PDA

View Full Version : Fame (GTA-15/30)



Kriske
19 november 2007, 05:01
Ik lees hier veel goede reacties op de Fame-amps.
Aangezien ze enkel bij Musicstore te krijgen zijn, is het nogal moeilijk ze te gaan testen.
Heeft er iemand een idee met welke 'bekende' amp je de GTA-15 of de eco line VS30 kan vergelijken?

Danielovich
19 november 2007, 17:23
hoezo moeilijk testen? je pakt de auto scheurt naar koln en plugt em in.

Bruvtilov
19 november 2007, 18:38
Hallo Kriske,

Ik heb zelf het iets grotere broertje, de GTA-40. Die is in ieder geent op Fender, blijft lang clean. Heel fijne amp, gaat gemakkelijk om met pedalen. Ik gebruik hem zelf voor country-rockachtige dingen.

Ik dacht eigenlijk dat de GTA-15 en GTA-40 dezelfde eindbuizen zouden hebben maar ik zie net op de MS-site dat dat niet zo is. GTA-15:EL84 en GTA-6L6. De GTA-15 heeft waarschijnlijk (afgaande op de eindbuizen) een meer Brits karakter en zal wat eerder oversturen.

Mocht je in de buurt van Leiden wonen, kan je altijd een keer langskomen om hem te proberen.

Kriske
19 november 2007, 19:08
Bedankt Bruvtilov!
Ik woon in België, dus zal niet even kunnen langskomen.
Ik ben voornamelijk op zoek naar een kleine betaalbare buizenamp, liefst met reverb.
De GTA-15 lijkt me interessant, maar die heeft geen reverb. Ik gebruik hem enkel thuis.
Ook de epiphone Valve special lijkt me wat. Ik heb net iemand ontdekt die hem verkoopt met een Celestion G10 speaker. Beter dus dan de originele speaker. Daarop is nogal wat kritiek.

Krull
19 november 2007, 19:41
Ik heb hier de Fame GTA-15. Dit is een exacte kopie van de Fender Pro Junior. Dus als je interesse hebt in deze amp kan je net zo goed de Fender testen. Het enige verschil tussen de twee is het uiterlijk en de speaker. In de Fame zit namelijk een Jensen c10Q speaker, die overigens beter is dan die in de Fender zit! Zie ook dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=93768

Je hebt dus fender clean en met het volume een beetje open een heerlijke overdrive. Het zwaardere werk haal je niet met deze amp, daar zul je een pedaaltje voor nodig hebben. Reverb zit er inderdaad niet in, maar ook dat is eventueel uit een pedaaltje te halen.