PDA

View Full Version : Duoverb



ReinoutV
31 januari 2003, 17:23
Dag allen

Ik ben het gesjouw met mijn zware buizenversterker een beetje zat en ben nu op zoek naar iets anders. Mijn oog is gevallen op de Line 6 Duoverb. Nu hoor ik heel verschillende verhalen over deze versterker, sommigen vinden dat hij alles perfect doet en anderen zeggen dat het zooi is, en hij in een band niet overeind blijft staan. Ik heb hem zelf in de winkel al uitgeprobeerd en ik was zelf aangenaam verrast door het geluid dat eruit kwam. Alleen heb ik hem natuurlijk nog niet in een bandsituatie kunnen uittesten. Welke van deze verhalen kloppen eigenlijk allemaal wel en welke zijn onzin? Ter informatie: de duoverb is een gestripte Vetta (minder modellen en geen fx) en ik wil niet weer terug naar buizen, omdat mijn arme rug dat allemaal niet meer aankan. Maw: zou dit een goede koop zijn voor in een band?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ReinoutV op 2003-01-31 17:24 ]</font>

sash
31 januari 2003, 17:34
Nou mijn persoonlijke mening is dat het niet lekker klinkt (net als alles van Line6). De amp komt wel degelijk door de mix in een band, maar het klinkt alsof het een album is wat gedraaid wordt en niet een live band die speelt.
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden en wie toon wil hebben moet een goeie rug hebben :wink:

ReinoutV
31 januari 2003, 17:38
Nou mijn persoonlijke mening is dat het niet lekker klinkt (net als alles van Line6).


Nou ja, ik vond hem zelf wel goed klinken. Smaken verschillen, zal ik maar zeggen.



De amp komt wel degelijk door de mix in een band, maar het klinkt alsof het een album is wat gedraaid wordt en niet een live band die speelt.


Fijn om dat te horen. Maar dan maak ik toch gewoon wat meer fouten? :smile: Maar hoezo klinkt het als een album dat wordt gedraait? Zijn de geluiden die eruit komen te lief, of te vlak?



Wie mooi wil zijn moet pijn lijden en wie toon wil hebben moet een goeie rug hebben :wink:


Ik heb dus geen goede rug, dat is dus het probleem... :'( Anders had ik het ook wel geweten. Al is zo'n TSL100 met 4x12" eronder nog redelijk lomp. Zo'n kreng begint pas echt lekker te klinken als je hem vol open draait, maar ja, wanneer krijg je daar eindelijk 'ns de kans voor.

FragDaddy
31 januari 2003, 17:40
ik vind het spul van line6 op dit moment een gevalletje van: Bijna.

ze hebben het bijna voor elkaar om amp-modelling echt goed te laten klinken, maar het klinkt nog niet zo goed als het echte werk.

natuurlijk zit ik ook te wachten en te hopen op de volgende generatie van line6 producten, zodat ik ook tientallen buizenversterkers in 1 klein kastje kan gebruiken voor weinig geld! maar tot dan blijf ik bij mijn veel te zware marshall.

aan de andere kant zou je voor live optredens natuurlijk wel aan line6 kunnen denken. het gemiddelde publiek hoort in een live situatie echt het verschil niet tussen een line6 simulatie van een fender en een echte buizenfender.

je mag al in je handjes knijpen als de gemiddelde toeschouwer het hoort als je schakelt van een fender naar een marshall. oid. :smile:

maw. koop een pod of een gt-6 ofzo en plug die direct in de mengtafel. hoef je niets meer mee te slepen, alleen een tasje met snoertjes, je pd/gt-6 en je gitaar.





Zo'n kreng begint pas echt lekker te klinken als je hem vol open draait, maar ja, wanneer krijg je daar eindelijk 'ns de kans voor.

je kunt hem altijd vol open zetten. zelfs midden in de nacht! zoek eens naar Powerbrake/LoadBox/Hotplate


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-01-31 17:41 ]</font>

sash
31 januari 2003, 17:48
Op 2003-01-31 17:38, schreef ReinoutV:
[quote]
Nou ja, ik vond hem zelf wel goed klinken. Smaken verschillen, zal ik maar zeggen.


Daarom zei ik ook, mijn persoonlijke mening is :smile:



Fijn om dat te horen. Maar dan maak ik toch gewoon wat meer fouten? :smile: Maar hoezo klinkt het als een album dat wordt gedraait? Zijn de geluiden die eruit komen te lief, of te vlak?



Niet krachtig genoeg zeg maar, erg moeilijk uit te leggen. Je hoort de gitaar erg duidelijk door de drums heenkomen, maar toch lijkt het veel te zacht. Dat is denk ik de dynamiek van buizen die je zal missen, het levendige, vooral op hoge volumes.
Als je zo'n gitarist bent die thuis met cd'tjes meespeelt is het een leuke amp, maar in een band en live... ik weet het niet. Echt zo'n geval van 'bijna', wat fragdaddy al noemde.

niels5150
31 januari 2003, 21:06
[quote]
Op 2003-01-31 17:40, schreef FragDaddy:


maw. koop een pod of een gt-6 ofzo en plug die direct in de mengtafel. hoef je niets meer mee te slepen, alleen een tasje met snoertjes, je pd/gt-6 en je gitaar.



[quote]

Dit ben ik niet met je eens. De pod of GT6 klinken door de PA pas echt gemaakt, en je hebt ook niet meer het gevoel dat je op een versterker speelt. Zon Duoverb klinkt echt goed hoor, zeker voor dat geld. Ik zou trouwens al blij zijn met 95% echtheid van de Vox, marshall en fender simulaties! Superveelzijdig toch, en met een goede mic ervoor hoort niemand het verschil meer als je een beetje goed instelt! Succes ermee!

Rectifier
31 januari 2003, 21:31
Ik speel zelf ook al jaren digitaal en toch blijf je buizen missen. Ze prikken gewoon niet lekker door de bandmix.
Je blijft een dig. amp maar steeds harder zetten en een buizenbak hoor je altijd.

Maar goed, de DuoVerb klinkt geloof ik wel goed en je moet de voordelen en nadelen op een rijtje zetten. Het publiek hoort het verschil niet en als jij't slepen zat bent... is't niet zo moeilijk.

BrianMay
1 februari 2003, 01:29
Ik heb een paar line 6 versterkers thuisgehad laatst voor een weekendje, en mijn mening is dat ze veels te dof klinken, ze komen in een bandmix absoluut niet goed door en het geluid klinkt veels te digitaal, dat wil zeggen er zitten rare bijgeluidjes na iedere toon, als je heel goed luistert.
En mijn mening is dat zo'n line 6 ding ook heel vreemd klinkt als je hele snelle tap solo's enzo speelt

ReinoutV
1 februari 2003, 19:22
Hmm, die rare bijgeluidjes heb ik zelf niet gehoord. Ook het dof zijn is mij niet opgevallen. Anders draai je er toch iets meer treble in :smile: ? Ik heb vandaag in de gitaarzaak waar ik de versterker weer heb uitgeprobeerd nog met een jongen gepraat die zelf over een Flextone speelt (ook dat circuit). Hij heeft absoluut geen problemen met zich laten horen in de band. Zal wel een persoonlijk gevoel zijn oid.
Ik ben blij dat deze versterker ook op laag volume goed klinkt. Dat kan je over die buizenversterkers niet zeggen. Die beginnen pas een beetje te klinken als je ze ver opdraait. En daar krijg ik nou amper de kans toe, logisch wel. Een powersoak heeft mij nooit echt aangesproken.
De Pod of GT6 is op zich wel een idee, maar ik ben echt van plan om het ding als versterker te gebruiken, en niet als multi-effect waarin ook een versterker zit. Ik ben dus niet van plan mijn hele geluid uit het nieuwe geval te halen wat ik ga aanschaffen. Daarnaast zullen er ook genoeg gelegenheden zijn waarbij ik niet doorversterkt zal worden, dus wel eigen speakers nodig heb.

qwerty
6 februari 2003, 12:14
Op 2003-01-31 17:23, schreef ReinoutV:
Dag allen

Ik ben het gesjouw met mijn zware buizenversterker een beetje zat en ben nu op zoek naar iets anders. Mijn oog is gevallen op de Line 6 Duoverb. Nu hoor ik heel verschillende verhalen over deze versterker, sommigen vinden dat hij alles perfect doet en anderen zeggen dat het zooi is, en hij in een band niet overeind blijft staan. Ik heb hem zelf in de winkel al uitgeprobeerd en ik was zelf aangenaam verrast door het geluid dat eruit kwam. Alleen heb ik hem natuurlijk nog niet in een bandsituatie kunnen uittesten. Welke van deze verhalen kloppen eigenlijk allemaal wel en welke zijn onzin? Ter informatie: de duoverb is een gestripte Vetta (minder modellen en geen fx) en ik wil niet weer terug naar buizen, omdat mijn arme rug dat allemaal niet meer aankan. Maw: zou dit een goede koop zijn voor in een band?



Als je wel buizengeluid wil, maar geen zware amp, waarom dan geen kleine(re) buizenbak van bv 15 watt. Ik vind die kleine goede bakken vaak een beter geluid hebben dan een of andere 100 watt bak, is een stuk makkelijker te vervoeren, je kan er thuis nog op spelen, en bij een gig gooi je hem over de PA. Daar komt als extra voordeel bij dat je een kleine versterker bij bijna iedere gig in zijn eindtrap-oversturing kan jagen, en zo die mooie overdrive krijgt...
kortom, digitaal is niet de enige oplossing...

:B :B :B :B