PDA

View Full Version : Wah in combinatie met adapter



Spitfire
16 november 2007, 17:22
Ik ben er eigenlijk al uit wat voor wah ik wil kopen, maar ik las iets op de RMC site waardoor ik toch een beetje begon te twijfelen. Er stond daar namelijk dat je geen adapter met meer dan 200mA moest gebruiken (er stond geen reden bij), maar nou heb ik een 1000mA adapter. Is dit nou gewoon bullshit of zit er iets achter (omdat een wah-pedaal een 'variabel' pedaal is misschien?) en zou dit ook dan gelden voor andere wah-pedalen?

Nanni
16 november 2007, 21:53
normaal moet t niet zo veel uitmaken.. de regel is dat je adapter de stroom moet kunnen leveren die t apparaatje vraagt of eventueel meer. anders gezegd: de adapter levert wat het apparaat van hem vraagt. je moet er wel op letten dat je adapter juist niet te weinig mA's heeft, want dan gaat ie op den duur doorbranden (heb ik gehoord)..

Nitefly7
16 november 2007, 23:23
Ik ben er eigenlijk al uit wat voor wah ik wil kopen, maar ik las iets op de RMC site waardoor ik toch een beetje begon te twijfelen. Er stond daar namelijk dat je geen adapter met meer dan 200mA moest gebruiken (er stond geen reden bij), maar nou heb ik een 1000mA adapter. Is dit nou gewoon bullshit of zit er iets achter (omdat een wah-pedaal een 'variabel' pedaal is misschien?) en zou dit ook dan gelden voor andere wah-pedalen?

mail van Geoffrey Teese zelf:

Hi **,

The 200mA notice has been part of the warranty information ever since my CE Certification. The wording is specific and legally must be retained as one of the compliance parts of my certification.

Your PW is the "old style" from 2005 and should have no problem with your 1-Spot.

Peace, Love, and Wah,
Geoffrey


ik heb 'geluk', omdat mijn Pic wah van 2005 is... de nieuwe RMC's hebben ook 'n 9v ingang die niet goed past..
ik heb wel gehoord dat er mensen zijn die dit met 'n verloopje omzeilen...
zelf proberen, ik ben i.i.g. blij dat de mijne 't doet..

....ware het niet dat mijn 1Spot kaduuk is...