PDA

View Full Version : Welke versterker vinden jullie beter?



lowkie
18 november 2007, 02:56
Hallo, ik ga binnenkort een nieuwe versterker/combo kopen en ik twijfel tussen deze 4:


Laney LX120 halfstack Head + LX412A
Marshall Head MG100 + MG412A
Randall RX120DHS
Marshall AVT150

Ze kosten ongeveer evenveel en ik vind het moeilijk om te kiezen. Welkeen zouden jullie aanraden en waarom?

Puerco
18 november 2007, 07:29
Als je een zinnig antwoord wilt hebben is het handig om te vermelden wat voor muziek je speelt, op welke gitaar je dat doet en in welke situatie je die versterker wilt gaan gebruiken (band, studio, slaapkamer).
Afhankelijk van waar je het voor wilt gebruiken denk ik dat er voor hetzelfde geld zelfs nog wel wat beters te koop is, bv iets met buizen.

Rormo
18 november 2007, 11:26
Ik zou al die stacks iig links laten liggen. Staat wel stoer, maar zijn relatief duurder omdat je er een cabinet bij moet kopen. EN die zijn in dit geval nou niet van dusdanige kwaliteit dat ze het geld waard zijn. Kun je beter een wat betere combo kopen.

Sowieso ben ik geen fan van de MG. Die AVT is wel een stukje beter. die anderen ken ik niet...

Rhulshof
29 november 2007, 08:43
Luisteren en naar je budget kijken natuurlijk.

Ik heb zelf een avt 50 combo klinkt lekker ben er zeer blij mee heeft alleen een nadeel en dat schijnt in de hele AVT serie zo te zijn bij het switchen van kanaal hoor je een harde plop zeker als je richting half vermogen gaat van de versterker of harder.

De info over dat het in de hele serie zo is heb ik van Marshall zelf en van een reparatie bedrijf die veel met gitaar versterkers doet.

WWW.WIJZIJNHIEPER.NL

caliban
29 november 2007, 11:42
Die spullen zien er allemaal heel vet uit, maar klinken is iets helemaal anders.

pol
29 november 2007, 12:56
geen enkele uit wat je opnoemt, is allemaal rommel.

koop al zeker die boxen uit die reeks niet, neem iets met V30's

Boxen met V30's vind je al vrij goedkoop en klinken prima, kijk es bij Harley Benton, Fame, Framus (ietsje duurder) of een occassie Marshall 1960AV, als er maar V30's inzitten.

wil je persé nieuw kopen ? Dan zou ik die goedkopere peavey buizentops aanraden.

zeppo
29 november 2007, 13:57
De Peavey Windsor top krijgt allemaal goede recenties... met 499 niet te duur.

Koenk2
29 november 2007, 14:20
Ik zou ook niet zo snel een cabinet kopen.... Heb de Mg100HDFX gehad met 4x12cab... Nu heb ik een rijbewijs, maar toen wilde ik er geen... Maar dat heeft mij wel veel moeite gekost om bij optredens en repetities te komen...

Als je wel de avt of mghdfx doet, zou ik alleen wel de 1960AV cab kopen. Dat had ik en dat maakte die vesterker toch nog best mooi... Ik had in ieder geval een mooiere clean en scheur dan mijn buurman en die had een combo AVT.

Als we de AVT echter op mijn cab. aansloten klonk die weer aardig... De rest van de versterkers ken ik niet zo...

succes....

JeanPaul du Vinnie
29 november 2007, 16:39
Ik heb die Randall een half jaar gehad en ik vond 'm puur geldverspilling. (Het kan aan persoonlijke voorkeur liggen, want iemand anders hier was er wél heel tevreden over... )

DeiDRagonas
29 november 2007, 18:41
De info over dat het in de hele serie zo is heb ik van Marshall zelf en van een reparatie bedrijf die veel met gitaar versterkers doet.

WWW.WIJZIJNHIEPER.NL


Ik zou me niet laten aanpraten perse iets met buizen te kopen. Die AVT's klinken in tegenstelling tot de MG's erg degelijk. En die plop tijdens het schakelen zit zeker niet in de hele serie.. Ik heb vier AVT's gehad, waarvan ik er nu nog twee heb... In geen enkele van de vier zat deze plop. Verder vind ik de Randall niet super en over de Laney kan ik niks zeggen. Zoals ook al genoemd valt wel op dat die AVT vooral lekker klinkt over een cab, de combo versie klinkt een stuk minder door de crappy speaker die gebruikt is. Ik heb ook een aantal MG's gehad maar die heb ik snel terug gebracht. Die zijn er standaard voor gemaakt om kut te klinken en de hele kast resoneert door de gammele constructie.

Als ik echt tussen deze vier moest kiezen ging ik voor de AVT dus.

R.

Lexvandoef
29 november 2007, 18:56
Ik zie dat ze allemaal zo rond de 600e kosten. Waarom ga je dan niet voor een buizencombo voor dat geld? Daar kan je m.i. veel langer mee vooruit.

pannekoek
29 november 2007, 19:28
Marshall Head MG100 + MG412A


zeker niet! absoluut een slechte versterker, geeft een heel slecht marshall geluid , voor dat geld kan je veel beter krijgen!

Lexvandoef
29 november 2007, 23:46
Marshall Head MG100 + MG412A


zeker niet! absoluut een slechte versterker, geeft een heel slecht marshall geluid , voor dat geld kan je veel beter krijgen!

Jep, voor 600e zou ik, als je Marshalltone zoekt tenminste, gaan kijken voor een JCM800 combo oid. Er staat nu ook een jcm800 combo op gitaarmarkt, gemod door Peter van Weelde voor 600e. Dan kan je eigenlijk ook niet meer mis.

Heb ik trouwens niets mee te maken, maar een zeker ander forumlid wel zag ik :sssh:

almarvk
30 november 2007, 08:40
We kunnen wel door blijven gaan adviseren richting iemand die nooit meer op het forum komt...

caliban
30 november 2007, 11:57
Hij zal zijn paswoord vergeten zijn :):)
Als hij denkt aan een avt te kopen vind ik dat hij veel beter kan gaan voor een valvestate uit oudere series, klinken voor zover ik heb gehoord minder scherp.
JCM 800 is natuurlijk vet als hij een combo wil.