PDA

View Full Version : Epi EJ300S nieuw gekocht, met garantie, voor bijna nix



Otje
17 november 2007, 20:09
Twee winkels in Hilversum hebben een partij afgekeurde Epiphone gitaren opgekocht en verkopen die nu voor bijna niks. Bij toeval kwam ik erachter en ik heb gistermiddag een aantal van die dingen zitten bespelen. Ze hebben hier een daar een onvolkomenheid in de lak. Technisch is er nix mis mee en je krijgt er gewoon garantie op. Epi's akoustische gitaren heb ik nooit serieus genomen (maar ik heb dan ook de ballen verstand van ak. gitaren). Er stond een Dove met een mooi geluid, maar ik vond de afwerking van die gitaar te slecht. Er zat meer vulmiddel in de toets dan nep-parelmoer. Ook een Hummingbird die goed klonk maar ik had niet zoiets van "die moe'k hebbe". Een aantal goedkopere (rond de 114 euro....) klonken vlak en koud. Maar er stonden twee Jumbo's en die waren echt te gek. Uiteindelijk heb ik de EJ300S gekocht voor 215 euro.... :cooler:

http://members.lycos.nl/otimans/pics/EJ300S.jpg http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/EAJ3VSGH1.JPG

Links de mijne, rechts een foto van internet. Mijn foto is niet echt goed, ik zal morgen eentje maken bij daglicht.

Dit ding klinkt dus helemaal te gek. Hij heeft 't laag van een piano. Verslavend. Binnenkort gaat 'ie naar de gitaarchirurg voor nieuwe topkam nieuwe zadels. Daar wordt 'ie nog beter van.

Er staan nog meer van dit soort "afgekeurde" Epi's dus als je interesse hebt, wees dan snel. Kick Music op de Gijsbrecht van Amstelstraat en Robberts in het centrum.

daanh
17 november 2007, 21:41
Bij Robberts hebben ze er zo'n 200, dus ik zou me geen zorgen maken dat je te laat bent. De hele kelder staat vol. Ik heb ook alle types bespeeld, maar vond het allemaal vreselijke dingen.

Daan

LaurentB
17 november 2007, 22:14
Dan heeft de TS blijkbaar geluk gehad en/of goed gezocht!

Otje
18 november 2007, 09:54
Bij Robberts hebben ze er zo'n 200, dus ik zou me geen zorgen maken dat je te laat bent. De hele kelder staat vol. Ik heb ook alle types bespeeld, maar vond het allemaal vreselijke dingen. DaanEcht? Wissieknie... Op z'n website staan er maar een paar vermeld. Anyway, de mijne komt bij Kick vandaan. Ik vind 't geluid helemaal perfect. Aan de bespeelbaarheid kun je wat doen, aan het geluid bijna niet. Kammetje & zadels nieuw, halspen goed afstellen, beetje citroenolie op de toets. Klaar. Heb ook op ak gitaren gespeeld die perfect waren afgesteld en heel soepel speelden, maar daarvan vond ik het geluid weer niet mooi.

Maar je hebt wel gelijk. Veel Epi's zijn brandhout. Ondertussen wel heel blij met de mijne :B .

herci
19 november 2007, 21:17
ik had ook zitten twijfelen om één via robberts aan te kopen (woon in belgie)
ik kan ze dus niet testen en twijfel nog altijd heel erg...
blijkbaar zijn het geen goeie gitaren dan? (ben gevorderd)

Otje
2 februari 2008, 09:13
Mooi ding!! Gefeliciteerd!! Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

Otje
2 februari 2008, 12:08
Ik hoop dat je er net zoveel lol van zult hebben als ik van de mijne!