PDA

View Full Version : Losse output van Strat



GunMetalBlue
18 november 2007, 11:30
Hai

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, niets gevonden (nochtans weet ik dat de vraag al vaak is langs gekomen). swat

:

Ik heb een gisteren voor het eerst gehad dat m'n strat opeens geen geluid meer gaf, het kwam nadat ik een flinke ongelukkige ruk aan m'n kabel had gegeven dus dat het aan de output ligt lijkt me wel zeker. Ik heb maar 1 electrische gitaar dus ik wil het direct goed doen. Moet ik gewoon de output erafschroeven en een waarschijnlijk los contactje opnieuw solderen, of kan het probleem ook onder de slagplaat zitten?

Alvast bedankt!

bass blom
18 november 2007, 11:32
waarschijnlijk is dat inderdaad zo simpel weer opgelost.

GunMetalBlue
18 november 2007, 11:40
Ik heb de output eraf gehaald en die twee solderingen zitten muur en muurvast. Ik ga ze er even terug opschroeven en kijken of het met verschillende elementen mss een verschil geeft...

Bass blom alvast bedankt!

G.G.
18 november 2007, 11:45
Ik heb de output eraf gehaald en die twee solderingen zitten muur en muurvast. Ik ga ze er even terug opschroeven en kijken of het met verschillende elementen mss een verschil geeft...

Bass blom alvast bedankt!

Kabel zelf misscien verrot?

Of bij je jackingang wat verbogen zodat ik geen contact meer maakt met de tip?

Puerco
18 november 2007, 11:47
Zijn de contactpunten (waar hij je plug raakt) niet gewoon verbogen?
Evt even voorzichtig wat naar binnen buigen.
En toch wel andere kabel geprobeerd mogen we aannemen?

GunMetalBlue
18 november 2007, 11:48
Kabel zelf misscien verrot?


IK heb het met 2 kabel geprobeerd, maar besef net dat die ene al dan niet verrotte kabel wel in het circuit zat... (van m'n toneport naar m'n speaker ipv van m'n gitaar naar m'n versterker).

Dus dat kan het net zo goed zijn.

De input macht es nicht sein:

http://i79.photobucket.com/albums/j160/GunMetalBlue1/DSC00045.jpg

De plug er ff ingestoken met het idee van: mss raakt het puntje vd plug gewoon dat strookje metaal niet meer. (En nu besef ik dat als dat zo was de kabel niet zou blijven zitten...) Heel leerrijk allemaal :D

Puerco
18 november 2007, 11:48
Hehe, ik moet sneller typen volgende keer :D

Rormo
18 november 2007, 11:50
Kabel zelf misscien verrot?

Of bij je jackingang wat verbogen zodat ik geen contact meer maakt met de tip?

Dat heb ik ook gehad met mijn strat. Toen was het lipje aan de binnenkant van de jackingang verbogen. Daardoor was het contact slecht. Als je de twee schroefjes van de jackingang los maakt en je haalt hem een stukje omhoog dan kun je met een platte schroevedraaier het zo weer recht buigen. Je kunt zelfs je plug er even in doen om te kijken of het contact wel goed is en het indien nodig corrigeren.

Kans is groter dat je kable kapot is trouwens, dus ik zou eerst even een andere kabel testen.


edit: ik mag ook sneller typen :)

GunMetalBlue
18 november 2007, 11:52
M'n tip raakt-ie dus wel degelijk, ff kabels vergelijken ga ik nu doen.


edit: @Rormo, dat heb ik gedaan, fijn te horen dat dat een juiste redenering is geweest :p

DarknessAwaits
18 november 2007, 12:29
Geen multimeter liggen toevallig?

grayfink
18 november 2007, 14:05
2 kapotte kabels? Lijkt mij het meest waarschijnlijk.

hendrix2
18 november 2007, 14:48
ligt het niet aan de input van je versterker? Als je hard aan de kabel hebt getrokken kan dat namelijk ook het geval zijn.
Ik heb ook eens uren in mijn strat zitten zoeken naar de fout en het bleek gewoon de input van mijn versterker te zijn die naar de ruk was.

heavy-metal-thunder
18 november 2007, 14:50
Hai

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, niets gevonden (nochtans weet ik dat de vraag al vaak is langs gekomen). swat

:

Ik heb een gisteren voor het eerst gehad dat m'n strat opeens geen geluid meer gaf, het kwam nadat ik een flinke ongelukkige ruk aan m'n kabel had gegeven dus dat het aan de output ligt lijkt me wel zeker. Ik heb maar 1 electrische gitaar dus ik wil het direct goed doen. Moet ik gewoon de output erafschroeven en een waarschijnlijk los contactje opnieuw solderen, of kan het probleem ook onder de slagplaat zitten?

Alvast bedankt!


Jacks komen dikwijls los bij strats, maar jouw probleem zal eerder aan een afgerukte kabel te wijten zijn.

GunMetalBlue
18 november 2007, 16:42
M'n kabels waren het niet, mijn output ook niet, maar m'n input vd versterker zit de laatste tijd soms wel wat los ja, en op de muziekschool (zelfde kabel, zelfde gitaar) nergens last van gehad.

Input ff vastgedraaid en heb intussen nergens meer last van :)