PDA

View Full Version : GE-7 maakt rare geluiden?



Jeffrey
17 november 2007, 19:27
Ik heb net mn Boss GE-7 binnen. Ik heb 'em tweedehands gekocht. Nou probeerde ik het pedaaltje in de fx-loop van mijn Brunetti Maranello.
Toen ik wat aan het tweaken was, begon m'n amp heel hard te brommen en scheten te laten. Wanneer ik dus de metertjes op m'n GE-7 omhoog draai, gaat 'ie brommen.

Ik heb nog niet eerder de loop van mijn versterker gebruikt. Zou het aan mijn amp liggen, of aan de GE-7, en wat valt er aan te doen?

Alvast bedankt,
Jeffrey

arjanb01
17 november 2007, 19:33
Probeer je pedaaltje serieel (dus gitaar-pedaaltje-versterker) aan te sluiten. Bromt je versterker dan nog steeds... helaas pindakaas, maar dan is het pedaaltje kaduuk en heb je een miskoop gedaan. Een tweede mogelijkheid zou kunnen zijn dat je batterijen in je pedaaltje (als je hem zo gebruikt) leeg zijn. Dus nieuwe batterijen zou ook nog kunnen helpen.
Bromt ie niet, dan is je effectsloop naar de haaien en zou ik de amp laten nakijken.

Succes !

guitaraddict
17 november 2007, 19:58
Het pedaaltje mag maar een signaalniveau hebben van - 20 dB en ik denk dat uit je loop wel wat meer komt m.a.w het is niet geschikt om in een loop te gebruiken.

Dirk_Hendrik
17 november 2007, 22:08
In je loop zou je misschien vervorming kunnen krijgen maar zeker geen scheet en pufgeluiden die jij omschrijft. Klinkt als een kapotte condensator. In een GE7 zitten er vele dus vraag me niet welke er stuk is.