PDA

View Full Version : moet ik nu mijn truss rod aanpassen ??



The red Strat.
18 november 2007, 23:05
ik heb gisteren mijn snaren vervangen van de stock 0.10's snaren naar 0.11's.
ik heb de indruk dat mijn aktie een beetje verhoogd is (mss is het gewoon mn verbeelding hoor, ik ben niet zeker)
zou ik nou mn truss rod moeten aanpassen ?

oh ja kheb ook een veertje moeten bijsteken in mn strat of de brug omlaag te krijgen, moet ik verder ook nog iets doen ??


bedankt !

no 1 hops
19 november 2007, 09:36
ik heb gisteren mijn snaren vervangen van de stock 0.10's snaren naar 0.11's.
ik heb de indruk dat mijn aktie een beetje verhoogd is (mss is het gewoon mn verbeelding hoor, ik ben niet zeker)
zou ik nou mn truss rod moeten aanpassen ?

oh ja kheb ook een veertje moeten bijsteken in mn strat of de brug omlaag te krijgen, moet ik verder ook nog iets doen ??


bedankt !als de brug dannog omhoog komt kun je evt de twee schroeven van de 'klauw' wat dieper indraaien.
je aktie kan dus ook verhoogt zijn omdat de brug omhoog komt.

als je de trussrod wilt aanpassen ,dan eerst alle snaren los draaien.
de goede, en passende sleutel gebruiken en eerst een slagje los draaien, tegen de klok in, om te voelen of die soepel draaien wil.
gaat dit goed, dan weer terug naar de oude positie met de klok mee, dan een kwart slag verder.
snaren opspannnen, stemmen en hem een dag geven (je mag gerust spelen)om te zien of dit genoeg is

The red Strat.
19 november 2007, 19:04
ok, maar mn vraag was eigelijk gwn of het nodig zou zijn om de truss rod aan te passen nu ik van snarendikte heb gewisseld ?

nevyn292
19 november 2007, 19:58
denk het niet, ik verander zo vaak, en ik heb nergens last van.

mocht je hals toch nog beetje verbuigen, dan even actie ondernemen :hippie:

Rinze
19 november 2007, 20:03
Door de hogere spanning van de dikkere snaren kan de hals wat holler komen te staan. Hangt ook van de dikte van je hals af. In jouw geval kan het hoger liggen avn de snaren ook door de trem komen. Die kun je aan de achterkant met de schroeven waar de veren aan zitten bijstellen. Voor een handleiding voor het bijstellen van je gitaar klik je hier (http://www.rinzesgitaarweb.nl/afstellen.pdf).

The red Strat.
3 december 2007, 22:22
dat hij holler komt te staan maakt dus niet uit en moet niet aangepast worden ??

en bedankt voor de reacties he mensen :)

hezz
4 december 2007, 14:23
Maarja, de actie kan nu misschien ook te hoog liggen. Kan minder fijn spelen zijn dan wat je gewend bent. Had je met de vorige snaren last van fretbuzz?

The red Strat.
5 december 2007, 20:12
ik heb niet echt problemen met de aktie nu.

en ik had niet echt last van fretbuzz met mijn 0.10's nee...