PDA

View Full Version : Gitaar kopen



Daymo0n
16 november 2007, 17:14
Hey allen,

Omdat ik graag gitaar wil gaan spelen heb ik daar natuurlijk een gitaar bij nodig. Maar veel verstand heb ik er nog niet van. Ik wil tog een beetje de rock/metal+ kant aangaan denk ik. Maar tog heb ik liever een gitaar die een beetje alles in huis heeft dan direct een metal gerichde gitaar. Ik wil nog even kijken wat ik het leukste vind om te spelen..

Ik zoek dus een redelijk goede electische gitaar maar niet te prijzig. Het is immers meer om te starten en om eigen stijl te ontdekken.

http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/13951.html

Deze had ik voornamelijk op het oog, maar is deze goed? Iemand ervaring? Of raadt je me een betere/andere gitaar aan?

Ik hoop op serieuze antwoorden :)

Gz'

Squier4ever
16 november 2007, 17:21
Hey allen,

Omdat ik graag gitaar wil gaan spelen heb ik daar natuurlijk een gitaar bij nodig. Maar veel verstand heb ik er nog niet van. Ik wil tog een beetje de rock/metal+ kant aangaan denk ik. Maar tog heb ik liever een gitaar die een beetje alles in huis heeft dan direct een metal gerichde gitaar. Ik wil nog even kijken wat ik het leukste vind om te spelen..

Ik zoek dus een redelijk goede electische gitaar maar niet te prijzig. Het is immers meer om te starten en om eigen stijl te ontdekken.

http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/13951.html

Deze had ik voornamelijk op het oog, maar is deze goed? Iemand ervaring? Of raadt je me een betere/andere gitaar aan?

Ik hoop op serieuze antwoorden :)

Gz'

welkom. op dit forum zijn er al een topicje of 10000 met dezelfde vraag. ik stel voor dat je eerst eens lekker de zoekfunctie gaat gebruiken en als je er dan nog niet wijs uit wordt kom je weer terug met vragen.

Epic
16 november 2007, 17:26
Ik heb geen ervaring, maar het lijkt wel een okay pakket voor een lage prijs. Als je alles los koopt ben je waarschijnlijk meer kwijt. Ibanez is een merk met een goede reputatie, alleen zal deze gitaar wel het goedkoopste model zijn.
De versterker ben je waarschijnlijk na een jaar wel op uitgekeken.

Mocht je net wat meer te besteden hebben dan zou ik kijken naar een losse gitaar en losse versterker (of modeler om met koptelefoon te spelen). Desnoods beginnen met alleen gitaar.

MartijnZeij
16 november 2007, 18:11
He,

Ik zat een paar maanden geleden met dezelfde vraag. Al snel werd mij duidelijk dat een pack afviel. Ik koos voor een squier, omdat hij aan al mijn eisen voldeed. Ik koos voor de squier walnut.

Ik zou als ik jou was gewoon een squier nemen(affinity of standard is okey en goedkoop) en als versterker voldoet een roland cube of line 6 spider 3 15 watt. Die laatste heb ik. Ik zou voor deze gaan, want deze heeft wat meer effecten.

Als je toch voor een pack gaat zou ik voor een yamahapack gaan die nu te koop is bij de lidl.

G.G.
16 november 2007, 18:17
He,

Ik zat een paar maanden geleden met dezelfde vraag. Al snel werd mij duidelijk dat een pack afviel. Ik koos voor een squier, omdat hij aan al mijn eisen voldeed. Ik koos voor de squier walnut.

Ik zou als ik jou was gewoon een squier nemen(affinity of standard is okey en goedkoop) en als versterker voldoet een roland cube of line 6 spider 3 15 watt. Die laatste heb ik. Ik zou voor deze gaan, want deze heeft wat meer effecten.

Als je toch voor een pack gaat zou ik voor een yamahapack gaan die nu te koop is bij de lidl.

Squier voldeed aan JOUW eisen. Maar waarom raad je dan die ibanez af, zonde rconcrete onderbouwing? TS wil richting metal, en dan lijkt me die ibanez, vanwege de humbuckers toch meer geschikt.

Of je moet me kunnen overtuigen van het tegendeel.

Daymo0n
16 november 2007, 18:57
humbuckers zijn opzich een need voor metal gerne dan?

G.G.
16 november 2007, 18:57
humbuckers zijn opzich een need voor metal gerne dan?

Nee geen need, maar wel een pré.

Humbuckers hebben meestal wat meer output en klinken wat lekkerder en zwaarder bij oversturing, wat bij metal prettiger is. Ook hebben zij veel minder last van brom als enkelspoeltjes, en bij flinke gain wil je geen brom hebben.

Daymo0n
16 november 2007, 19:03
ah oke, nou het maakt mij opzich niet uit of het een pack is of niet. Ik bedoelde de gitaar zelf ermee. In ieder geval ben ik wel compleet met zo'n pack (als beginner) Oké een andere/betere versterker erbij. maar zo slecht zijn pack's tog niet? Wel meer mensen raden ze af

orreltak
16 november 2007, 19:04
wat ook helpt is als je je max budget erbij zet.
wie weet zijn er dan meer/andere opties.

Daymo0n
16 november 2007, 19:06
Nou voor beginners gitaar wil ik denk ik niet meer dan 400 uiterlijk 500 uitgeven.

G.G.
16 november 2007, 19:08
Nou voor beginners gitaar wil ik denk ik niet meer dan 400 uiterlijk 500 uitgeven.Is dat alleen voor de gitaar, of voor gitaar, snoertje, stemapp. kabeltje, gigbag plektrum etc?

orreltak
16 november 2007, 19:10
oja hier staat misschien ook wel wat info voor je

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90944

Dirkdewaard
16 november 2007, 19:15
ahhhhhhh...... die goede oude tijd.

250 gulden voor mij samick setje.
Wat was ik blij en wat was het een kut gitaar. :)

on-topic:

Alle gitaren met humbuckers zijn goed.
Alle versterkers met gain zijn goed.

Later ontwikkel je een bepaalde interesse en ga je vanzelf dingen veranderen.
Vaak wordt het later duurder, harder en mooier, niet zozeer veel beter. :B

Succes

Dweezman
16 november 2007, 19:27
Wil je persé nieuw kopen? Want 2e hands kom je met je budget een heel eind.


kijk: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/126898768-ibanez-rg-320-met-seymour-duncan-jb-brugelement.html%3Freturn%3DeJxNjdtugzAMht%252BlUr mDEAqlBKGpe5MI3BLlQBQbrQft3edou9jV%252F32%252FLVsr qd5G1SOqpuvUAUGneR1XoqiEsFuEUHmdLEWnNWEVnPD7y4AtIZ QmIKXdQyAIAoPW6X9T3g3pxAkOLCWD8yrmvr1UK3n38XCTLBac aDuersfTp5OcfXPJ2GRsMy7mb0qcLxMZ8bbgbxlzWTN47q%252 BB3yYz5%252BUHqxyG%252Btxme7J1Q3%252Fu8kH7xeaBtGPZ MJ9vihj3qS4IJ3kYv38AalBW1A%253D%253D%26df%3D1%26ft a%3DeNpNk9uO2jAQht8lF1x7xoc5WLxCXwFFG7qNGiAiYZcW8e 61HbArpIh8mtP%252Fz6RX1seSHt3tOh2%252B%252Bmnp4qJg nHb3aQ%252B7YdmvF40TKCHHCZUcx2FMZNW%252F4xyXn8OicV 7VxNOs59vpeB0%252F4nRXEDHBxemPeqHgOf7%252B1tNx7ad4 WUbF3Tzf9ma3LnvIDVO7uf88dnFUSK9Wu3FIk%252FRqQR9jKl 5GlODIoKN3mGgHKM4YjzYzfDEjCIzeZ2bfcewAvAmZuTcjIrC2 xPlaD5jslhsqM4Tplxk1hs5iqce1h3DwljOTyhitN67MbCr0lO YugQBtQvKOTYHYYLCWt%252FSmxUqQgAW6%252F2F41axqyKJD KWqgymEUJiijAzWY4vzmbRNkRDxAgU2RwZDWWxxvigx4dKUmVk WUjBO77Qab6WldYYNVEYW0Cy6NsK3H5%252F2UkbApcsS87QdD g%252BDcZjJWRQTGsC9%252BYlUURFiwWIfSoE2NSrqtikLaJo Xk5zN9EOki18vcD8thOp4%252F11%252FvEwSj3cftej2M5%25 2BF4z%252FSVf%252Brvh3zS6YqHcoSoXf%252FdxR%252Bvv1 %252F5uo0%252Bns9%252FWZ%252Fgmw%253D%253D%26fta_i nd%3D31%26fs%3D1

Leuke Roland Cube30/60 erbij, en je kunt jaren vooruit.

Daymo0n
16 november 2007, 19:27
Is dat alleen voor de gitaar, of voor gitaar, snoertje, stemapp. kabeltje, gigbag plektrum etc?

Nou hoe meer inbegrepen hoe beter. Maar als het écht zo'n crap is dan de prijs voor gitaar alleen.

G.G.
16 november 2007, 19:37
Nou hoe meer inbegrepen hoe beter. Maar als het écht zo'n crap is dan de prijs voor gitaar alleen.

Nee joh, met jouw budget kan je inderdaad een prima setje kopen. Zeker als je een tweedehands gitaar zoekt.

Orgasmocaster
16 november 2007, 21:15
Ik zou eens kijken voor een Dean Vendetta XM, veelzijdig en te krijgen rond de 100 E.


GG, mijn uitspraak was niet helemaal 100% serieus, en semi-sarcasties bedoeld..desalniettemin ben ik wel zeer vereerd :):)

Jellyfish00
16 november 2007, 21:29
Luister jongens, je gaat gewoon lekker naar een winkel ( niet een grote formule-winkel maar een echt oud volgepropt historie-winkeltje met een ouwe vent die dr al 30 jaar werkt) en je zegt dat je begint met gitaar en het hele zooitje moet kopen. Een beetje ouwe vent laat je dan wat dingen zien en je krijgt de kans om wat te spelen. Dan meestal krijg je wel die hoes standaard wat picks etc. dr voor een redelijk prijsje (beetje mzzl gratis) en dan ben je veel beter uit dan zon standaard kartonnen-doos starters-pack.

Maarja, eigen keus.

have fun!

Daymo0n
17 november 2007, 10:42
Luister jongens, je gaat gewoon lekker naar een winkel ( niet een grote formule-winkel maar een echt oud volgepropt historie-winkeltje met een ouwe vent die dr al 30 jaar werkt) en je zegt dat je begint met gitaar en het hele zooitje moet kopen. Een beetje ouwe vent laat je dan wat dingen zien en je krijgt de kans om wat te spelen. Dan meestal krijg je wel die hoes standaard wat picks etc. dr voor een redelijk prijsje (beetje mzzl gratis) en dan ben je veel beter uit dan zon standaard kartonnen-doos starters-pack.

Maarja, eigen keus.

have fun!


Ja oké dat bedacht ik bij me zelf ook wel vooraf. Zo doe ik dat ook altijd met mijn computers etc. Maar hier in mijn omgeving heb je dat helaas niet. En ik voel er vrij weinig voor om naar de andere kant van het land te gaan om zo'n zaakje te bezoeken :p. Geld ook voor marktplaats etc. Het is allemaal te ver weg.

Ik ga nog ff rond zoeken, maar ik denk tog dat ik de pack neem die ik al liet zien in m'n begin post. Anyway bedankt voor de berichten :)