PDA

View Full Version : potmeter functies verkeerd om?



jubei
18 november 2007, 02:34
op mijn versterker staat pre en post gain

waarbij pre gain de pre amp gain moet voorstellen en post de master volume
las ik op het net.maar volgens mij zijn op mijn versterker de functies net omgekeerd dus pre gain de master en post de gain

hoe kan dit?hij is wel 2de hands gekocht dus ik weet niet wat er precies aan gedaan is.mischien is er een keer aan gewerkt(kapot pot ofzo?)en hebben ze het verkeerd gewired ofzo?(alles doet het verder wel gewoon)

Lexvandoef
18 november 2007, 02:41
dus als jij aan de de pregain draait gaatie alleen maar harder? en als je aan de post draait dan komt er meer gain bij? Zou kunnen dat tijdens een eerdere mod/reparatie de tech per ongeluk de pots heeft verwisseld, maar dat lijkt me sterk.

om wat voor amp gaat het trouwens?

jubei
18 november 2007, 02:45
jah als ik aan de pre draai gaat het volume omhoog en bij de post de gain ,zou net andersom moeten zijn volgens de handleiding als ik het goed heb,is trouwens een peavey vtm(1 kanaals marshall jcm achtige versterker)

jubei
18 november 2007, 14:45
hehe ik denk dat ik al weet wat er aan de hand is want ik heb de versterker nog maar net en net weer getest en volgens mij klopt het toch wel maar als je meer gain erbij doet gaat hij ook harder vandaar dat ik het omdraaide en zo legde de verkoper mij het ook uit.