PDA

View Full Version : Losse pedalen of multi-effect processor??



Duane
31 januari 2003, 17:09
Wat vinden jullie beter en waarom je keuze..

jorrit
31 januari 2003, 20:01
losse pedalen..je kunt elk geluid zelf uit kiezen...

is dit niet een beetje vraag waar een voor de hand liggend antwoord op is...?

Negative K3 fan
31 januari 2003, 21:50
Losse en daarom.

Shay
31 januari 2003, 23:01
Hoi,

Met deze vraag zat ik ook een tijdje. Ik gebruik een hele goedkope ibanez i.c.m. de gt6. Verder heb ik een vrij prijzige blade met een heerlijke voortreffelijke clean sound. Het is mij opgevallen dat die goedkope gitaar verdomd goed gaat klinken i.c.m. een gt6 terwijl bij die duurdere (waarvan de gitaarsound al zo lekker klinkt) steeds minder wordt met die gt6 omdat je meer gt6 dan die blade hoort. Dit vond ik dus erg jammer en heb toen besloten om pedalen, preamps en wah etc etc aan te schaffen voor mijn blade zodanig dat de pure karakter van mijn blade gitaar behouden blijft.

Mijn gt6 blijf ik wel houden voor die ibanez want dat ding is gewoon leuk en ik heb daarmee alle effecten binnen handbereik.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shay op 2003-01-31 23:02 ]</font>

Mitch
1 februari 2003, 13:12
Shay is right. Hoe simpeler je materiaal, hoe beter de klank met een goed multi-bak en vice versa.
Multi-FX zijn wel weer handig om ervaring op te doen met effecten. Mijn eeuwige advies (deze vraag is al vaker voorgekomen, probeer de ZOEk-functie eens) is: voor ervaring opdoen een eenvoudige multi-bak en als je weet wat je wil losse pedalen.

jorrit
1 februari 2003, 17:08
als je zorgt dat al je effecten true bypass zijn...blijft je gitaar geluid perfect....

Neophyte
3 februari 2003, 20:02
hier zijn al zoveeeeeeeeeeeeeeeeel topics over geweest. probeer de search eens zou ik zeggen. Ook op andere fora.

Robbert
3 februari 2003, 21:07
Precies. Lees eerst de topics en koop daarna wat losse pedalen.

ps. ik heb er nog wel een paar voor je. Special price for you :wink:

V-Twin
9 februari 2003, 22:33
Op 2003-02-03 21:07, schreef Robbert:
Precies. Lees eerst de topics en koop daarna wat losse pedalen.

ps. ik heb er nog wel een paar voor je. Special price for you :wink:

als je eff een lijstje doormailt dan heb ik mischien wel intresse in een paar van die pedaaltjes. greetz