PDA

View Full Version : Distortion Pedaal



Wausser
18 november 2007, 14:18
Ik zoek een distortion pedaal voor bij mijn ashdown five fifteen(bas versterker) omdat ik het zat ben op een geleende Behringer V-tone(15 watt) en m'n microcube te spelen.

Budget max 100 euro

Muziek Stijlen:
AC/DC
Metallica
GnR
Green Day
Sum 41
Linkin Park
Bullet For My Valentine

Best veel verschil, maar nu is mijn vraag, wat raden jullie mij aan......

Silco
18 november 2007, 17:55
De Boss Distortion 1 (DS1)

Ik heb m zelf. Er is vanalles mee te maken.

TIP: kijk niet alleen naar distortion, maar ook naar Overdrive-pedalen

Jyuuga
18 november 2007, 18:05
Idd. Je kan ook kijken naar de Boss Overdrive (OD-3). Die is vooral voor Guns N' Roses en AC/DC geschikt.

EuroCinema
18 november 2007, 21:44
+1 voor de DS-1.

future2future
18 november 2007, 22:28
Maxon SD-9

Fuhgawz
18 november 2007, 22:50
Sjezus er zit wel behoorlijk veel verschil in sound tussen een aantal van de bands die je noemt. Dat haal je niet met een DS-1 en al helemaal niet met een OD-3. Ik zou voor iets veelzijdigers gaan, of desnoods een combinatie van twee.
Ik hoor goeie dingen over de veelzijdigheid van die EHX Metal Muff en zo duur is die helemaal niet. En Digitech heeft ook zo'n pedaaltje met verschillende distortion modellen erin.
Maar misschien is nog wel de beste oplossing in jouw situatie een beter klinkende versterker te kopen. Je zou kunnen kijken naar een grotere Cube of zo'n Vox AD-nogiets geval, of een Line6 Spider.

Samder
18 november 2007, 23:04
Ik hoor altijd veel mensen klagen over de DS-1 van boss, toch is het echt wel een degelijk pedaal waar je heus wel mee kan scheuren!

Probeer m uit zou ik zeggen..

kassie
18 november 2007, 23:42
ik vind een marshall guvnor plus voor guns en acdc zeer geschikt.

dano
19 november 2007, 00:21
Maxon SD-9


trueeeeee

10tekens?

dml
19 november 2007, 09:34
MI Audio CrunchBox, volgens mij staat er eentje op marktplaats.
DS-1 is idd ook een prima pedaal.

EuroCinema
19 november 2007, 10:49
Ik hoor altijd veel mensen klagen over de DS-1 van boss, toch is het echt wel een degelijk pedaal waar je heus wel mee kan scheuren!

Probeer m uit zou ik zeggen..

Voor veel beginners is de DS-1 een van hun eerste pedalen. Dus als ze dan het beginnerstadium achter zich hebben, gaan ze erop neerkijken. Slaat nergens op, want Mike Stern, Satriani, Petrucci en Frusciante schijnen allemaal (niet gemodde!) DS-1's te gebruiken.
Het andere ding is dat je wel moet snappen hoe dat pedaal werkt. Met alle knoppen open krijg je een verschrikkelijk schel geluid. Maar die knoppen zijn er om aan te draaien (duh). De toon moet gewoon een flink stuk dicht en dan heb je een heel fijn pedaaltje.

GeofJackon
19 november 2007, 16:03
k heb een metal muff en k vind em heel breed inzetbaar, de toonregeling maakt em heel veelzijdig

Wausser
5 december 2007, 20:44
ik heb net een DS1 gekregen, ik heb hem net ff getest en ben er erg tevreden mee.

bedankt voor jullie advies en hulp

EuroCinema
6 december 2007, 15:34
Gefeliciteerd! De eerste keer dat oranje kastje intrappen is toch een mijlpaaltje in het bestaan van elke gitarist.

Thom TK
6 december 2007, 16:56
Gefeliciteerd! De eerste keer dat oranje kastje intrappen is toch een mijlpaaltje in het bestaan van elke gitarist.

Vond ik wel ja!

Gitaargek
12 december 2007, 10:15
Ik denk dat je het beste voor de Digitech Hot Head kan gaan. Heb het pedaaltje al meer dan een jaar. Hele mooie distorion.

http://www.kimexmusic.com/data/shop/HotHead1-1.jpg

De prijs ligt tussen de €30 en de € 50 nieuw.

Als de mijne er mee stopt (en dat verwacht ik nog lang niet) dan koop ik direkt een nieuwe.

LP_CL
12 december 2007, 10:19
EHX metal muff ftw

Thom TK
14 december 2007, 12:26
Voor veel beginners is de DS-1 een van hun eerste pedalen. Dus als ze dan het beginnerstadium achter zich hebben, gaan ze erop neerkijken. Slaat nergens op, want Mike Stern, Satriani, Petrucci en Frusciante schijnen allemaal (niet gemodde!) DS-1's te gebruiken.
Het andere ding is dat je wel moet snappen hoe dat pedaal werkt. Met alle knoppen open krijg je een verschrikkelijk schel geluid. Maar die knoppen zijn er om aan te draaien (duh). De toon moet gewoon een flink stuk dicht en dan heb je een heel fijn pedaaltje.

Klopt helemaal. En Petrucci en Vai spelen op een ONGEMODDE DS-1 idd. Eerst op een Keeley mod, nu op een normale.

TS: kijk trouwens vooral even naar mijn distortion pedalen review. Kan handig zijn.

Jimwoud
14 december 2007, 12:39
Leuk al die DS1 verhalen, maar die worden door de bekende jongens toch allemaal als boost gebruikt, of in iedergeval in combinatie met een oversturende amp, en niet als standalone over een cleane bak??

Thom TK
14 december 2007, 12:42
Leuk al die DS1 verhalen, maar die worden door de bekende jongens toch allemaal als boost gebruikt, of in iedergeval in combinatie met een oversturende amp, en niet als standalone over een cleane bak??

Meen ik van wel jah, maar als standalone distortion doet hij het ook erg goed. Vind ik.

EuroCinema
14 december 2007, 12:49
Leuk al die DS1 verhalen, maar die worden door de bekende jongens toch allemaal als boost gebruikt, of in iedergeval in combinatie met een oversturende amp, en niet als standalone over een cleane bak??


Mike Stern gebruikt hem op een hagelcleane amp.