PDA

View Full Version : HEERBY gitaren, iemand ervaring mee?



Meneer I.
17 november 2007, 17:40
Ik kreeg vandaag een aanbod om een Tele USA te ruilen tegen een gereviseerde Heerby Les Paul met P90's. De Heerby ziet er goed uit, echter op het net kom ik niet verder dan dit:
http://brochures.yokochou.com/guitar-and-amp/heerby/197x/p0304.html

Het is blijkbaar een japanse kloon van de grote merken.

Iemand ervaring met Heerby gitaren?

TimmU
17 november 2007, 17:46
hmm het klinkt eerlijk gezegd als een speelgoedmerk. Als ik jou was zou ik die gitaar eerst maar is gaan testen. Kan dat niet, niet ruilen. straks krijg je een gibsun-kwaliteit gitaartje, en ben je je mooie tele kwijt man!

Kaïn
18 november 2007, 10:54
Ik zou dat niet doen. Dat is altijd een slechte ruil. Van fenders kan je zeggen wat je wilt, maar ze zijn waardevast. Zo'n LP kloon is dat veel minder.

heavy-metal-thunder
18 november 2007, 14:55
neen, een speelgoedgitaar is Heerby zeker niet! Als ik me niet vergis komen ze o.a. uit de Tokai & Greco fabrieken. Heerby is niet slecht, maar zou net onder Tokai Les Pauls zitten. En dan vind ik de ruil voor jou niet gunstig.

Tupelo
18 november 2007, 17:53
Ik zou dat niet doen. Dat is altijd een slechte ruil. Van fenders kan je zeggen wat je wilt, maar ze zijn waardevast. Zo'n LP kloon is dat veel minder.
Precies, stel dat je ervan af wil zal een volgende koper zichzelf dezelfde vraag stellen; 'speelgoed of niet..?'
Zou het enkel doen wanneer je van plan bent jezelf je leven lang te binden aan een LP model en je buitengewoon overtuigd bent van de charme en kwaliteit van die Heerby.
Zo heb ik mijn Gibson the Paul eens tegen een niet slijtbare 'Höfner 457' geruild en is dat de gitaar geworden die waarschijnlijk nooit mijn collectie zal verlaten.
Enerzijds verknocht aan het ding, anderzijds, zie 'm maar eens te slijten.

Meneer I.
18 november 2007, 20:26
Tja, ik denk dat ik inderdaad maar bedank voor de ruil. Nadeel is dat je ook niet even naar Antwerpen gaat om het te proberen want voor hetzelfde geld is het de 'holy grail'.

Ik ga toch voor een Gibson GEM of een Gibson Studio met P94 in de neck, dus ik ga weer verder op zoek.

In ieder geval bedankt voor de info guys!

golanhall
19 november 2007, 09:29
Heerby gitaren zijn gemaakt door Kasuga. Voornamelijk bouwde hij gitaren voor Tokai, BC Rich, Martin,... en andere.

Heerby is dus een eigen merk (net als Nagoya) van deze gitaar bouwer en zijn minder bekend maar hebben ook de kwaliteit van de jaren 70-80 japanners.
Ik geloof zelf dat ik ergens gelezen heb dat Kasuga gitaren nog erg veel met de hand gebouwd werden, maar altijd kopies van bestaande modellen.

Heerby is gewoon een minder bekende kwaliteitsgitaar. Iets voor verzamelaars van waarde, voor de rest gewoon een slechtklinkende "speelgoed" naam ;-)