PDA

View Full Version : footswitch Marshall JMP



joskedentweede
16 november 2007, 21:34
he de manne,
ik ben op zoek naar een footswitch om zo van kanaal te verandere (clean, dist; enzoverder)
voor mijn Laney Linebacker 100W Reverb (Head)

ik weet niet waar ik die kan vinde

kunnen jullie mij helpen?

Groeten

Mr.Bluesbreaker
16 november 2007, 21:41
Interessant, dat model is namelijk nooit uitgevoerd met een functie die je kunt switchen:D
Heb je het een en ander laten modificeren?

joskedentweede
16 november 2007, 22:07
he, nu je het zegt
die input is er helemaal niet
dat komt omdat ik twee heads heb denkik en ze dus zodanig dooreen haal :p
bedankt en delete dit topic maar

wat schaam ik me dood

Mr.Bluesbreaker
16 november 2007, 22:10
Goeiemorgeh.....
Ik denk je hebt er een splitchannel van gemaakt of een 2e master ofzo maar nee hoor, haha.

Als je de tekst nou eens even aanpast aan je andere versterker? Mocht je daar nog iets over willen weten.

joskedentweede
16 november 2007, 22:13
das een zeer goed id

joskedentweede
16 november 2007, 22:14
he de manne,
ik ben op zoek naar een footswitch om zo van kanaal te verandere (clean, dist; enzoverder)
voor mijn Laney Linebacker 100W Reverb (Head)

ik weet niet waar ik die kan vinde

kunnen jullie mij helpen?

Groeten

beter zo he ;)
toch bedankt :p

heavy-metal-thunder
16 november 2007, 22:57
ik kan moeilijk volgen, maar je bedoelt dat je een footswitch zoekt voor een Marshall jmp. Kan ik je bij helpen: bestaat niet. Eigenlijk bestaan er 2 modellen JMP:
- eentje met 4 inputs
- eentje met 2 inputs

De eerste zou je d.m.v. vb. een Boss LS-2 kunnen switchen tussen beide kanalen. je zou zelfs kunnen kiezen tss kanaal 1, kanaal 2 en beide kanalen. Maar omdat er op deze modellen geen aparte gain en mastervolume op zit, ga je enkel een overdrive kanaal hebben dat véél luider staat dan je cleane kanaal.

De tweede, kan je enkel switchen tussen beide kanalen als je de jack in de andere input steekt. CMW van dit forum heeft eens een poging ondernomen om dit via een footswitch mogelijk te maken zonder de jack te herpluggen, maar ik denk dat dit een stille dood is gestorven.

Mr.Bluesbreaker
16 november 2007, 23:05
The force is not strong with this one....

Chris Winsemius
16 november 2007, 23:12
weede, kan je enkel switchen tussen beide kanalen als je de jack in de andere input steekt. CMW van dit forum heeft eens een poging ondernomen om dit via een footswitch mogelijk te maken zonder de jack te herpluggen, maar ik denk dat dit een stille dood is gestorven.

???
Correctie:
Is mogelijk!

Ondertussen met tig andere dingen/mods/builds bezig geweest...

joskedentweede
16 november 2007, 23:23
jajaja, kan allemaal wel zijn
maar ik zoek er een voor mn laney, ja ik weet het er staat marshall, maar dat was een foutje van mij :p
ik heb een laney linebacker 100W reverb en daar is een output voor een pedaaltje om te switche tussen kanalen, maar ik zoek die switch?


The force is not strong with this one....

wat bedoelt u daarmee?

Chris Winsemius
16 november 2007, 23:28
jajaja, kan allemaal wel zijn
maar ik zoek er een voor mn laney, ja ik weet het er staat marshall, maar dat was een foutje van mij :p
ik heb een laney linebacker 100W reverb en daar is een output voor een pedaaltje om te switche tussen kanalen, maar ik zoek die switch?

Kans is groot dat het om 'n vrij standaard footswitch met 1 of 2 schakelaars gaat (eerste heeft dan 'n mono-plug, tweede 'n stereo-plug). Staat er ook aangegeven waar die footswitch voor dient; channel/reverb/etc.?

joskedentweede
16 november 2007, 23:39
en kunt u mij ook vertelle hoe ik die vind?
want ik heb al op veel sites wat gezicht, maar niet gevonden.

groeten

Chris Winsemius
16 november 2007, 23:41
Ik ben nog steeds 'n "jij" hoor! :)

Je zou 'n manual moeten vinden (misschien via hun website of Laney emailen), ik kan anders volgende week even de importeur opzoeken.

joskedentweede
16 november 2007, 23:54
als jij (!) dat zou kunnen,
kijk ik nog wat verder
het beestje heeft natuurlijk wel zn leeftijd
dus zijn ze mss moeilijk te vinden

mr alvast merci ;)

heavy-metal-thunder
18 november 2007, 21:59
???
Correctie:
Is mogelijk!

Ondertussen met tig andere dingen/mods/builds bezig geweest...

Ben je hier wel in geslaagd? Heb ik nooit gelezen. Spijtig, want dit is toch wel een interessante mod, lijkt me.

Lexvandoef
18 november 2007, 23:48
Ben je hier wel in geslaagd? Heb ik nooit gelezen. Spijtig, want dit is toch wel een interessante mod, lijkt me.

Ik ben hem een beetje aan het stimuleren :satisfie: :cooler:

Chris Winsemius
19 november 2007, 14:59
als jij (!) dat zou kunnen,
kijk ik nog wat verder
het beestje heeft natuurlijk wel zn leeftijd
dus zijn ze mss moeilijk te vinden

mr alvast merci ;)

Ici, ajb!!! (http://www.pbmusic.nl/)

joskedentweede
19 november 2007, 22:05
he
hartstikke bedankt