PDA

View Full Version : nieuwe gitaar kopen



byepredator
16 november 2007, 20:32
Hallo iedereen.

Ik zou graag een nieuwe gitaar kopen maar ik heb geen idee welke merken goed zijn. Mijn budget is +- 300 euro en ik speel meestal rock/metal.
Kunnen jullie me wat tips geven?
Ik had eerst een fender squier(een zwarte) maar die is een beetje kapot :(
Ik heb hem per ongeluk kapotgeslaan tijdens mijn laatste concertje op school.

Squier4ever
16 november 2007, 20:37
welkom op het forum, ook voor jou geldt: gebruik aub de zoekfunctie eens, er zijn een stuk of 10000 topics met dezelfde vraag erin. als je die gelezen hebt en je weet het nog niet stel je je vraag hier nog maar eens.

Reigor
16 november 2007, 20:40
Bekijk bijvoorbeeld dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90945) topic eens, dat helemaal boven in dit forum te vinden is.

Spitfire
16 november 2007, 20:40
welkom op het forum, ook voor jou geldt: gebruik aub de zoekfunctie eens, er zijn een stuk of 10000 topics met dezelfde vraag erin. als je die gelezen hebt en je weet het nog niet stel je je vraag hier nog maar eens.

Je mag die post zo langzamerhand wel eens onder control-v zetten :satisfie:

byepredator
16 november 2007, 20:49
Wat vinden jullie van de cort x11? Hij kost wat meer maar daar heb ik het wel voor over, hij ziet er goed uit en de baas van de winkel zegt dat hij wel goed is. zie : http://images.google.be/images?hl=nl&q=cort+x11&gbv=2
de eerste gitaar

Squier4ever
16 november 2007, 20:59
Je mag die post zo langzamerhand wel eens onder control-v zetten :satisfie:

zou helaas wel moeten ja....

ACSlater
16 november 2007, 21:03
Wat vinden jullie van de cort x11? Hij kost wat meer maar daar heb ik het wel voor over, hij ziet er goed uit en de baas van de winkel zegt dat hij wel goed is. zie : http://images.google.be/images?hl=nl&q=cort+x11&gbv=2
de eerste gitaar

Ziet er niet verkeerd uit in ieder geval. Als je op deze site kijkt:
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Cort/X-11/10/1

dan zie je een paar gebruikerservaringen

Jim Haagmans
16 november 2007, 21:09
Wat vinden jullie van de cort x11? Hij kost wat meer maar daar heb ik het wel voor over, hij ziet er goed uit en de baas van de winkel zegt dat hij wel goed is. zie : http://images.google.be/images?hl=nl&q=cort+x11&gbv=2
de eerste gitaar

als de baas van de winkel dat zei moet je hem meteen kopen, dat weet toch iedereen.

byepredator
16 november 2007, 21:15
Okéé, die gitaar wordt het dus maar nu heb ik minder geld voor een versterker. ik had in totaal 600 euro. Weet iemand een goede versterker. Hij moet niet veel effecten hebben maar hij moet wel luid gaan, zo'n 30-50 watt.
Iemand ervaring met een fender frontman 210 r??

heinz3110
16 november 2007, 21:17
Hallo iedereen.

Ik heb hem per ongeluk kapotgeslaan tijdens mijn laatste concertje op school.

Per ongeluk "kapotgeslaan"? Hoe krijg je dat nou voor elkaar?

Rexke21
16 november 2007, 23:55
als de baas van de winkel dat zei moet je hem meteen kopen, dat weet toch iedereen.


Haha, de baas weet niet welke hals het beste in mijn hand ligt, hij weet niet welke elementen of welke sound ik wil, als de winkeliers/bazen iets aanraden is het meestal gewoon om te verkopen, ze willen jou de gitaar verkopen waar zij het meeste aan verdienen, of het hier ook zo is weet ik niet! Ook bij een beginners gitaar voor 300€, hou er een paar vast, ligt is lekker, binnen je budget, dan mee pakken, ik heb het al meegemaakt dat iemand gitaar kocht op aanraden van ... en dat was echt zijn ding niet, qua hals en dergelijke, dus is hij gestopt met gitaar spelen omdat hij dacht dat het niets voor hem was, tot hij met de plank van zijn nonkel speelde, toen ging het goed en heeft hij een nieuwe kunne kopen, nu speelt hij 4 jaar! Maar ik luister eigenlijk nooit naar een verkoper of dergelijke, alleen vraag ik soms advies aan mijn leraar!

Jim Haagmans
17 november 2007, 16:54
Haha, de baas weet niet welke hals het beste in mijn hand ligt, hij weet niet welke elementen of welke sound ik wil, als de winkeliers/bazen iets aanraden is het meestal gewoon om te verkopen, ze willen jou de gitaar verkopen waar zij het meeste aan verdienen, of het hier ook zo is weet ik niet! Ook bij een beginners gitaar voor 300€, hou er een paar vast, ligt is lekker, binnen je budget, dan mee pakken, ik heb het al meegemaakt dat iemand gitaar kocht op aanraden van ... en dat was echt zijn ding niet, qua hals en dergelijke, dus is hij gestopt met gitaar spelen omdat hij dacht dat het niets voor hem was, tot hij met de plank van zijn nonkel speelde, toen ging het goed en heeft hij een nieuwe kunne kopen, nu speelt hij 4 jaar! Maar ik luister eigenlijk nooit naar een verkoper of dergelijke, alleen vraag ik soms advies aan mijn leraar!

het was sarcastisch bedoeld.

Rexke21
17 november 2007, 23:58
het was sarcastisch bedoeld.

Ok, srry, maar bij mij kwam het over alsof het serieus was :P
en straks denkt die jongen ook dat je het meende :chicken:

grtz

byepredator
18 november 2007, 20:09
Maar de baas is mijn leraar :p

rooie richie
18 november 2007, 20:46
Wat vond hij er dan van, dat jij je gitaar kapot slaat??

pannekoek
18 november 2007, 21:17
Maar de baas is mijn leraar :p


al was ie jimi hendrix himself, gitaren moet je bespelen en voelen, niet er van uitgaan wat wij zeggen,. wij kunnen je misschien wel wat aanraden maar we weten niet of het jouw stijl is, ga eens naar de gitaarwinkel en test heel veel gitaren totdat jij je goede sound heb gevonden.

en voor versterkers:

probeer eens een roland cube 30 of 60 watt

p.s:
naja, tenzij jimi hendrix je iets anders aanbiedt kan je daarvoor gaan dan (of je geld bewaren en een psychiater inhuren)

Rormo
18 november 2007, 21:28
Haha, de baas weet niet welke hals het beste in mijn hand ligt, hij weet niet welke elementen of welke sound ik wil, als de winkeliers/bazen iets aanraden is het meestal gewoon om te verkopen, ze willen jou de gitaar verkopen waar zij het meeste aan verdienen, of het hier ook zo is weet ik niet! Ook bij een beginners gitaar voor 300€, hou er een paar vast, ligt is lekker, binnen je budget, dan mee pakken, ik heb het al meegemaakt dat iemand gitaar kocht op aanraden van ... en dat was echt zijn ding niet, qua hals en dergelijke, dus is hij gestopt met gitaar spelen omdat hij dacht dat het niets voor hem was, tot hij met de plank van zijn nonkel speelde, toen ging het goed en heeft hij een nieuwe kunne kopen, nu speelt hij 4 jaar! Maar ik luister eigenlijk nooit naar een verkoper of dergelijke, alleen vraag ik soms advies aan mijn leraar!

Wat is dit nou voor onzin? Tuurlijk zijn er nare verkopers bij die je proberen de voor hen beste gitaar aan te smeren. Maar er zijn zat oprechte winkels/verkopers die je proberen te helpen bij je zoektocht naar de juiste gitaar en daarin hun uiterste best doen om iets te verkopen wat jou bevalt. Het gaat mij veel te ver om alle gitaarverkopers even op een hoop te gooien en te beweren dat het allemaal zakkenvullende egoististen zijn.

pannekoek
18 november 2007, 21:32
Wat is dit nou voor onzin? Tuurlijk zijn er nare verkopers bij die je proberen de voor hen beste gitaar aan te smeren. Maar er zijn zat oprechte winkels/verkopers die je proberen te helpen bij je zoektocht naar de juiste gitaar en daarin hun uiterste best doen om iets te verkopen wat jou bevalt. Het gaat mij veel te ver om alle gitaarverkopers even op een hoop te gooien en te beweren dat het allemaal zakkenvullende egoististen zijn.


helemaal mee eens, ik heb hele goede ervaring met gitaar verkopers en ze hebben mij altijd tot een goede keuze geholpen.