PDA

View Full Version : Explorer Sier slagplaat?



}{Metalmaster}{
18 november 2007, 23:47
Heuj,

Alvast mijn excuses voor de gestoorde vraag, maargoed.


Heeft iemand enig idee of de slagplaat van de Gibson Explorer (standaard) voor de sier zijn (backrouted electronica), of dat het over de frezingen naar de switch heen gaat? Nu weet ik dat het bij mijn SG gewoon voor de sier is.


Wieger

JER00N
19 november 2007, 00:05
Volgens mij dekt die plaat wel degelijk een routing af (bij mijn epiphone explorer iig wel). Er loopt een behoorlijk lange sleuf van de switch tot ongeveer onder de brugpickup. Als het alleen voor de sier zou zijn zou er op de achterkant een klein afdekplaatje zitten waar de switch zit (zoals bij een LP).

casper innosence
19 november 2007, 00:24
gewoon de schroeven draaier pakken en kijken

}{Metalmaster}{
19 november 2007, 00:28
Oké dankje!

Overmorgen dus snel bellen naar Vox Humana en regelen dat ze dus een backrouting doen. Want ik wil wel dat hij zo wordt als ik wil.. Kan ik ook gelijk mooi vragen of er dan de long shaft pots of gewone pots in gaan.

http://i160.photobucket.com/albums/t179/Metalmaster-Guitarist/OntwerpGitaarESPExplorer2.jpg

Later

}{Metalmaster}{
19 november 2007, 00:30
gewoon de schroeven draaier pakken en kijken

Nja, dat gaat moeilijk als ik zelf nog geen explorer heb he, maargoed.

Die gaat komen :D

Tankman
19 november 2007, 01:33
Die shit is er zodat je die lekker gaat krassen met je plectrum ipv je gitaarlak. Maar iedere redelijke, niet-mongolische gitaristen zal deze toch niet nodig hebben. Conclusie, slagplaten zijn gay.

Zo....dat weer uit mijn systeem. Als je wilt weten of jou slagplaat wat schuilt, pak lekker een schroevedraaier en haal hem eraf. Je zult snel genoeg achterkomen waarom hij der is. Als je een beetje voorzichtig doet met het erafhalen (igv draden die eraan zitten ofzo) dan breekt er niks en hoef je niks te repareren. Als er niks aan vast is, heb je mazzel. Maar doe toch voorzichting bij het erafhalen, want voor je het weet moet je gaan solderen ofzo, en dat is iets dat ik persoonlijk een kutwerkje vind. :hippie: