PDA

View Full Version : Ritchie Riff top 5



ericg
18 november 2007, 13:16
Zoals iedereen wel weet is RBlackmore grootmeester in de riffs. Wat is jullie top 5? De mijne is:

1. Run with the Wolf - Rainbow
2. Lady of the Lake - Rainbow
3. Pictures of home - Deep Purple
4. Long live rock&roll - Rainbow
5. Speed King - Deep Purple

Bij mijn weten is Tno Iommi de enige die een beetje in de buurt kan komen, of zie ik dit verkeerd? :B

Vonk
18 november 2007, 13:55
Grootmeester in de riffs binnen zijn genre. Er zijn thrash-riffs die de vloer aanvegen met alles en iedereen.

Ik ken Tno verder niet. Jammerlijke typfout.

Spitfire
18 november 2007, 14:02
Zoals iedereen wel weet is RBlackmore grootmeester in de riffs.

Ik kan heel slecht tegen mensen die meningen brengen als feiten...

Angus Young en Tom Morello hebben naar mijn mening veel coolere dingen geschreven.

ericg
18 november 2007, 14:08
De hele muziek business is een groot oerwoud van meningen, dus als ik dat zo opschijf dan mag ik hopen dat u er een beetje de humor van inziet. Maar toch bedankt voor de opmerking. :B

Spitfire
18 november 2007, 14:13
Gebruik dan ajb smiley's om dat duidelijk te maken :satisfie:

Er lopen een paar op dit forum rond die al hun meningen verkondigen als feiten en mensen die het niet met hun eens zijn voor gek zetten, daar wil je echt niet bijhoren ;)

Anyway, ik vind Blackmore niet zo tof, dus ik houd me verder wel buiten deze discussie. :hippie:

ericg
18 november 2007, 16:23
all right :B

Tho
18 november 2007, 21:10
Bij mijn weten is Tno Iommi de enige die een beetje in de buurt kan komen, of zie ik dit verkeerd? :B

Tho Iommi?

artnaz
18 november 2007, 21:36
Ik kan geen top5 maken, maar ik onderstreep wel het feit (of was het nou toch een mening :p) dat Blackmore de meest geniale riffs maakt. En inderdaad is Tho Iommi de enige die ook sterke riffs heeft.

Voor de rest hebben de meesten een paar goede riffs, maar ook niet meer dan dat...

Maargoed, Spotlight Kid en Sixteenth Century Greensleeves zijn ook tof! :rockon:

Tho
18 november 2007, 22:17
Ik kan geen top5 maken, maar ik onderstreep wel het feit (of was het nou toch een mening :p) dat Blackmore de meest geniale riffs maakt. En inderdaad is Tho Iommi de enige die ook sterke riffs heeft.

Voor de rest hebben de meesten een paar goede riffs, maar ook niet meer dan dat...

Maargoed, Spotlight Kid en Sixteenth Century Greensleeves zijn ook tof! :rockon:

:D :cheerup:

grayfink
18 november 2007, 23:05
En smoke on the water en man on the silver mountain dan?

artnaz
18 november 2007, 23:28
En Kill The King, Black Masquerade, Burn, Child In Time, Highway Star, Long Live Rock'n'Roll, Mistreated, Starstruck, en, en, en, en...

:D

ericg
19 november 2007, 19:57
Vergeef me de typos. Tho, Tno of hoe de hell hij ook heet.

Man on the silver mountain vind ik ook erg goed.

Ik vind Run with the wolf zo goed omdat die rif naar mijn mening :) zo ijzersterk is dat die riff alleen al een nummer zou kunnen zijn. Hij swingt, is melodieus, geen noot teveel, en het vervangt ahw de akkoorden. Dit gezegd hebbende denk ik ook dat dit geldt voor Man on the silver mountain. :)

Stelling: :) Is Ritchie zo goed omdat hij vaak akkoorden overbodig maakt?

Tho
19 november 2007, 20:37
Vergeef me de typos. Tho, Tno of hoe de hell hij ook heet.

Man on the silver mountain vind ik ook erg goed.

Ik vind Run with the wolf zo goed omdat die rif naar mijn mening :) zo ijzersterk is dat die riff alleen al een nummer zou kunnen zijn. Hij swingt, is melodieus, geen noot teveel, en het vervangt ahw de akkoorden. Dit gezegd hebbende denk ik ook dat dit geldt voor Man on the silver mountain. :)

Stelling: :) Is Ritchie zo goed omdat hij vaak akkoorden overbodig maakt?

Ho ho ho, voorzichtig he, ik ben een zéér berucht forumlid :angry:

artnaz
19 november 2007, 21:29
Ik vind dat je wel een beetje krom door de bocht gaat. Blackmore heeft geniale riffs, en speelt ook barweinig akkoorden. Dat is één van zijn kwaliteiten. Maar ga geen stelling maken dat hij akkoorden overbodig maakt en daarom zo goed is.

En de beste man heet Tony Iommi. Tho is een andere legende... :satisfie:

ericg
19 november 2007, 23:36
Het was ook geen stelling maar een
stelling :) (dus zeker geen feit).

Kris Haex
25 november 2007, 12:40
Het is een kwestie van smaak inderdaad. Maar wat wel is, is dat Blacmore met z'n riffs wel veel heeft bijgedragen voor de Heavy metal. Hoe hij de 5th toepast bijv. in smoke en ook in Child in time en in nog meerdere songs. En Tony Iommi is ook wel een geweldige riffmeester. Maar ik vind Hetfield ook wel een goede wat dat betreft.

ericg
28 november 2007, 21:16
Inderdaad Hetfield die kan er wat van. Vooral op de 2e en 3e plaat is-ie erg sterk vind ik. Hij zegt zelf dattie door Tnoy Iommi is beinvloed (wie niet). Kom ik weer terug op mijn stelling. Iommi is king of the riffs maar Ritchie is de keizer! Kan me niks schelen dat dit op een feit lijkt. Door wie is Ritchie beinvloed? Ik denk door Hendrix, Beck, Bach, en Muddy Waters. Dus vooral die laatste twee zijn geen keizer maar groot-Opperhoofd!

ps1: Het enige feit in de muziek dat ik ken is: de frequentie van een F = 12e machts wortel 2 van die van een E.
ps2: StratMan waar blijf je met jouw deskundige commentaar? :B

marc_o
28 november 2007, 21:38
Ho ho ho, voorzichtig he, ik ben een zéér berucht forumlid :angry:


Volgens mij bedoelt hij Tho nie...