PDA

View Full Version : Cover "Iron Maiden - Children of the Damned" (met behulp van POD X3)



wille525
18 november 2007, 15:06
Ik heb de afgelopen dagen een nummer gecoverd van Iron Maiden, nl "Children of the Damned. Dit is het eerste nummer wat ik opneem m.b.v. de POD X3. Met de zang ben ik nog bezig. Waarschijnlijk laat ik die inzingen door mijn vriendin.... Daarna moet ik hem nog afmixen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Gebruikte gear:
Electrische gitaren: POD X3
Accoustische gitaar: Toneport UX2 (i.v.m. fantoom voeding)
Drums: XLN AD


Zie de volgende link:
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=705753&content=songinfo&songID=5978442

Maiden Michiel
18 november 2007, 16:37
Best goed gedaan!
Iets minder effect mag wel over de cleane gitaar.
Het drumgeluid vind ik ook niet zo geweldig, misschien dat je ff EZdrummer moet zien te scoren.
Volgens mij heb je dat dubbele gitaarloopje niet helemaal goed getimed.

wille525
18 november 2007, 18:25
Thanx! Op slechts een van de drie cleane gitaren zit een chorus-effect, verder alleen een reverb. Mijn drumgeluid ben ik over het algemeen wel blij mee, alleen blijf je horen dat het digitaal is. Met name de snare is erg moeilijk af te stellen.
Ik gebruik als drum-plugin momenteel XLN Addictive Drums. Daar ben ik heel tevreden over, echter voor metal en hardrock is het moelijk om een goede sound te vinden. Het geluid van EZdrummer vind ik in tegenstelling tot XLN AD echt helemaal niets. De bediening ervan is heel makkelijk, maar de dynamiek is ver te zoeken.