PDA

View Full Version : Nieuw Project



bentium
18 november 2007, 01:13
ik ga dus beginnen aan een nieuw project na mn marshall 18watter en mn 2204/1987 hybride


ik had ooit eens een 100W Hiwatt DR103 (merk is floyd) copie gekocht voor 85€, met perfecte trafoset, en perfecte lampenset (de trafo heeft een 0-375V 0,5A, en 0-6,3v 10A winding) met 4 EL34 Marshall lampen. De hele boel was gebouwd op printen en die waren versleten

dus alles is er uit gesloopt => perfecte donor amp.

Nu twijfel ik welke amp te bouwen:
ik zoek een high gain amp, die perfect mijn stijl (metalcore, heavy metal, ...) aankan

ik twijfel tussen een rectoverb (100W versie, zonder reverb) of een soldano slo100.

Wat zouden jullie nemen? enige tips?

het moet een amp zijn met een redelijke transparante distortion, die toch hevig kan scheuren

Lexvandoef
18 november 2007, 02:33
ik zou zelf voor de SLO gaan, maar als ik jou was zou ik voor de Rectoverb gaan omdat een SLO toch een beetje in het straatje ligt van opgevoerde marshalls. Wel erg lekker, maar gezien je toch al 2 marshalls hebt gebouwd zou ik nu iets anders doen qua klank, die rectoverb dus.

bovendien heb ik een paar hardcore/emocore/metal bandjes met recto's, dat scheurt toch ook wel erg fijn hoor.

succes, leuk project in elk geval.

SimonS
18 november 2007, 12:48
de schema's van de SLO zijn geverifieerd en helemaal okay bevonden. Van de M/B Rectifier weet ik dat niet. Voor de SLO heb je support op het sloclone forum. Ook zijn alle PCB´s beschikbaar en geteste mods.

De Rectoverb is sowieso meer werk wat betreft kanaalschakeling. Veel LDR's, schakel-logica etc. Ook duurder om diezelfde reden. Maar wel een érg brute amp, de Rectoverb!

bentium
20 november 2007, 17:16
iemand nog ideetjes?

ik zit er nu zelf aan te denken om de slo te bouwen, en deze stapsgewijs om te bouwen naar een rectoverb, totdat de sound echt bruut is

EpiCenturiesAWAy
20 november 2007, 17:25
WOWWWW, SLO is wel degelijk bruut hoor gast..
Met wat draaien aan de knopjes krijg je daar een brute metalsound uit hoor..

bentium
20 november 2007, 18:02
hehe,
de reden waarom ik dat zei was omdat ik de clips op sloclone forum heb gehoord, en die zijn meer rock-minded, ik hoorde nooit een deftige "metal" klank uit komen, buiten een paar gemodificeerde

EpiCenturiesAWAy
20 november 2007, 18:42
Ik heb nu een Hot Rod 50 en icm een EMG 81 en een V30 cab komt daar de mooiste scheur uit die ik me ooit heb kunnen wensen!
Strak, gedefinieerd, net goed!!