PDA

View Full Version : Lege kasten kopen



Monster
31 januari 2003, 15:55
ik wil een eigen (buizen)versterker gaan bouwen maar ik weet niet waar ik een lege kast(met eventueel alleen speakers erin) moet kopen.
weet een van jullie misschien een site of winkel (in zuid-holland) waar je die dingen kan krijgen. behalve om kwaliteit draait het voor mij ook nog om een flink vermogen (voor op het podium.
alvast bedankt...

FragDaddy
31 januari 2003, 17:19
de meeste mensen die hun eigen versterker bouwen, bouwen ook zelf de kast eromheen. dus ik denk niet dat je aan een kant-en-klare kast kunt komen. of je moet een ouwe versterker leeghalen en je zelfbouw versterker daarin bouwen..

trouwens. ook voor op het podium heb je niet zoveel vermogen nodig hoor. 50watt buizen is echt meer dan zat. kom je makkelijk mee over de meest wild-raggende drummer heen en het hele cafe hoort je luid en duidelijk. ook is het een mythe dat een 100watt versterker 2x zo hard klinkt dan een 50watt versterker. om een verdubbeling van de geluidssterkte te krijgen (+3dB) moet je het vermogen vertienvoudigen. dus om 2x zo hard te gaan als met een 50watt versterker moet je minstens 500watt meenemen.

voor grotere optredens gebruik je toch een PA en is het al helemaal niet meer van belang hoeveel vermogen je hebt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-01-31 17:21 ]</font>

Grandma_Placenta
31 januari 2003, 17:54
Kijk hier eens: http://www.haarguitars.nl ga naar parts dan naar diversen en daar staan ze. Zitten alleen geen speakers ingebouwd, maar die kan je daar ook kopen.

sash
31 januari 2003, 18:04
Erik van de Haar kan ook de speakers voor je erin zetten natuurlijk. Zit wel niet in zuid holland maar hij is naar mijn weten de enige in NL die dit doet.

PeeVee
31 januari 2003, 19:15
Erik rulez! Hij kan ook kasten "op maat" maken, netjes met tolex en gril klot!

BLOK182
31 januari 2003, 19:21
Zijn die kasten erg duur? Vergeleken met "fabriekskasten"?