker en was het vrijwel stil :???: Terwijl de Blues Deluxe zelf niet veel ruis produceert...

Laatst heb ik de overstap gemaakt naar een oude Sound City (voorloper Hiwatt) met een 4x12 cabinet en dat klinkt clean toch stukken beter... veel warmer en helemaal niet schel... kan ook aan het feit liggen dat ik wat meer van Britse versterker houd.

Tja, zo'n Hotrod/Blues Deluxe klinkt leuk maar ik zou inderdaad toch ook verder kijken, wat Kim Wilson al zei: kijk eens naar zo'n Peavey :)

Bart_Blueprint
22 november 2007, 10:56
+1 Voor de Peavey...